Skocz do zawartości


tablety.pl
Zdjęcie
- - - - -

Pęd na logi




  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 XanTyp

XanTyp

    Expert Rank

  • Admins
  • 3887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Headquarter

Napisano 04 08 2011 - 11:16

Zastanawia mnie, że w zasadzie, jeśli ktoś ma problem, to wszystko jest tu (Forum SE) sprowadzane do logów z OTL czy Gmera. Trochę to dziwne. Przykładowo, na forum CXP odwoływanie się do logów było zawsze traktowane jako ostateczność. A co tu się robi, kiedy ktoś nie będzie mógł podać loga? Bo np. nie umie zainstalować programu? Opieram to na przykładzie ludzi np. w okolicach 60-tki i wyżej, którzy radzą sobie ogólnie z kompem, ale nie potrafili by zainstalować przeglądarki, nie mówiąc już o OTL czy cokolwiek innego.
Tak, wiem, to złożone zagadnienie, na raz się tego nie rozwiąże, ale mam wrażenie, że trochę za mocno się tu kładzie nacisk na te "logowe" rozwiązania, pomniejszając możliwości innych rozwiązań i spychanie ich na drugi plan.
Nie zamierzam wzbudzać fermentu, interesuje mnie luźna dyskusja.

Nawet, jeśli nie będę mógł pomóc, to może coś podpowiem:

1. Najpierw sięgnij do źródła, potem dopiero dzwoń po hydraulika.

2. Precyzja odpowiedzi zależy przed wszystkim od precyzji zadanego pytania.
3. Nie czytam w myślach, ale mogę powróżyć na specjalne życzenie (:


#2 Gość_Seth_*

Gość_Seth_*
  • Goście

Napisano 05 08 2011 - 17:47

Racja, duży nacisk kładzie się tutaj na logi, ale doświadczenie pokazało, że jest to najlepszy sposób i jakby nie patrzeć najpewniejszy, bo nie prowadzi to do uszkodzeń systemu w przeciwieństwie do różnych innych metod :)

oczywiście najlepiej by było gdyby wypowiedzieli się sami eksperci od logów :)

#3 Natsuki Kuga

Natsuki Kuga

    Very Good Rank

  • Na emeryturze
  • 1045 postów
  • Płeć:Wybierz

Napisano 06 08 2011 - 22:49

Teraz wirusy są w stanie wywołać prawie wszystko, więc woła się o logi (zważając na fakt, iż w okresie wakacyjnym o wiele łatwiej się zarazić..)

#4 Miczi82

Miczi82

    Second Rank

  • Użytkownicy
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 07 08 2011 - 15:50

To zależy na czym polega problem.
Przede wszystkim osoba, która zakłada temat powinna ocenić co się dzieje i ona jest tą pierwszą osobą, która może zaklasyfikować problem. Często symptomy są dosyć "klasyczne" dla konkretnego szkodnika, a zakładając temat w dziale wirusów czy bezpieczeństwa, czy jeszcze innym podobnym od razu jest nakaz z tematu przyklejonego, żeby wykonać odpowiednie logi odpowiednimi programami. Tak swoją drogą, to logi nie ukazują tylko wirusów/trojanów, ale też sporo innych rzeczy, problemy z internetem, autostartem, uruchamianiem, usługami, procesami, harmonogramem zadań itp. Przynajmniej takie ogólne, ale często to wystarcza. Przy okazji można niektóre rzeczy już po pierwszym logu wykluczyć. Dodatkowo jeśli wykonuje się logi bezpiecznymi programami, to jest to czysta analiza, bez ingerencji w działanie systemu.
Nie uważam, żeby pobranie i uruchomienie programu, a tylko do tego się najczęściej sprowadza, sprawiało komuś większą trudność. Jeśli ktoś tego nie potrafi, to może w ogóle niech poprosi kogoś innego, bo jak później wykona to, o co się go/ją poprosi? Wybacz, ale jeżeli ktoś nie umie zainstalować czegoś takiego jak przeglądarka, to na czym polega stwierdzenie "radzą sobie ogólnie z kompem"? :)

Zupełnie inna kwestia, to wiedza i umiejętności osoby, która podejmuje się udzielić pomocy. Ale choćby nie wiem ile ona wiedziała, to jak opis problemu jest lakoniczny, a często się zdarza, podobnie jak brak podstawowych informacji, to równie dobrze można wróżyć z fusów.

