Skocz do zawartości


tablety.pl
Zdjęcie

bardzo slaba wydajność komputera - prośba o pomoc




  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 kj88

kj88

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów

Napisano 13 11 2013 - 15:04

Witam. Poniżej przeklejam swój post z forum dobreprogramy.pl. Jak narazie niestety nie udało mi się tam uzyskać skutecznego rozwiązania problemu, więc może tutejsi eksperci bedą mogli służyć jakąś radą :). Z góry dziękuje

 

"Temat ten jest kontynuacją wątku http://forum.dobrepr...gi-t551883.html Mimo wykonania podanych mi skryptów i skanowan sytuacja w ogole sie nie porpawila. Wystarczy otworzyc samą przeglądarke internetową aby komputer już ledwo zipiał. Zwolniłem troche miejsca na dyskach i wykonałem defragmentacje dysku systemowego, ale nie dało to też żadnego efektu. Co jeszcze moge zrobić? Wklejam nowe logi.

HijackThis: http://wklej.to/gWkQ0
OTL: http://wklej.to/o64x7 i Extras (poprzednim razem tego loga nie wygenerowało): http://wklej.to/QvAyE "

 

Przenoszę do wirusów.


Użytkownik XanTyp edytował ten post 13 11 2013 - 16:26


#2 wirusolog

wirusolog

    Expert

  • Moderatorzy
  • 5774 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 13 11 2013 - 17:06

Log OTL.txt - nic ciekawego.

Log Extras.txt - ślady wirusa SALITY.

Czy na pewno to zostało wyleczone i zostały tylko klucze Rejestru po tym wirusie?

 

Skoro masz słabą wydajność, to:"

1) sformatuj dysk i wgraj System od nowa

a jeśli to nie pomoże, to:

2) kup nowy komputer, bo wymiana wszystkich części nie opłaca się, wyjdzie drożej niż nowy komputer.

.



#3 kj88

kj88

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów

Napisano 15 11 2013 - 15:30

Log OTL.txt - nic ciekawego.

Log Extras.txt - ślady wirusa SALITY.

Czy na pewno to zostało wyleczone i zostały tylko klucze Rejestru po tym wirusie?

 

Skoro masz słabą wydajność, to:"

1) sformatuj dysk i wgraj System od nowa

a jeśli to nie pomoże, to:

2) kup nowy komputer, bo wymiana wszystkich części nie opłaca się, wyjdzie drożej niż nowy komputer.

.

Tak, ale to chyba troche dziwne, że wydajnosc komputera tak spadła drastycznie w dość krótkim przedziale czasu? Nie wymagam od niego cudów, bo wiem że to stary sprzęt ale wczesniej dało się z niego normalnie korzystać a teraz nie. Przyznam, że format dysku to dość kłopotliwe rozwiązanie. Naprawde nie da sie nic innego zrobić?Może jakieś dokładniejsze skany (chociażby związane z tą infekcją Sality. Pamiętam, że była ona usuwana z tego komputera).



#4 wirusolog

wirusolog

    Expert

  • Moderatorzy
  • 5774 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 15 11 2013 - 17:29

Może jakieś dokładniejsze skany (chociażby związane z tą infekcją Sality. Pamiętam, że była ona usuwana z tego komputera).

SALITY na pewno nie powoduje mulenia, ale oczywiście można dodatkowo sprawdzić:

Użyj Sality Killer -->http://support.kaspe...alitykiller.exe

 

Inne skany, bez związku z SALITY:

Daj log z TDSSKiller  >http://www.searcheng...15 -- post nr 21

Daj logi z FRST http://searchengines...a-postępowania/

Użyj >>RogueKiller (aby pobrać kliknij na obrazek x64 po Lien de téléchargement :)
Kliknij w nim SCAN, a po wyszukaniu szkodliwych rzeczy kliknij DELETE. Pokaż oba raporty z niego.

 

Ale jestem przekonany, że to nie "wirusy" są u Ciebie przyczyną mulenia.

.



#5 kj88

kj88

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów

Napisano 15 11 2013 - 18:19

 

Może jakieś dokładniejsze skany (chociażby związane z tą infekcją Sality. Pamiętam, że była ona usuwana z tego komputera).

SALITY na pewno nie powoduje mulenia, ale oczywiście można dodatkowo sprawdzić:

Użyj Sality Killer -->http://support.kaspe...alitykiller.exe

 

Inne skany, bez związku z SALITY:

Daj log z TDSSKiller  >http://www.searcheng...15 -- post nr 21

Daj logi z FRST http://searchengines...a-postępowania/

Użyj >>RogueKiller (aby pobrać kliknij na obrazek x64 po Lien de téléchargement :)
Kliknij w nim SCAN, a po wyszukaniu szkodliwych rzeczy kliknij DELETE. Pokaż oba raporty z niego.

 

Ale jestem przekonany, że to nie "wirusy" są u Ciebie przyczyną mulenia.

 

 

.

 

Ok, ale co moze byc? Czy naprawde trzeba od razu takie ostateczne rozwiazania jak format stosowac. Przyznam, że zrobienie buckupu bedzie dla mnie dosc trudne bo nie bardzo mam gdzie przechowac pliki. Co jeszcze innego moglbym zrobic? (jutro albo jeszcze dzis w nocy wykonam te skany, o których napisałeś). Co do tego mulenia to zaznacze, ze najbardziej to widać na filmach i dźwiękach. Filmy na yt zacinają i zwalniają. W aplikacjach, grach rowniez słychać problemy z dźwiękiem - przycinanie, zwalnianie itp. Zresztą zacinają się nawet dźwięki systemowe Windowsa:P



#6 wirusolog

wirusolog

    Expert

  • Moderatorzy
  • 5774 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 15 11 2013 - 21:16

 

Zresztą zacinają się nawet dźwięki systemowe Windowsa

może problem sprzętowy?

ale to już nie moja "działka".



#7 kj88

kj88

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów

Napisano 20 11 2013 - 02:31

Przepraszam za poslizg, ale nie mogłem wcześniej. Poniżej wklejam wszystkie logi. Co do sprzetu - czy jest mozliwe zeby sprzet psul sie z dnia na dzien? Naprawde teraz jest jeszcze gorzej niz pare dni temu :(. Obecnie np. obejrzenie jakiegokolwiek filmu na komputerze jest niewykonalne. Co ew. moglbym zrobic aby uzyskac diagnoze problemow sprzetowych, jesli to faktycznie ich wina? Nie znam się na tym i nie przychodzi mi nic innego na myśl niż wrzucenie raportu z programu z Everest.
 
TDSSKiller nic nie znalazł. Log - http://wklej.to/NTfIc
FRST - http://wklej.to/ypHpo i Addition - http://wklej.to/e8I8m
 
RogueKiller - ta wersja z x64 wyrzuciła mi blad: Roguekillerx64.exe nie jest prawidłową aplikacją systemu Win32. Użyłem te drugiej wersji. Po przeskanowaniu i kliknięciu "podsumowanie" wygenerował się tylko jeden log - http://wklej.to/bts1B . Nie wiem czy znalezione rzeczy są szkodliwe, także narazie nic nie usunąłem.


#8 wirusolog

wirusolog

    Expert

  • Moderatorzy
  • 5774 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20 11 2013 - 07:14

To, co wykrył RogueKiller - można zostawić w spokoju, bez usuwania.

 

Nie masz żadnej infekcji.

 

Kosmetyka:

Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

C:\Documents and Settings\Kuba\Dane aplikacji\CamLayout.ini
C:\Documents and Settings\Kuba\Dane aplikacji\CamShapes.ini
S3 andnetadb; System32\Drivers\lgandnetadb.sys [x]
S3 AndNetDiag; system32\DRIVERS\lgandnetdiag.sys [x]
S3 ANDNetModem; system32\DRIVERS\lgandnetmodem.sys [x]
S3 andnetndis; system32\DRIVERS\lgandnetndis.sys [x]
S4 IntelIde; No ImagePath
S2 StarOpen; No ImagePath
SearchScopes: HKLM - URL http://search.certif...881218-61148&q={searchTerms}
SearchScopes: HKLM - TopResultURLFallback http://search.certif...881218-61148&q={searchTerms}
SearchScopes: HKLM - {afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b} URL =
SearchScopes: HKCU - URL http://search.certif...881218-61148&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - {afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b} URL =
HKLM\...\Run: [MSConfig] - C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe [159744 2006-03-02] (Microsoft Corporation)

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix.

 

Windows XP Professional Edition Dodatek Service Pack 2

 

Twój System nie jest w ogóle chroniony od 2010 roku, aż dziw, że nie masz żadnej infekcji.

Przydałoby się zainstalować Service Pack 3. Poprzez Windows Update już go nie ściągniesz.

Możesz ściągnąć np. stąd http://www.programos...ice-pack-3.html

Po jego zainstalowaniu trzeba by było, już poprzez Windows Update, ściągnąć i zainstalować wszystkie łatki wydane przez Microsoft po 2010 roku.

1,37 Gb Total Physical Memory | 0,09 Gb Available Physical Memory | 6,29% Memory free

1,99 Gb Paging File | 0,19 Gb Available in Paging File | 9,53% Paging File free

Z taką wolną pamięcią operacyjną nie oczekuj dobrego funkcjonowania komputera.

 

Czy przypadkiem problemy nie zaczęły się po zainstalowaniu Yoku?

 

2013-10-30 19:52 - 2013-10-30 19:50 - 00000000 ____D C:\Documents and Settings\Kuba\Dane aplikacji\youku
2013-10-30 19:50 - 2013-10-30 19:50 - 00000000 ____D C:\Program Files\YouKu
2013-10-30 19:50 - 2013-10-30 19:50 - 00000000 ____D C:\Documents and Settings\Kuba\Menu Start\Programy\Youku


#9 wirusolog

wirusolog

    Expert

  • Moderatorzy
  • 5774 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20 11 2013 - 07:15

 

To, co wykrył RogueKiller - można zostawić w spokoju, bez usuwania.

 

Nie masz żadnej infekcji.

 

Kosmetyka:

Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

C:\Documents and Settings\Kuba\Dane aplikacji\CamLayout.ini
C:\Documents and Settings\Kuba\Dane aplikacji\CamShapes.ini
S3 andnetadb; System32\Drivers\lgandnetadb.sys [x]
S3 AndNetDiag; system32\DRIVERS\lgandnetdiag.sys [x]
S3 ANDNetModem; system32\DRIVERS\lgandnetmodem.sys [x]
S3 andnetndis; system32\DRIVERS\lgandnetndis.sys [x]
S4 IntelIde; No ImagePath
S2 StarOpen; No ImagePath
SearchScopes: HKLM - URL http://search.certif...881218-61148&q={searchTerms}
SearchScopes: HKLM - TopResultURLFallback http://search.certif...881218-61148&q={searchTerms}
SearchScopes: HKLM - {afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b} URL =
SearchScopes: HKCU - URL http://search.certif...881218-61148&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - {afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b} URL =
HKLM\...\Run: [MSConfig] - C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe [159744 2006-03-02] (Microsoft Corporation)

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix.

 

Windows XP Professional Edition Dodatek Service Pack 2

 

Twój System nie jest w ogóle chroniony od 2010 roku, aż dziw, że nie masz żadnej infekcji.

Przydałoby się zainstalować Service Pack 3. Poprzez Windows Update już go nie ściągniesz.

Możesz ściągnąć np. stąd http://www.programos...ice-pack-3.html

Po jego zainstalowaniu trzeba by było, już poprzez Windows Update, ściągnąć i zainstalować wszystkie łatki wydane przez Microsoft po 2010 roku.

1,37 Gb Total Physical Memory | 0,09 Gb Available Physical Memory | 6,29% Memory free

1,99 Gb Paging File | 0,19 Gb Available in Paging File | 9,53% Paging File free

Z taką wolną pamięcią operacyjną nie oczekuj dobrego funkcjonowania komputera.

 

Czy przypadkiem problemy nie zaczęły się po zainstalowaniu Yoku?

 

2013-10-30 19:52 - 2013-10-30 19:50 - 00000000 ____D C:\Documents and Settings\Kuba\Dane aplikacji\youku
2013-10-30 19:50 - 2013-10-30 19:50 - 00000000 ____D C:\Program Files\YouKu
2013-10-30 19:50 - 2013-10-30 19:50 - 00000000 ____D C:\Documents and Settings\Kuba\Menu Start\Programy\Youku

 

 

Zgłosiłem już Moderatorom, by pomyśleli o przesunięciu tego tematu do jakiegoś innego, bardziej odpowiedniego działu Forum.



#10 kj88

kj88

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów

Napisano 20 11 2013 - 22:59

Skoro jest problem z małą iloscią pamięci, to znaczy, że coś ją zajmuje, czego wczesniej tam nie było, prawda? Nie zauwazylem, zeby problem miał bezpośredni związek z Youko -wydaje mi się, że  stopniowe pogarszanie się wydajności było już wcześcniej. Co do SP3 - czy jego instalacja nie spowoduje, że system bedzie zużywał jeszcze więcej zasobów?

 

załączam pełny raport z AIDY 64 oraz screeny benchmarka i SMARTa z HD tune. Nie znam się, ale wydaje mi się, że wynik benchmarka jest bardzo zły. Co do zaznaczonego w SMARcie "rellocated sectorcount" - miałem już podobny problem z innym dyskiem, ale tam wartosci były znacznie wyższe (ok 200 w "Current" i "Worst" i bodajrze ok 20 w kolumnie "Data

Załączone pliki



#11 dr_bliss

dr_bliss

    Good Rank

  • Moderatorzy
  • 594 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 21 11 2013 - 00:43

Ewidentnie jest problem z dyskiem twardym (raczej to nie kwestia uszkodzonych sektorów - jeden realokowany, to nic strasznego) i wysokim zużyciem CPU. Sprawdź np. z pomocą menadżera zadań, jaki proces tak mocno obciąża procesor. Monitor systemu natomiast pomoże ustalić, czy jakiś proces za mocno nie korzysta z dysku.



#12 kj88

kj88

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów

Napisano 22 11 2013 - 19:05

Najbardziej procesor i pamięc obciązają zazwyczaj procesy z Chrome. I głupie pytanie - co to jest monitor systemu i jak go użyc :P?



#13 dr_bliss

dr_bliss

    Good Rank

  • Moderatorzy
  • 594 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 23 11 2013 - 19:18

No tak, ale chyba podczas testu dysku nie miałeś uruchomionego Chrome'a??? Poza tym w poprzednim poście jest drobna pomyłka - program nazywa się "Monitor zasobów": Start -> akcesoria -> narzędzia systemowe -> monitor zasobów.

 

Uruchom i poszukaj sekcji o użyciu dysku twardego.



#14 kj88

kj88

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 9 postów

Napisano 24 11 2013 - 02:11

Nie mam w menu start w nardzedziach systemowych czegos takiego. można to jakos doinstalowac? Pomoc online znajduje tylko do windowsa 7



#15 dr_bliss

dr_bliss

    Good Rank

  • Moderatorzy
  • 594 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 25 11 2013 - 00:26

Ah... przepraszam... ten program jest z Windows 7 - mój błąd. W Windows XP też było jakieś narzędzie, ale chyba nie jest domyślnie zainstalowane - w dodaj/usuń programy była jakaś zakładka która pozwalała doinstalować dodatkowe akcesoria. Możesz poszukać.

Ewentualnie przeczytaj stronę 8. z tego poradnika: http://www.graphium....ACY_SYSTEMU.pdf






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych