Skocz do zawartości

tablety.pl
Zdjęcie
- - - - -

serwer dla plików

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tobik33

Tobik33

First Rank

• Na emeryturze
  • 60 postów

Napisano 07 10 2012 - 15:00

Witam chciałbym założyć serwer dla plików aby można je udostępnić innym użytkownikom. Chciałbym zrobić takie coś aby mógł materiały na studia wrzucać na serwer i były one dostępne dla innych studentów. Co polecicie ? Nie znam się na tym. Ktoś pomoże ?

#2 XanTyp

XanTyp

Expert Rank

• Admins
  • 3887 postów

Napisano 07 10 2012 - 15:50

Bezpłatny? Z wyborem będzie krucho.
http://www.skydrive.live.com - nie używałem, choć mam, wiem, że ludzie trzymają tam swoje galerie itp. Pod tym linkiem znajdziesz szczegółowy opis, co i jak działa, udostępnianie itd.
Płatnych jest sporo - w szkole korzystaliśmy (między znajomymi) z serwerów chomikuj.pl, ale jeśli nie miało się zapasu punktów na koncie, należało je dokupywać - gdyż darmowe konto oferuje raptem 50MB cotygodniowo do wykorzystania przy pobieraniu plików (lub udostępnianiu na swój koszt innym userom).
Koszty utrzymania niewielkie, ale jednak jakieś są.
Za to wygoda w użytkowaniu znaczna, bo sposobów płatności jest kilka, można udostępnić pojedynczy katalog ustawiając limit MB na swobodne pobieranie zeń, ale dla odmiany nie ma problemu z dodawaniem listy dozwolonych klientów. Dajesz link do folderu, sam folder ukrywasz w drzewie katalogów i opatrujesz hasłem. Każdy, kto ma link, podaje hasło i wchodzi. Bez tego - nikt niepowołany nic nie znajdzie.
Używamy ze znajomymi chomika na potrzeby składowania archiwum forum (głównie zdjęcia ze zlotów, imprez itp), gdyż nie ma tam limitu górnego pojemności dla użytkownika. Widywałem userów z kontami zapchanymi kilkoma terabajtami danych :unsure:
Bardzo wygodne miejsce na składowanie danych.

edit//

Nie ma problemu z logowaniem się z wielu punktów jednocześnie. A wtedy, wchodząc na jedno konto, pobierasz z "własnych" plików za free, jako właściciel.