Zresztą, jak koleżanka wyżej stwierdziła, szkodniki mają bardzo wszechstronne działanie i w większości przypadków w logach widać przyczynę problemu.
Intel Core i5-750 | Asus P7P55D | OCZ 2x2GB Platinum Low-Voltage CL7 | Sapphire Radeon HD5770 | 2x Samsung 500GB SATAII F3 | WD My Passport Essential SE 1TB | Samsung SH-223B | BeQuiet StraightPower E6 550W | SilentiumPC Gladius 400 Pure Black + Tacens Ventus 120mm || Samsung T220 || Windows 7 Professional PL 64-bit SP1

Dołączona grafika

#5 XanTyp

XanTyp

    Expert Rank

  • Admins
  • 3887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Headquarter

Napisano 07 08 2011 - 16:10

Wybacz, ale jeżeli ktoś nie umie zainstalować czegoś takiego jak przeglądarka, to na czym polega stwierdzenie "radzą sobie ogólnie z kompem"? :)

Hm... Na ten przykład radzi sobie względnie sprawnie z eksploratorem, pisze w Wordzie, liczy słupki w Excelu, umie uruchomić przeglądarkę po to, aby wykonać przelew czy pograć online w karty, ale instalacja oprogramowania wzbudza odruchy odrzutowe od systemu i nijak się nie przekona, że to jest banalne. Że już nie wspomnę o zmianie miejsca docelowego instalacji... A jeśli jeszcze nie daj Boże jest to w obcym języku, to już w ogóle masakra i oczy jak spodki. Opór materii w tym względzie bywa niekiedy zastanawiająco wielki. Patrzę tu na 60-parolatków, jednakowoż i niejednokrotnie na młodszych.
Ale może podam przykład odnośnie konieczności lub niekonieczności podawania logów.
Kumpel (informatyk z resztą) utknął ostatnio z taką zagwozdką: kupił sobie odtwarzacz mp4 (nie mówił mi o marce, widać nic szczególnego) i kiedy kopiuje zdjęcia czy mp-trójki, wszystko jest ok, ale kiedy zechce skopiować jakiś film (dowolnego formatu, ale plik video) urządzenie mu znika z eksploratora i w ogóle z systemu. Przestaje być kompletnie widoczne gdziekolwiek. jednak - kopiowanie trwa nadal i dochodzi do końca. jednak, aby ponownie coś tam wstawić - musi zresetować explorer lub kompa - różnie bywa. Testowaliśmy to na kilku kompach - ta sama przypadłość. mało tego - na różnych Windowsach (XP, Vista, 7)
Gość zarządza ruchem sieciowym firmy (ok. 80 komputerów) i z wirusami radzi sobie bezbłędnie a takiej prostej rzeczy jak brak permanentnej "dostępności" urządzenia pamięci masowej doprowadza go do szewskiej pasji, bo nie może tego rozgryźć (można by zwalić winę na brak czasu by zająć się tym dłużej, ale to już insza inszość). Co tu począć? Logi na nic się nie zdadzą... chyba, że coś nam umyka?
Co ciekawe jednak - testowałem to u siebie (Win 7 64bit oraz XP SP3) i działa bez problemu.
Masowa zaraza niewirusowa w firmie i jego domu - a u mnie gra i buczy?
Problem skomplikowany i zastanawiający.
A może to ja powinienem zapodać logi, skoro mam tak "wyjątkowe" wersje OS-ów? :D
Póki co, Piotrek traktuje rzecz ambicjonalnie i odżegnuje się od for tematycznych, ale (o ile w ogóle) rozwiązanie zajmie mu sporo czasu - bardzo rozwleczonego w kalendarzu.

Nawet, jeśli nie będę mógł pomóc, to może coś podpowiem:

1. Najpierw sięgnij do źródła, potem dopiero dzwoń po hydraulika.

2. Precyzja odpowiedzi zależy przed wszystkim od precyzji zadanego pytania.
3. Nie czytam w myślach, ale mogę powróżyć na specjalne życzenie (:


#6 Miczi82

Miczi82

    Second Rank

  • Użytkownicy
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 07 08 2011 - 22:43

Hmm.. po przemyśleniu mogę się po części zgodzić z tym opisem "radzenia sobie". Chociaż niedawno facio przeszło 55-letni, który od 10 lat regularnie czyta od deski do deski kolejne numery jednego z popularnych czasopism komputerowych i który sam sobie instaluje programy, od przeglądarki przez komunikatory, p2p do antywirusów powiedział mi, że nie ma w menu start opcji Uruchom. I nie gdzie i jak ją włączyć.
Dlatego wiesz, wyrażenia, że ktoś się zna albo radzi sobie z kompem są co najmniej dosyć śliskie. Ale to tylko tak na marginesie.
Intel Core i5-750 | Asus P7P55D | OCZ 2x2GB Platinum Low-Voltage CL7 | Sapphire Radeon HD5770 | 2x Samsung 500GB SATAII F3 | WD My Passport Essential SE 1TB | Samsung SH-223B | BeQuiet StraightPower E6 550W | SilentiumPC Gladius 400 Pure Black + Tacens Ventus 120mm || Samsung T220 || Windows 7 Professional PL 64-bit SP1

Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych