Skocz do zawartości


tablety.pl
Zdjęcie

Seagate FA GoFlex Desk 2TB USB2 - Trzy wymiany w Seagate




  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 augustus

augustus

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 22 postów

Napisano 13 03 2013 - 00:26

Witam,


chodzi o dysk Seagate FreeAgent GoFlex Desk 2TB USB2. Kupiłem go online w maju 2011.

Po podłączeniu tylko do prądu dysk startował, ale nie wyłączał się.

Po podłączeniu do laptopa dysk wyłączał się razem z laptopem, ale po ok 90 sek. sam startował i się nie wyłączał przez kilka godzin!

Odesłałem go więc w oryginalnym opakowaniu bezpośrednio do Seagate (przez UPS SCS Warszawa).

Seagate przysłał paczkę, a w niej tylko adapter USB3!

Po 2 tygodniach na chat i mailem zapytałem Seagate w Holandii, gdzie mój dysk?! - byli zdziwieni tą sytuacją i przysłali w końcu dysk "Seagate Certified Repair".

Byłem niemile zaskoczony, bo spodziewałem się nowego...

Poczytałem o gwarancji Seagate i dowiedziałem się, że odsyłają zawsze takie, a nie nowe!

Ale co najważniejsze - dysk ten miał tą samą usterkę!

A więc ponownie czat, maile i go odesłałem.

Przysłali ponownie "Seagate Certified Repair" - TEŻ Z TĄ USTERKĄ! Szlag mnie trafił!

Nawyzywałem w mailu, ale już nie odpowiadali... Pogodziłem się więc z losem...

Po kilku miesiącach kupiłem dwa takie same, ale najnowszy model USB3 - te wyłączały się prawidłowo i same nie startowały (podobnie jak dwa inne Seagate 1TB USB2).

Pewnego dnia usłyszałem "w kąciku z dyskami" jakiś szmer - oczywiście był to ten wymieniany 2TB. Otóż czasami jest wyłączany prąd w mojej okolicy i po ponownym włączeniu prądu dyski wystartowały i wyłączyły się - oprócz tego jednego! Nie wiem jak długo chodził (bez diod), ale był bardzo ciepły (nie gorący, bo chodził jakby na luzie).

Postanowiłem go ponownie w Seagate zareklamować. Napisałem maila oraz chat (po niemiecku).

Erika z chatu miała opory do wymiany argumentując, że obudziłem się po kilku miesiącach...

Ale Kerstin mailowo była milsza - stwierdziła, że wymiana na całkiem nowy dysk będzie wątpliwa, bo możliwe jest to tylko po dwóch wymianach TEGO SAMEGO DYSKU. - w jaki sposób, skoro odsyłają inne?! Znaleźli metodę, aby nie wymieniać na nowe!

Kerstin zgodziła się na wymianę, ale podała mi inny nr seryjny, który mam podać w zgłoszeniu RMA. Trochę mnie to zdziwiło, ale pomyślałem, że chce mi przysłać nowy dysk...

No i przysłali - "RECERTIFIED" !!!

Dysk ten (lub adapter...) ma nowszy firmware i wyłącza się właściwie i sam nie startuje. CZYLI MIAŁEM RACJĘ Z REKLAMACJAMI! - WSZYSTKIE BYŁY WADLIWE!
Sprawdziłem go jednak w "CrystalDiskInfo" i niektóre dane mnie niepokoją - screen załączyłem. Mam podstawy do obaw?
Poza tym podłączyłem go z adapterem USB3 i NIE WYŁĄCZA SIĘ NAWET Z LAPTOPEM!
Dyski te mają zagwarantowany upgrade do USB3 właśnie tym wymiennym adapterem! Czyli nie działa prawidłowo!

Jak zmusić Seagate do wymiany na całkowicie nowy dysk?
Mój pierwszy odesłany był NOWY, w ogóle go nie używałem! A odsyłali mi "Seagate Certified Repair" oraz "Recertified"! - WSZYSTKIE NIE DZIAŁAŁY WŁAŚCIWIE!
Już 3 razy odsyłałem! Jest to zawracanie głowy oraz koszty wysyłki paczek do Warszawy...

Byłbym wdzięczny za pomoc i wskazówki!
Sorry za przydługą opowieść, ale chciałem opisać całą sytuację.

Nie przepraszaj. To bardzo dobrze opisana sytuacja. Im więcej szczegółów tym lepiej.
Pozdrawiam
Piotr

Załączone miniatury

  • Crystal Disk Info (en).JPG

Użytkownik XanTyp edytował ten post 13 03 2013 - 01:46


#2 dr_bliss

dr_bliss

    Good Rank

  • Moderatorzy
  • 594 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 13 03 2013 - 02:03

Gdzie go kupiłeś?

 

Po co korzystasz z gwarancji zamiast z prawa ustawowego do reklamowania z tytułu niezgodności towaru z umową? W drugim wypadku masz prawo żądać wymiany na nowy zamiast naprawy - z tą różnicą, że reklamację zgłaszasz u sprzedawcy.



#3 Pentium320

Pentium320

    Very Good Rank

  • Moderatorzy
  • 1019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rumia (Trójmiasto)

Napisano 13 03 2013 - 09:17

A co do dysku - jest on sprawny. Niektóre parametry w statusie SMART mogą mieć kosmiczne liczby, ale to nie jest błąd - po prostu dyski Seagate tak mają i nie kontrolują części z nich przez co programy pokazują bzdury ;)

 

Poza tym podłączyłem go z adapterem USB3 i NIE WYŁĄCZA SIĘ NAWET Z LAPTOPEM!

Dyski te mają zagwarantowany upgrade do USB3 właśnie tym wymiennym adapterem! Czyli nie działa prawidłowo!

 

 

Nie jestem pewien czy o to Ci chodzi , ale nie wystarczyłoby Ci w BIOS-ie wyłączyć zasilania na USB przy wyłączonym laptopie?



#4 augustus

augustus

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 22 postów

Napisano 13 03 2013 - 14:10

Gdzie go kupiłeś?

 

Po co korzystasz z gwarancji zamiast z prawa ustawowego do reklamowania z tytułu niezgodności towaru z umową? W drugim wypadku masz prawo żądać wymiany na nowy zamiast naprawy - z tą różnicą, że reklamację zgłaszasz u sprzedawcy.

Kupiłem go na allegro od fastcom.

Wysłałem go bezpośrednio do Seagate, aby skrócić procedurę...

Na reklamację u sprzedawcy jest chyba dużo za późno, poza tym to już nie ten sam dysk.

Seagate nie da rady zmusić do wymiany wreszcie na NOWY?

 

A co do dysku - jest on sprawny. Niektóre parametry w statusie SMART mogą mieć kosmiczne liczby, ale to nie jest błąd - po prostu dyski Seagate tak mają i nie kontrolują części z nich przez co programy pokazują bzdury ;)

 

 

Poza tym podłączyłem go z adapterem USB3 i NIE WYŁĄCZA SIĘ NAWET Z LAPTOPEM!

Dyski te mają zagwarantowany upgrade do USB3 właśnie tym wymiennym adapterem! Czyli nie działa prawidłowo!

 

 

Nie jestem pewien czy o to Ci chodzi , ale nie wystarczyłoby Ci w BIOS-ie wyłączyć zasilania na USB przy wyłączonym laptopie?

Czy SMART nie ujawnia wcześniejszych błędów, z którymi serwis Seagate sobie poradził i dlatego jest "Recertified"?

Dysk ma 150 godzin przepracone (chyba w serwisie), nie jest "Repair" lecz "Recertified"...

 

Dyski te mają zasilacz i problem nie tkwi w USB. Podłączony TYLKO do prądu startuje i nie wyłącza się.

Dyski podłączone tylko do prądu (czyli bez kabla USB) startują na kilka sekund, diody migają, po czym całkowicie wyłączają się - i tak musi być.

 

Dysk o którym mowa, ma nowszy firmware (od dwóch wcześniej wymienionych dysków) i chyba dlatego z adapterem USB2 jest OK, ale z adapterem USB3 zdecydowanie nie pracuje właściwie - podłączony TYLKO do prądu lub podłączony do laptopa nie wyłącza się razem z laptopem. Całkowicie wyłączyć można go tylko odłączając zasilacz.



#5 Pentium320

Pentium320

    Very Good Rank

  • Moderatorzy
  • 1019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rumia (Trójmiasto)

Napisano 14 03 2013 - 00:18

Racja, zapomniałem, że dysk jest zasilany dodatkowo z gniazdka nie przez USB.

w domowych warunkach raczej nic tu nie wskórasz, zwłaszcza, że jeśli dobrze zrozumiałem - firmware został zaktualizowany. Dysk sam w sobie jest sprawny i poza opisaną sytuacją przez Ciebie nic mu nie dolega, więc nie musisz martwić się o swoje dane - są one bezpieczne. Jednak aby rozwiązać problem... No cóż tu poradzić... trzeba by dalej męczyć serwis...



#6 jjszhdj

jjszhdj

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20 09 2013 - 17:16

W takich sytuacjach najlepiej skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy


Niejeden blog erotyczny jest w stanie sprawić, że z ignorantów, którzy o seksie nie wiedzą dosłownie nic, staniemy się najzwyczajniej w świecie kochankami na poziomie, których wiedza o seksie https://www.salon-zmyslow.pl jest odpowiednio duża.

#7 augustus

augustus

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 22 postów

Napisano 21 09 2013 - 00:35

Dysk został w końcu wymieniony na nowszy model "Backup Plus 2TB USB 3" i pomimo "Recertified" jest wszystko OK! :)

Po zagrożeniu skargą do "Verbraucherschutz" (niemiecka "Ochrona konsumenta"), szef serwisu w Holandii osobiście zaproponował tą wymianę...

Przy okazji wytłumaczyłem mu tą usterkę - wreszcie ktoś mnie w serwisie zrozumiał i podziękował za dokładny opis (odkrycie?) problemu!

 

Jestem pewny, że wiele osób ma taki dysk z tą usterką i o niej nie wie - dysk "chodzi", więc jest zapewne OK... :excl:



#8 boheme30

boheme30

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 01 10 2013 - 13:00

Dysk został w końcu wymieniony na nowszy model "Backup Plus 2TB USB 3" i pomimo "Recertified" jest wszystko OK! :)

Po zagrożeniu skargą do "Verbraucherschutz" (niemiecka "Ochrona konsumenta"), szef serwisu w Holandii osobiście zaproponował tą wymianę...

Przy okazji wytłumaczyłem mu tą usterkę - wreszcie ktoś mnie w serwisie zrozumiał i podziękował za dokładny opis (odkrycie?) problemu!

 

Jestem pewny, że wiele osób ma taki dysk z tą usterką i o niej nie wie - dysk "chodzi", więc jest zapewne OK... :excl:

Dobrze wiedzieć, że udało się załatwić sprawę pomyślnie. Szkoda tylko, że trzeba było aż tak bardzo się szarpać


Biorąc pożyczka samochodowa bez BIK Warszawa, korzystajmy z zaufanych instytucji do tego uprawionych. To nie są małe kwoty, aby skupić się na ofertę – tani kredyt bez sprawdzania BIK. To tylko reklama, która wbija nas w balona.


#9 dinde29

dinde29

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 4 postów

Napisano 30 10 2013 - 15:26

Dziwi mnie, że robili takie problemy, tak jakby kompletnie nie zależało im na wizerunku



#10 XanTyp

XanTyp

    Expert Rank

  • Admins
  • 3887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Headquarter

Napisano 30 10 2013 - 16:38

Temat wyczerpany. Zamykam.


Nawet, jeśli nie będę mógł pomóc, to może coś podpowiem:

1. Najpierw sięgnij do źródła, potem dopiero dzwoń po hydraulika.

2. Precyzja odpowiedzi zależy przed wszystkim od precyzji zadanego pytania.
3. Nie czytam w myślach, ale mogę powróżyć na specjalne życzenie (:





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych