Skocz do zawartości


tablety.pl
Zdjęcie

GTX960m niewidzialny dla laptopa




  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ridis

Ridis

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 17 10 2015 - 16:48

Witam.

 

Ostatnio kupiłem laptopa Lenovo Y50-70 (i5-4210h, 8GB RAM) z kartą Nvidia GTX960m. Wszystko było okej do wczoraj.

 

Nie pamiętam dokładnie jak to się stało, ale po ponownym włączeniu komputera okazało się, że nie wykrywa on mojej karty. Brak w device managerze, próbowałem przeinstalować sterowniki. Nic nie pomogło, więc przeinstalowałem system, też nic. Instalowałem sterowniki w kolejności chipset, intel hd4600, a na koniec GTX.

 

W device managerze nie ma sprzętów niezidentyfikowanych, nie wykrywa na skanowaniu plug and play.

 

W biosie jest opcja "Switchable graphic card" oraz UMA, po wybraniu Switchable pojawia się nowa opcja Nvidia GPS, nie ma opcji wyłączenia zintegrowanej karty.

 

Nie działa sposób z modyfikacją pliku inf w sterownikach, bo nie wykrywa w ogóle żadnego niezainstalowanego sprzętu.

 

Czy mogła pójść płyta główna, albo sama karta graficzna? Nic poza brakiem GTX nie dzieje się.

 

Proszę o pomoc.



#2 Pentium320

Pentium320

    Very Good Rank

  • Moderatorzy
  • 1019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rumia (Trójmiasto)

Napisano 17 10 2015 - 23:43

Nie jestem pewien, ale zintegrowanej karty raczej nie wyłaczysz, UMA oznacza tylko zintegrowaną, a switchable tzw. Optimusa, czyli Intel + NVIDIA.

 

Przywróć ustawienia domyślne BIOS'u - to na pewno nie zaszkodzi.

 

Pokaż także co pokazuje GPU-Z, na dole można podejrzeć wybraną grafikę, czy jest tam NVIDIA?



#3 Ridis

Ridis

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 18 10 2015 - 02:59

Bios przywrócony, na GPU-Z do wyboru jest tylko intel hd 4600 :/



#4 Pentium320

Pentium320

    Very Good Rank

  • Moderatorzy
  • 1019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rumia (Trójmiasto)

Napisano 18 10 2015 - 22:08

Cóż, osobiście nie mam żadnych więcej pomysłów, nigdy nie widziałem takiego przypadku żeby grafika sobie po prostu znikła calkowicie, tym bardziej, że już reinstalowałes system.

 

Podejrzewam, ze na laptopa masz gwarancję?



#5 Ridis

Ridis

    First Rank

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 18 10 2015 - 22:48

Mam gwarancje, w poniedziałek dzwonie do Lenovo,żeby kuriera przysłali i zobaczymy co faktycznie się stało






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych