Skocz do zawartości


tablety.pl
Zdjęcie

Plustek OpticSlim 2600




  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 emes2

emes2

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skarżysko-Kamienna

Napisano 22 05 2012 - 07:52

Witam wszystkich.
Mam problem ze swoim skanerem - Plustek OpticSlim 2600 - w systemie Windows 7 x64. Mianowicie, po zainstalowaniu oprogramowania z płyty, którą dostaje się od producenta, przyciski z obudowy skanera funkcjonowały prawidłowo. Po jednym dniu od zainstalowania, przestały reagować. Skaner nie wykonuje żadnej czynności. Jedynie z zainstalowanego oprogramowania można wykonywać skanowanie. To trochę utrudnia moją pracę. Dodam, że zainstalowałem go również na Windows XP i wszystko działa w porządku więc wykluczam uszkodzenie. Próbowałem już wszystkiego co przyszło mi do głowy. Odinstalowałem i zainstalowałem ponownie oprogramowanie, sterowniki. Znalazłem ich nowszą wersję. Kontaktowałem się z serwisem, ale oni nie mają pojęcia co może być przyczyną. W spornym komputerze nie ma też zainstalowanego innego skanera, tylko ten - konflikt urządzeń również wykluczam. Dodam, że program DocAction jest odpowiedzialny za obsługę i konfigurację przycisków do tego skanera.
Ma ktoś może jakiś pomysł?

#2 XanTyp

XanTyp

    Expert Rank

  • Admins
  • 3887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Headquarter

Napisano 22 05 2012 - 13:54

Dwa dni temu pojawił się post odnośnie Plusteka 2400, gdzie podałem link do sterowników. andrew_0803 nic nie odpowiedział, zakładam więc, że mu pomogły. Spróbuj.
Jednak jeśli nie, to może... użyłbym wirtualizacji XP-ka pod Siódemką i tak obszedł ten problem, skoro nawet serwisanci nie potrafią ci pomóc?

Nawet, jeśli nie będę mógł pomóc, to może coś podpowiem:

1. Najpierw sięgnij do źródła, potem dopiero dzwoń po hydraulika.

2. Precyzja odpowiedzi zależy przed wszystkim od precyzji zadanego pytania.
3. Nie czytam w myślach, ale mogę powróżyć na specjalne życzenie (:


#3 emes2

emes2

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skarżysko-Kamienna

Napisano 22 05 2012 - 14:32

Dzięki za odpowiedź.
Niestety. Pod tymi sterami skaner w ogóle nie działa. Ściągałem już najnowsze wersje ze strony producenta. Szukałem, każdego podobnego tematu, ale nic z tego. Przyciski pozostają nie aktywne. Tylko skanowanie z menu programu DocAction.
Wirtualizacja niestety nie wchodzi w grę. Na komputerze tym pracuje koleżanka, która mało się orientuje co z czym się je. To byłby duży problem dla niej obsługiwać jeszcze tryb XP-ka :-( Szkoda też dla jednego skanera robić downgrade systemu...

#4 Igorrodz

Igorrodz

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 73 postów
  • Płeć:Wybierz

Napisano 22 05 2012 - 16:54

Mam pomysł jak Ci pomóc ale napisz, kiedy skaner był kupiony (data sprzedaży na fakturze).

#5 XanTyp

XanTyp

    Expert Rank

  • Admins
  • 3887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Headquarter

Napisano 22 05 2012 - 17:55

Wirtualizacja niestety nie wchodzi w grę. Na komputerze tym pracuje koleżanka, która mało się orientuje co z czym się je.

Wiesz, dwa zdania instrukcji by jej nie zabiły (więcej nie trzeba). Skoro koleżanka ma problemy z obsługą XP, to downgrade też nie jest chyba sensownym rozwiązaniem.

Nawet, jeśli nie będę mógł pomóc, to może coś podpowiem:

1. Najpierw sięgnij do źródła, potem dopiero dzwoń po hydraulika.

2. Precyzja odpowiedzi zależy przed wszystkim od precyzji zadanego pytania.
3. Nie czytam w myślach, ale mogę powróżyć na specjalne życzenie (:


#6 emes2

emes2

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skarżysko-Kamienna

Napisano 22 05 2012 - 18:28

Igorrodz: skaner zakupiony 15 maja.

