Skocz do zawartości


tablety.pl

Silniki renderujące / raytracing




  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 20 11 2006 - 19:01

POV-Ray

Platforma: Windows 95/98/Me/NT4/2000/XP w tym wersje 64-bit, Linux, MacOS X
Licencja: POV-Ray Licence Agreement


POV-Ray (Persistence of Vision Ray-Tracer) jest programem służącym do ray tracingu. Wykorzystywany jest głównie do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Cechą charakterystyczną programu jest wykorzystywanie zaawansowanego języka opisu sceny SDL (ang. Scene Description Language), który jest w zasadzie językiem programowania, zawierającym elementy takie jak m.in. zmienne, tablice, instrukcje warunkowe, pętle, funkcje. Geometrię obiektów definiuje się w nim w sposób parametryczny, dzięki czemu odwzorowanie ich kształtu jest bardzo dokładne, a także możliwe staje się uzyskanie obrazu powierzchni nieskończonych lub bardzo złożonych takich jak np. powierzchnie funkcyjne. W programie wygląd sceny opisuje się w skrypcie, w którym umieszcza się informacje dotyczące: położenia kamery, oświetlenia, obiektów w postaci brył i powierzchi. POV-Ray wykorzystuje wiele technik ułatwiających tworzenie sceny i podnoszących realizm obrazu:

* caustics - symulacja załamania światła na nierównej powierzchni, np. na falującej wodzie
* CSG (Constructive Solid Geometry) - wykonywanie operacji logicznych na bryłach
* photon mapping - odwzorowanie przebiegu strumienia światła, pozwala na oddanie zjawisk takich jak np. refrakcja
* radiosity - obliczanie światła rozproszonego

Program umożliwia wygenerowanie sekwencji obrazów do celów animacji. POV-Ray to typowy skryptowiec. Jednakże można pobrać modelery pod POV-Ray, które zrobią skrypty za nas. Lista modelerów jest na tej stronie: klik. Ponadto istnieją nieoficjalne modyfikacje renderera wzbogocone o dodatkowe funkcje: MegaPOV.

#2 Gość_picasso_*

Gość_picasso_*
  • Goście

Napisano 13 03 2007 - 22:30

SunFlow

Platforma: Windows, Linux, Mac OS X (OS independent = Java)
Licencja: MIT (open source)


Kolejny, stosunkowo nowy, renderer scen realistycznych. Program jest napisany w Javie i do działania wymaga platformy Sun przynajmniej w buildzie 5, i nie w wersji skróconej JRE lecz pełnej serwerowej JDK. Wśród materiałów publikowanych na stronie projektu można pobrać przykładowe sceny utworzone za pomocą programu. Na teraz jeszcze brak pełnej dokumentacji, ale podobno w drodze. SunFlow może współpracować z Blenderem, 3DMax, Maya, Cheetah3D, XSI. Należy pobrać wtyczki exporterów pod te programy. Szybka instrukcja dla powiązania Blendera z silnikiem SunFlow: zamontować Javę JDK 6 i SunFlow (klik), pobrać plik eksportera pod Blender i wkleić do folderu C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts. Uruchomić Blendera i przez opcję Export wybrać Sunflow exporter (*.sc). Wynikowy plik otworzyć w SunFlow. Szczegóły eksportowania opisane tutaj: klik.

Cała lista podzielona na kategorie darmowych i komercyjnych silników renderujących na stronie SunFlow: klik. Na koniec artykuł porównujący wybrane renderery pod Blendera: klik.

#3 Gość_picasso_*

Gość_picasso_*
  • Goście

Napisano 21 08 2008 - 22:19

LuxRender

Platforma: Windows 2000/XP/Vista, Linux, Mac OS X
Licencja: GPL (open source)


LuxRender - fotorealistyczny silnik renderujący, którego główną zaletą jest technika Physically Based Rendering, czyli oparcie na fizycznym modelu światła. Aplikacja wywodzi się z solidnie udokumentowanego projektu PBRT, ale kładzie nacisk na wykorzystanie artystyczne a nie naukowe. Do obliczeń używa algorytmu unbiased MLT. Funkcje nie zaimplementowane lecz w opracowaniu to m.in: Bidirectional Path Tracing i Photon mapping. Aplikacja obsługuje rendering sieciowy, czyli rozdzielenie renderingu na kilka maszyn, włącznie z trybem "co-operative" (wszystkie jednostki sieciowe pracują nad jedną sceną).
Narzędzie jest wyposażone w interaktywny interfejs użytkownika, a także w linię poleceń. Dostępne są exportery do aplikacji modelujących 3D: LuxBlend (dla Blender), LuxMaya (dla Maya), LuXSI (dla XSI) i LuxC4D (dla Cinema 4D). Na stronie projektu są zlokalizowane szczegółowe informacje użytkowe i manuale: klik. Do obejrzenia galeria grafik renderingów LuxRender.

#4 Gość_picasso_*

Gość_picasso_*
  • Goście

Napisano 01 10 2008 - 12:39

Yaf(a)Ray

Platforma: Windows, Mac OS X, Linux
Licencja: LGPL (open source)


YafRay (Yet Another Free Raytracer) to darmowy silnik renderujący techniki ray tracing (śledzenie promieni). Zwłaszcza przydatny pod kątem współpracy z programami modelującymi, które są pozbawionego takiego raytracera. Wspierane funkcje:

* Full Global illumination - Równomierne oświetlenie sceny ze wszystkich stron
* Skydome global illumination - Połowiczne oświetlenie sceny (tylko z góry) symulujące naturalne oświetlenie światłem rozproszonym w atmosferze
* HDRI illumination - Oświetlenie bazujące na teksturze HDR
* Causatics - Skupianie i rozpraszanie oświetlenia na obiektach przeźroczystych i odbijających światło, przy wykorzystaniu techniki Photon mapping
* DOF - Efekt głębi ostrości (rozmycie obiektów leżących bliżej lub dalej niż środek ostrości kamery)
* Rozmyte refleksy i refrakcje - Symulacja efektu powstałego przy odbiciu lub załamaniu światła na matowych obiektach

Renderer może pracować na dwa sposoby. Jako aplikacja niezależna obsługiwania z linii komend / przez skrypt lub jako wtyczkowiec do innych modelerów 3D. Przykładowo może współpracować z takimi aplikacjami 3D jak: Blender, Wings 3D czy MakeHuman. Na stronie Yafray'a można sobie oglądnąć galerię grafik wykreowanych przy jego pomocy.

#5 Gość_picasso_*

Gość_picasso_*
  • Goście

Napisano 18 10 2008 - 02:15

Kerkythea

Platforma: Windows, Linux, Mac OS X
Licencja: freeware


Kerkythea to darmowy silnik renderujący, który daje do dyspozycji kilka algorytmów: klasyczny Ray Tracing, Path Tracing, Bidirectional Path Tracing, Metropolis Light Transport, Photon mapping, Diffuse Interreflection, Depth Rendering, Mask Rendering, Clay Rendering. Aplikacja posiada bibliotekę oraz edytor materiałów i edytor sceny (światła, środowisko). Potrafi importować pliki 3DS, OBJ i SIA. Kerkythea ma przyjemny prosty interfejs graficzny, dostępna też obsługa z linii poleceń. Dostępne są exportery dla Blendera, 3DMax, Gmax oraz SketchUp. Na stronie programu można obejrzeć galerię prezentującą wyniki pracy. Mimo, że program ma zamknięty kod, jest darmowy również do użytku komercyjnego.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych