Skocz do zawartości

tablety.pl
Zdjęcie
- - - - -

Jak uporządkować partycje w laptopie?

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sawyer23

Sawyer23

First Rank

• Użytkownicy
  • 36 postów

Napisano 27 09 2012 - 20:18

Witam
Dziś zakupiłem laptopa Lenovo IdeaPad Y580. Nie mam doświadczenia ani z laptopami, ani z systemem Windows 7. Myślałem, ze przy pierwszym uruchomieniu będzie jakaś opcja odnośnie partycji na dysku, ale się przeliczyłem. Po pierwszej konfiguracji, oczom moim ukazał się mały nieporządek z partycjami:

http://iv.pl/images/95779387489606163517.png

E to mój pendrive
C to jak się domyślam sam system, D - pozostałe pliki, sterowniki itd., w tym - folder One Key Recovery, poza tym jeszcze 2 partycje bez litery, jedna (OEM) prawdopodobnie od wspomnianego One Key Rescue System, który przywraca komputer do stanu jak po kupnie, a druga (200 MB) sam nie wiem, co ma w sobie...

Nie wiem, jak zrobić z tym teraz porządek. Nie wiem nawet, jak ten porządek miałby wyglądać. Chciałbym, aby:
1. Nie psuć usługi One Key
2. Zmniejszyć partycję z Windowsem i zwiększyć partycję na pliki - innymi słowy mieć podobny podział na partycje jak w starym pececie, miałem tam po prostu partycje C z systemem, dość małą - 30 GB, i D - z ogromem miejsca na moje pliki (cała reszta GB). Czysta prostota.

Prosiłbym więc o rady, jak się za to zabrać, bo nigdy nie miałem do czynienia z taką robotą, no i oczywiście by te 2 punkty były spełnione. Z góry dziękuję!

Użytkownik Sawyer23 edytował ten post 27 09 2012 - 22:31

#2 XanTyp

XanTyp

Expert Rank

• Admins
  • 3887 postów

Napisano 27 09 2012 - 21:34

Dziwi mnie, że instalator nie zapytał cię o zdefiniowanie rozmiaru dla partycji pod system. Reszta powinna zostać zdefiniowana przez Ciebie w opcjach "zaawansowanych" instalatora, gdzieś u dołu okienka... Nie pamiętam dokładnie umiejscowienia tej opcji, ale na pewno jest widoczna.
Zajrzyj też tutaj.