XanTyp: pisząc o wirtualizacji myślisz tu o trybie xpmode?

#7 Igorrodz

Igorrodz

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 73 postów
  • Płeć:Wybierz

Napisano 22 05 2012 - 19:26

Zatem nie minęło 6 miesięcy od zakupu - zareklamuj go z ustawy konsumenckiej z powodu wady ukrytej: brak współpracy z systemem Windows 7 mimo zapewnień przy zakupie.

#8 emes2

emes2

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skarżysko-Kamienna

Napisano 23 05 2012 - 06:32

Ok. Dziś zadzwonię do sklepu. Zobaczę co uda się załatwić. Zastanawia mnie tylko fakt. W dzień instalacji skanera wszystko działało... :-(

#9 Igorrodz

Igorrodz

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 73 postów
  • Płeć:Wybierz

Napisano 23 05 2012 - 08:57

Skoro sterowniki do 7 rozsypały się po jednym dniu a pomoc techniczna producenta skanera nie umie pomóc to reklamacja jest uzasadniona moim zdaniem bo sprzęt ma działać na każdym pc z tym os.

Ewentualnie możesz jeszcze spróbować podpiąć skaner testowo do innego pc z 7 i kilka dni go tam potestować.

#10 emes2

emes2

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skarżysko-Kamienna

Napisano 23 05 2012 - 09:05

Tak, masz rację. Zrobię to też. Póki co czekam na odpowiedź z serwisu firmy Modecom - bezpośredniego importera. Zobaczymy co się z ich strony pojawi.
A jeśli chodzi o tryb XPmode - skaner nie jest wykrywalny.

#11 XanTyp

XanTyp

    Expert Rank

  • Admins
  • 3887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Headquarter

Napisano 23 05 2012 - 09:22

pisząc o wirtualizacji myślisz tu o trybie xpmode?

Nie. Myślę o zainstalowaniu Virtual Boxa i pod nim XP-ka. Dla koleżanki to będzie tak:
1 klik na ikonę od VB,
2 klik [uruchom] XP - system rusza,
3 klik na ikonę skanera.
Po zakończeniu pracy:
4. Zamknij okno z systemem, z zapisem migawki,
5. Zamknięcie VB.

Nawet, jeśli nie będę mógł pomóc, to może coś podpowiem:

1. Najpierw sięgnij do źródła, potem dopiero dzwoń po hydraulika.

2. Precyzja odpowiedzi zależy przed wszystkim od precyzji zadanego pytania.
3. Nie czytam w myślach, ale mogę powróżyć na specjalne życzenie (:


#12 emes2

emes2

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skarżysko-Kamienna

Napisano 24 05 2012 - 13:54

Czekam cały czas na informacje od dystrybutora. Na razie nic.

Wracając do VB - do tego potrzebna byłaby licencja na XP, a takiej dodatkowej nie posiadam. Skaner wykorzystywany jest w firmie.

#13 XanTyp

XanTyp

    Expert Rank

  • Admins
  • 3887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Headquarter

Napisano 24 05 2012 - 14:30

Skaner wykorzystywany jest w firmie.

No, tak. Więc lipa :|

Nawet, jeśli nie będę mógł pomóc, to może coś podpowiem:

1. Najpierw sięgnij do źródła, potem dopiero dzwoń po hydraulika.

2. Precyzja odpowiedzi zależy przed wszystkim od precyzji zadanego pytania.
3. Nie czytam w myślach, ale mogę powróżyć na specjalne życzenie (:


#14 Igorrodz

Igorrodz

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 73 postów
  • Płeć:Wybierz

Napisano 24 05 2012 - 17:45

Ewentualnie możesz jeszcze spróbować podpiąć skaner testowo do innego pc z 7 i kilka dni go tam potestować.

Spróbowałeś, jak działa na innym pc z 7?

#15 emes2

emes2

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skarżysko-Kamienna

Napisano 24 05 2012 - 22:52

Na weekend zabiorę go do domu. W firmie mam tylko jedną siódemke. Wtedy też sprawdzę jak śmiga :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych