Skocz do zawartości


tablety.pl
Zdjęcie
- - - - -

FAQ, podstawowe zasady




  • Zamknięty Temat jest zamknięty
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Colder

Colder

    Expert Rank

  • Użytkownicy +
  • 4164 postów

Napisano 16 11 2004 - 17:17

Dołączona grafika


PAMIĘTAJ - w celu efektywniejszego wyszukiwania informacji wciśnij CTRL + F i wpisz słowo z szukanego problemu np blacklist, kad, high.

Linki do poszczególnych informacji:

Pierwsze kroki - instalacja/połączenie z dostępnymi sieciami/szukanie/ściąganie/zmiana wersji/moda
Serwery ed2k i kwestia ID oraz problemy z podłaczeniem się do serwera
Kademlia
Ikony w Emule
Kolory pasków postępu oraz wyników w Szukaj
Ranking, Wyniki wyświetlane na liście 'W kolejce'/PowerShare
Katalog mułka, jego podfoldery i pliki tam się znajdujące
Porty, firewalle i routery
Czarne listy (bany) - jak trafić, jak się wydostać?
Zarządzanie źródłami
Podglądanie ściąganych plików multimedialnych
Komunikaty w eMule
Webcache
Kredyty - podstawowe zasady i opisy. Opisy systemów kredytów występujących w sieci ed2k
Sposoby na odzyskanie plików utraconych w trakcie ściągania
Serwer WWW (Web Interface)
Dodawanie znajomych oraz tworzenie własnych linków ed2k
Sposoby na uniknięcie fake'ów i niechanych wiadomości


Słownik eMula oraz opis dodatkowych funkcji <--- przeniesione do działu Modyfikacje eMule

Wszystkie informacje niżej zawarte powstały na bazie tematów przyklejonych do tej pory, uporządkowanych w spójną całość oraz uzupełnionych, zaktualizowanych, poprawionych na podstawie informacji znajdujących się na oficjalnej stronie eMule emule-project.net.

Czekam na ewentualne sugestie dotyczące tego tematu - co jeszcze powinno się znaleźć, czego tu nie powinno być itp. Jeśli ktoś dostrzegł jakiś błąd merytoryczny również proszę o poinformowanie mnie. Kontakt via PM.



Temat ulega ciągłym zmianom.
SERWERY PORT SZYBKOŚĆ FIREWALL
W wiadomosciach prywatnych i e-mailach, nie odpowiadam na problemy związane z eMulem. Jesli masz z nim jakiś kłopot, napisz na forum...

#2 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 17:27

Pierwsze kroki - instalacja/połączenie z dostępnymi sieciami/szukanie/ściąganie

Zabawę z eMule rozpoczynamy od ściągnięcia wybranej wersji mułka (w postaci instalacyjnej - klasyczna instalacja programu poprzez dwuklik na plik .exe i odpowiedzi na zadawane pytania, albo w postaci binarnej, czyli spakowanego archiwum i wypakowaniu go do wybranego przez siebie folderu). Wskazana jest instalacja na partycji innej niż systemowa. Jeśli nie cały folder z mułkiem to przynajmniej foldery Temp i Incoming. W przypadku ewentualnej kraksy systemu nie stracimy plików ściąganych i ściągniętych. Na osobnej partycji można (a w zasadzie należy :P ) również przechowywać kopię bezpieczeństwa plików, na podstawie których jesteśmy identyfikowani (preferences.dat i cryptkey.dat) oraz pliku z kredytami innych użytkowników (clients.met). Te pliki gwarantują nam rozpoznanie kredytów w obie strony (więcej - ranking i kredyty).

Po włączeniu mułka, pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić jest połączenie się z siecią (serwer ed2k lub kademlia). Łączenie z serwerem polega na kliknięciu w przycisk Połącz w zakłądce serwery i czekaniu aż się połączy. Musimy przed tym krokiem pamiętać o zaktualizowaniu listy serwerów ręcznie (umieszczenie w katalogu config pliku server.met) bądź automatycznie poprzez wprowadzenie odpowiedniego adresu url do pliku adresses.dat (odpowiednie linki znajdziecie w innym temacie przyklejonym). Więcej o serwerach - tutaj.

Z Kademlią łączymy się poprzez kliknięcie w guzik Połącz w zakładce Kademlia. Do połączenia potrzebny jest plik z kontaktami nodes.dat. Więcej o Kademlii - tutaj.

Teraz już można ściągać pliki. Do poszukiwania plików w sieci służy wyszukiwarka w eMule (wyszukiwarka jak wyszukiwarka - nie będę się o niej rozpisywal) albo linkownie - strony internetowe, na której inni użytkownicy zwani releaserami umieszczają sumy kontrolne (w postaci nazwy pliku, jego wielkości i jego identyfikatora - hasha) tak aby łatwiej rozpoznawać i promować dobre wersje pliku. Aktualnie w środowisku releaserów panuje trend odchodzenia od linków klikalnych - na stronach umieszczane są sumy postaci:

ed2k://|file|nazwa_pliku_wraz_z_rozszerz|wielkość_pliku_w_bajtach|identyfikator_pliku|/


Najłatwiej takie linki obsługuje się poprzez zahaczenie w opcjach penetracji schowka pod kątem linków (Ustawienia>Pliki>Szukaj Linków ed2k w schowku). Przy zaznaczeniu tej opcji podczas działania mułka wystarczy cały link zaznaczyć, skopiować (ctrl+c) i potwierdzić dodanie nowego pliku do listy ściąganych. Innym rozwiązaniem jest wklejenie takiej sumy kontrolnej w oknie, które się pojawi po wybraniu Narzędzia>Bezpośrednie pobieranie. W przypadku linków klikalnych wystarczy kliknąć, a plik załaduje się gotowy do ściągania.

Po rozpoczęciu ściągania pierwszą rzeczą, którą zauważycie i która was pewnie zdziwi będzie brak transferu. Taka sytuacja jest zupełnie normalna. W sieci ed2k obowiązują kolejki, a o przesuwaniu się w tych kolejkach decyduje Ranking, uzależniony od wielu czynników, a przede wszystkim od kredytów.
Dlatego też zupełnie normalną sytuacją jest, że nowi klienci, którzy nic nie wysłali, niczym się z innymi nie podzielili i w ten sposób nie zarobili u innych możliwości awansu w kolejce, nie będą tego robić szybko, będą wyprzedzani przez innych i w efekcie przez długi okres czasu w ogóle nic nie pociągną. Każdy użytkownik mułka przez to przeszedł i wy też, jeśli chcecie poznać dobrodziejstwa i mozliwości tej sieci, musicie się uzbroić w cierpliwość.

Kolejna sprawa denerwująca nowych użytkowników sieci to niskie transfery (tutaj mówiąc nowi mam na myśli tych korzystających mułka przez kilka tygodni, którzy już zdążyli wysłać kilka GB danych, a sami ciągną z prędkością wody kapiącej z kranu). Musicie pamiętać o tym, że o prędkościach które osiągacie nie decydują możliwości waszych łącz, tylko prędkości z którymi może wysyłać użytkownik wysyłający. Tego nie da się przeskoczyć. Ale da się obejść. Obejście polega na ułatwieniu mułkowi ściągania od kilku użytkowników na raz. Czyli po pierwsze należy ściągać pliki popularne (dla byłych kazowiczów uwaga - w sieci ed2k plik popularny to taki, w którym ilość źródeł przekracza 40, a im więcej źródeł na plik tym lepiej) a po drugie należy ściągać kilka plików na raz. Należy oczywiście uważać, żeby nie przesadzić, ponieważ po przekroczeniu pewnej ilości źródeł z którymi mułek musi się kontaktować może nastąpić znaczne spowolnienie transferu (ok. 3000 łącznej ilości źródeł dla wszystkich plików ściąganych, więcej szczegółów - TUTAJ). Tu wiele można zdziałać konfiguracją mułka (konfiguracja eMule).
Należy również pamiętać, że samo wysyłanie danych nie musi spowodować przyrostu kredytów u osób, u których stoimy w kolejce (więcej szczegółów - kredyty).

Kolejna kwestia często dziwiąca tych, którzy zaczynają przygodę z mułkiem to przerywane transfery - eMule ściąga od jednego klienta ok. 9MB i spada w jego kolejce na koniec. Nie ma się czemu dziwić. Taka jest idea mułka - wysyłanie pliku odbywa się we fragmentach. Każdy fragment ma wielkość ok. 9500KB. Rzadko się zdarza, żeby udało się ściągnąć od jednego użytkownika więcej niż jeden kawałek na raz. Z reguły po ściągnięciu od klienta tego tzw. chunk'a spadasz na koniec jego kolejki, a mułek od razu może tę ściągniętą cząstkę rozsyłać innym użytkownikom chcącym ją ściągnąć. Dzięki takiemu rozwiązaniu unika sie działania tzw. pijawek (tych którzy ściągając nie wysyłają nic innym) - każdy użytkownik ściągając, automatycznie coś musi wysyłać. Dzięki takiemu zachowaniu występuje również większa rotacja w kolejce, co skraca czas oczekiwania na slota.
Kwestie pzrerywanych ściągnięć po ściągnięciu jednego chunk'a może rozwiązać tzw. friend slot. Zawsze można poprosić uzytkownika o przyznanie miejsca do ściągania od niego (namolni jednak nic w ten sposób nie wskórają). Ty również możesz kogoś w ten sposób nagrodzić, albo spełnić czyjąś prośbę. Warunkiem koniecznym jest obsługiwanie przez klienta uploadującego slotów dla przyjaciół. A obsługują tę opcję niektóre mody (wersje oficjalne - nie), i jeśli jest obsługiwana to jest ona wyszczególniona w changelogach danego moda.

Jeśli chcesz wiedzieć jak szybko ściągać to przeczytaj dalszą część FAQ oraz zajrzyj do małego poradniczka

Zmiana wersji/moda

Gdy chcemy zmienić wersję na nowszą albo chcemy spróbować wersję zmodyfikowaną (tak zwanego moda) należy zrobić co następuje:

1. Ściągnąć plik z żądaną wersją w postaci binarnej (archiwum zip/rar, często w nazwie archiwum pojawia się skrót bin). Nie należy ściągać źródeł pliku (sources, w nazwie archiwum pojawia się skrót src) - to nie są programy, tylko ich kody źródłowe, przydatne programistom zajmującym się mułkiem.
2. Przy użyciu ulubionego archiwizera (winrar, winzip, itp.) wypakować z niego wszystkie pliki.
Najlepszym sposobem jest założenie nowego katalogu i tam wypakowanie zawartości binarki. Potem ze starej wersji przenosimy config (usuwając plik prefernces.ini o czym później). Można też zamiast całego configu skopiować tylko najważniejsze pliki tzn. cryptkey.dat, preferences.dat, client.met oraz ich odpowiedniki .old. To nam zapewni zachowanie kredytów swoich i innych. Możemy teraz używać na zmiene dwóch wersji eMula jeśli mamy taką ochote.

Często pojawia się pytanie o to jakiego moda można zainstalować w sytuacji, gdy korzysta się z konkretnej wersji. Odpowiedź brzmi - każdego. Każda wersja i każdy mod są tworzone tak, żeby działały samodzielnie, bez jakichkolwiek podkładek. W nazwie modów pojawiają numerki z wersjami, ale one wcale nie oznaczają, że można je nakładać tylko na taką wersję. Te numerki znaczą tyle, że w danym modzie są zawarte najważniejsze opcje z wersji oficjalnej oznaczone tym właśnie numerkiem, plus dodatkowe opcje stworzone przez twórców tego, czy innych modów. Mało tego - często w nazwach modów znajdują się oznaczenia liczbowe inne niż w wersjach ofcjalnych (np. eMule v0.44d pHoeniX 1.12, eMule v0.44b Pawcio 5.15f, eMule v0.43b sivka v13b2d, itp.). Tak więc jeśli używasz, np. wersji eMule v0.44d to możesz zainstalowac sobie zarówno pHoeniX'a 1.12, jak i eMule v0.30e sivka v10e9f. Nie wolno jednak przesadzić z instalowaniem wersji zbyt starych, ponieważ starsze wersje są gorzej traktowane przez innych klientów (poczytaj o rankingu), mają gorsze zabezpieczenia, mniej funkcji i czasem zamiana na zbyt starą wersję grozi utratą kredytów (podczas zamiany na wersje wcześniejsze niż v0.30).

Należy pamiętać, że przed zmianą moda powinno się usuwać plik preferences.ini. W tym pliku znajdują się wszystkie ustawienia mułka. Zmiana moda to również często zmiana układu opcji w Ustawieniach, wprowadzenie nowych funkcji i brak niektórych funkcji dostępnych w poprzednim modzie. Dlatego funkcjonowanie niektórych modów na podstawie pliku preferences.ini pochodzącego z konfiguracji wcześniejszego może spowodować niespodziewane problemy i niestabilność pracy mułka.

Jeśli nie wiecie skąd ściągnąć mułka (wersje oficjalne i mody) odwiedźcie ten temat przyklejony.

Użytkownik Colder edytował ten post 18 01 2006 - 21:53


#3 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 17:39

Serwery ed2k i kwestia ID

Podstawową siecią, z której korzysta mułek (powstała jako pierwsza i jak do tej pory działa najwydajniej), jest sieć serwerów ed2k. Po podłączeniu się do serwera każdemu użytkownikowi przyznawany jest identyfikator, dzięki któremu dany klient jest rozpoznawany przez inne serwery. Identyfikator ten to liczba obliczana wg. pewnego wzoru. Jeśli liczba obliczona jest większa od pewnej stałej, identyfikator ten nazywa sie wysokim ID (High ID). Gdy wartość obliczona jest niższa od tej stałej, identyfikator nazywany jest niskim ID (Low ID). Wartości te dla użytkownika nie maja żadnego znaczenia, dlatego nie podaję ani wzoru, ani granicy (jeśli kogoś to interesuje - zapraszam do odwiedzenia oficjalnego FAQ mułka).

Co ma znaczenie dla nas, czyli użytkowników klienta eMule? Czy dostajemy wysokie, czy niskie ID. Określa to dostępność portów poprzez które mułek łączy się z siecią.

*Jeśli dostajemy wysokie ID, oznacza to, że porty te są w pełni dostępne, czyli mamy pełny, w niczym nieograniczony dostęp do sieci.
*Jeśli dostajemy niskie ID, oznacza to, że porty te są w jakiś sposób zablokowane i przez to mamy pewne ograniczenia w funkcjonowaniu w sieci ed2k (niemożliwość połączenia Low ID <-> Low ID).

Należy sobie zadać pytanie - jakie ID powinniśmy dostawać? Żeby mieć wysokie ID, porty muszą być w pełni dostępne. A co nam blokuje porty? przede wszystkim wszelkie programy służące do zapewniania bezpieczeństwa w sieci, czyli zapory internetowe (zwane firewallami, ogniomurkami, itp.). Następnie należy się zastanowić w którym miejscu ta zapora nas 'przytrzymuje'. Są dwie możliwości:

-> Jesteśmy w sieci osiedlowej, w której internet pochodzi z rozdzielenia jednego łącza do kilku komputerów poprzez różne urządzenia (routery, switche, serwery itp.) wyposażone w zapory sprzętowe, albo programowe (czyli inaczej mówiąc - posiadamy wewnętrzny, niepubliczny adres IP). W tym przypadku bez naszego zainteresowania i interwencji u admina na pewno będziemy dostawać niskie ID. Pierwszym krokiem do odblokowania portów jest odblokowanie ich na urządzeniu rozdzielającym. Nazywa się to szumnie przekierowaniem (forwarding'iem) portów. W tym celu musimy zgłosić się do administratora sieci (tego który nam to łącze udostępnił, u którego stoi urządzenie rozdzielające) i poprosić o tę czynność. Jeśli nie wie jak tego dokonać - można go odesłać do stosownego tematu w dziale 'Sieci komputerowe' naszego forum. Po otwarciu portów prawdopodobnie trzeba będzie dokonać jeszcze jednej czynności - patrz punkt niżej. Często zdarza się, że na serwerach znajdują się zapory programowe (aplikacje takie same jak na naszym komputerze), wtedy procedura odblokowania portów jest identyczna jak w przypadku zapór znajdujących się na naszym komputerze.

-> Z internetem łączymy się poprzez publiczne IP (nasz komputer nie ma przeszkód w postaci routerów itp. i łączy się z internetem bezpośrednio). Jeśli ktoś nie wie jak się dowiedzieć czy ma publiczne ip niech zajrzy do umowy, którą podpisał z dostawcą, tam z reguły jest podane, czy dostawca zapewnia publiczne ip (stałe albo zmienne). Jeśli umowy nie podpisywał, to na 99% nie ma publicznego IP. Użytkownicy z publicznym IP powinni dostawać wysokie ID. Jeśli jest inaczej, oznacza to że porty są zablokowane przez zaporę znajdującą się na naszym komputerze. Liste przykładowych firewalli i opis przekierowania masz tutaj

W przypadku gdy powinniśmy dostawać wysokie ID (przekierowany port albo publiczne IP), a wciąż dostajemy niskie należy wykonać co następuje:
*Wyłączyć zaporę systemową (dotyczy użytkowników winXP)
*Odpowiednio skonfigurować inną, zewnętrzną zaporę
*Zastosować się do rady gonciora, podanej przez niego w TYM temacie.

Kilka dodatkowych uwag o ID:
Zdarzają się przypadki, gdy mamy wszystko poprawnie skonfigurowane, a mimo to wciąż dostajemy id nie takie jak należy. Tak się dzieje z winy oprogramowania serwerów ed2k (przeciążenie, niepoprawna konfiguracja). Nazywa się to fałszywym ID i bardzo niekorzystnie wpływa na pracę mułka. Należy wtedy spróbować połączyć się z innym serwerem. Niektóre mody mają zaimplementowane funkcje rozłączające się z serwerem, gdy dostaniemy ID odmienne od założonego.

Użytkownicy z niskim ID mogą łączyć się tylko i wyłącznie z użytkownikami z wysokim ID, przez co użytkownicy z niskim ID tracę część źródeł. Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że niskie ID nie ma bezpośredniego wpływu na prędkość ściągania (szczególnie przy plikach popularnych).

Niskie ID może mieć z kolei ogromny wpływ na możliwości połączenia z serwerem. Tacu użytkownicy są traktowani gorzej, ponieważ są dodatkowym obciążeniem dla serwerów i dlatego mogą się przydarzyć wielkie trudności z połączeniem z serwerem (szczegóły w sekcji poświęconej kłopotom z połączeniem z serwerami).

-----------------------------------------------------------------------------------

KIlka uwag o serwerach

Nie ma lepszych albo gorszych serwerów, ilość użytkowników i pingi nie mają zasadniczego znaczenia na prędkość ściągania.

Serwery służą do komunikacji z siecią oraz do szukania plików i źródeł.

Szukanie źródeł zawsze odbywa się globalnie (poprzez serwer z którym jesteśmy połączeni komunikujemy się z innymi serwerami z listy serwerów i pytamy je wszystkie o źródła - czynność ta odbywa się co kilkanaście minut).

Szukanie plików może odbywać się zarówno lokalnie (na serwerze z którym jesteśmy połączeni - metoda Server) jak i globalnie (na wszystkich serwerach znajdujących się na liście serwerów - Global server). Poza tym mułek ma również inne szybsze sposoby na szukanie źródeł (Wymiana źródeł, Kademlia).

Jeśli zaś chodzi o pingi to określają nam one jedynie jak szybko pakiet osiąga cel i wraca do Ciebie.

Dlatego nie należy sobie zawracać głowy ciągłymi problemami z połączeniem do Razorbacka.

Połączenie z serwerem będzie się odbywało automatycznie po uruchomieniu mułka gdy zaznaczymy w Ustawieniach>Parametry łącza>Network>ed2k oraz Podłącz do serwera przy uruchomieniu.

Podłączaj sie tylko do bezpiecznych serwerów, ich liste oraz wiecej informacji na ten temat znajdziesz tutaj

Miękki limit na serwerze - jesli użytkownik przekroczy ten limit, to dostanie wiadomość ostrzegającą z serwera a nadwyżka plików nie będzie akcepotwana przez serwer. Mimo ze domyślna wartość wyności 1000, zaleca sie nie udostępniania więcej niż 500 plików (niepotrzebne obciążenie dla serwera).

Twardy limit plików - jeśli użytkownik przekroczy ten limit, automatycznie zostanie rozłączony z serwerem. Tak jest w teoretyce, a praktyce bywa róznie, gdyż serwer może wyrzucać użytkownika który mniej udostępnia.

Kłopoty z połączeniem z serwerem

Podstawowym problemem podczas łączenia się z serwerem jest posiadanie niskiego ID. Przede wszystkim dlatego, że na serwerach występuje limit ilości miejsc przeznaczonych dla użytkowników z niskim ID

Gdy występuje problem z połączeniem, zawsze należy zwrócić uwagę, co pojawia się w oknie Log w zakładce Serwer. Poniżej przedstawiam kilka najczęściej pojawiających się komunikatów i podstawowe kroki zaradcze, prowadzące do rozwiązania problemu.

Do każdego problemu podam kilka przykładowych rozwiązań, jesli jakas nie pomoże przejdzcie do nastepnej...

1. Serwer wygląda na wyłączony.

Sytuacja taka pojawia się, często w chwili, gdy korzystamy z niekatualnej listy serwerów. Należy wtedy uaktualnić listę serwerów http://corpo.free.fr/server.met (wpisz to w Aktualizuj... w zakładce Serwery)

Podłaczaj się do serwerów takich jak Donkey Serwery 1-6, BigBang 9, Breizh

Potem zobacz czy nie masz zadnych firewalli ani antywirusów co moga Tobie blokowac w jakiś sposób porty. Liste przykładowych firewalli i opis przekierowania masz tutaj

Jesli to nie pomoze, nie lacz sie na siłe, odczekaj 20 minut z wyłaczonym eMulem i spróbuj ponownie po tym czasie. Może mieć to związek z utratą punktów za logowanie (więcej masz o tym przy poście o blackliscie)

Może się zdarzyć ze to nadal nie pomaga. Dzieje się tak często u uzytkowników łączących się z internetem poprzez sieć lokalną. Na taką sytuację nie ma jednoznacznego rozwiązania, gdyż może być to wina operatora sieci. Sprobuj zmienić porty w Ustawienia->Parametry łacza a gdy i to nie pomoże skontaktuj się z administratorem.

2. Serwer wygląda na pełny

Na serwerze znajduje się już zbyt wielu użytkowników (w sumie lub tych z niskim ID) i serwer odrzucił połączenie z twoim klientem. Rozwiązanie - połączenie się z innym serwerem.

Ogolnie często ten komunikat występuje na przemian z "wyglada na wyłączony" dlatego postępuj zgodnie z opisiem jak przy tamtym komunikacie.

3. Znalazłeś się na czarnej liście (You are currently blacklisted).

Przyczyna - znalazłeś się na czarnej liście (poczytaj o czarnych listach - czyli dalszej cześć tego FAQa)

4. You have a Low ID...

Ogolnie kwestia pozbycia się Low ID masz opisane wyżej

Jeśli pojawia się taki komunikat, po czym następuje automatyczne rozłączenie z serwerem, oznacza to, że masz niskie ID i najprawdopodobniej włączoną opcję rozłączania w przypadku dostania od serwera niskiego ID.

Użytkownicy posiadający publiczny adres IP albo przekierowane porty powinni mieć zahaczone opcje ponownego łączenia się z serwerem na skutek niskiego ID (uniknie się w ten sposób falszywego ID). Natomiast użytkownicy nie posiadający ani publicznego IP, ani przekierowanych portów, po zahaczeniu tej opcji nie będą w stanie połączyć się z żadnym serwerem dopóki nie zostanie im przydzialone falszywe wysokie ID. Dlatego wtedy należy tę opcję w ustawieniach odznaczyć.

Opcje odpowiedzialne za ponowne łączenie się z serwerem przy połączeniu z niskim ID w różnych modach nazywają się różnie, a znależć je można najczęściej w ustawieniach rozszerzonych danego moda lub w zakładce serwer (zależy jak bardzo dany mod ingeruje w wizualny wygląd wersji oficjalnej). Jeśli ten problem występuje w wersji oficjalnej mułka, to należy się przyjrzeć opcji Inteligentnego sprawdzania Low ID przy podłączaniu w Ustawieniach>Serwer i albo zahaczyć, albo odhaczyć.

Jeśli normalnie zawsze dostawałeś High ID, a nagle teraz pokazał Ci sie komunikat o Low ID, zrestetuj eMula i odpal go ponownie, następnie podłącz się do wybranego serwera np Donkey Serwer. Jest to częsty błąd pojawiający się przy przełączaniach się miedzy serwerami mimo ze mamy odblokowane porty (wina serwera)

5. Operacja się przedawniła (timed out)

Sprawdź czy jesteś połączony z internetem. Do tego sprawdz firewalle i antywirusy czy nie blokuje w jakiś sposob eMula. Jesli będzie trzeba to zmień porty. Następnie gdy to nie pomoże postępują tak jak przy błędzie "wygląda na wyłączony"

Innym sposobem może okazać się rezygnacja z korzystania z serwerów. Twórcy mułka wymyślili bezserwerową sieć Kademlia, a od wersji v0.44a dodali pomoc z połączeniem dla klientów z niskim id w postaci Buddies (szczegóły TUTAJ), dzięki którym nie trzeba być połączonym z serwerem, żeby połączyć się z kademlią. Dzięki temu rozwiązaniu można unikąć kłopotów z błędami połączeń z serwerami i korzystać z mułka w ogóle nie łącząc się z serwerem.

Użytkownik Colder edytował ten post 29 04 2006 - 12:42


#4 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 17:50

Kademlia

Kademlia to bezserwerowa sieć służąca do szukania plików i źródeł. Po raz pierwszy pojawiła się w wersji v0.42.1.

Łączenie się z Kademlią odbywa się poprzez plik nodes.dat znajdujący się w katalogu config mułka (tam zapisane są kontakty do sieci Kad) albo przez IP i port dowolnego klienta podłączonego do Kademlii. Pierwsze połączenie z siecią, gdy pliku nodes.dat nie ma na dysku albo jest pusty/uszkodzony (po kliknięciu w guzik 'podłącz' nie pojawiają się kontakty na liście kontaktów) polega na zaznaczeniu, w tej zakładce, opcji od znanego klienta (from known client) i kliknięciu w guzik Boot Strap albo w zakładce Transfery znalezieniu klienta w wersji co najmniej v0.42.1 (podłączonego do sieci Kad) kliknięciu w nim ppm i z menu kontekstowego wybraniu BootStrap. W ten sposób mułek korzysta z pliku nodes.dat klienta za pomocą którego się łączymy i tworzy podobny plik na naszym dysku. Każde kolejne podłączenie do sieci może już odbywać się przy użyciu owego pliku (guzik Połacz, bądź ponownie przy pomocy innego klienta (guzik Boot Strap).

Po połączeniu się z siecią klient sprawdza czy jest w stanie połączyć się swobodnie z innymi klientami przy użyciu tej sieci. Jeśli może - dostaje status Open (odpowiednik High ID w sieci serwerów ed2k), gdy nie może - dostaje status Firewalled (odpowiednik Low ID w siecie serwerów ed2k).

Począwszy od wersji v0.44a użytkownicy ze statusem 'firewalled' są wspierani przez tzw. Buddies, czyli innych klientów Kademlii, ze statusem Open będących pośrednikami w połączeniach, których użytkownicy ze statusem firewalled nie mogą obsługiwać.

Szukanie w sieci Kademlia odbywa się podobnie bez względu na to czego szukamy (plików/źródeł/innych użytkowników). Każdy klient podłączony do sieci jest w penym sensie małym serwerem. Każdy klient jest odpowiedzialny za pewne słowa kluczowe i źródła. Szukanie polega na odnalezieniu klienta odpowiedzialnego za to czego szukamy. Wygląda to mniej więcej tak, że klient szukający zapytuje innych klientów gdzie szukać klienta odpowiedzialnego i w ten sposób trafia do celu.

Automatyczne podłączenie do Kademlii po uruchomieniu mułka odbywać się będzie po zaznaczeniu w Ustawieniach>Parametry łącza>Network>Kademlia.

Schemat działania KAD masz bardziej szczegółowo opisany tutaj

Problemy z podłączeniem do KAD

Nieraz się zdarza, że od razu mnie mamy ziolonej strzałki (górnej) tylko żółtą, mimo że wcześniej mieliśmy zieloną. Nie ma się co przejmować takim stanem rzeczy, gdyż jest to całkowiecie normalne, KAD jest siecią bardzo niezależną i pełne działanie uwarunkowane są wieloma czynnikami na które niekiedy nie mamy wpływu. Najlepszym lekartwem jest czas, gdyż nawet nie zauważymy, a znów zmieni się strzałeczka na ziolony. Przedstawie pare sposobów na rozwiązanie problemu z KAD.

-> port UDP moze być odblokowany ale nie musi, jednak oczywiście lepiej jest mieć go odblokowanego. Zauważyłem, ze jesli mamy odblokowany port TCP i przez to High ID to KAD łączy się dużo łatwiej (mimo odblokownie tylko jednego portu)

-> gdy nie mamy zadnych kontaktów w KAD mozemy sciągnąc plik nodes.dat i podmienić z tym który mamy w configu. Plik sciągamy tutaj albo tutaj

-> Ewentulanie mozesz sprobowac przez Bootstrap wpisujac IP skąd sciagasz kontakty np

IP: 195.236.75.57 Port: 4674
IP: 63.64.164.91 Port: 5298
IP: 216.63.109.137 Port: 5553
IP: 213.84.166.203 Port: 4673

-> niepoprawne działanie KAD moze być spowodowane wersją klienta, dlatego w tym celu nalezy zmienić wersje eMulka. Taka sytuacja miała miejsce np w wersji 0.46b (oczywiscie nie u wszystkich, ale problem ten występował w większej skali, a po zmienie wersji ustąpił).

-> innym dość nowatoroskim sposobem jest sciągnięcie pliki preferencesKAD dostepnego tutaj i wrzucenie go do configa, potem ponowne odpalenie muła. Po jakimś czasie powinno byc więcej "kuleczek" niż normalnie. Zazwyczaj liczba ta waha się ok 700, z tym plikiem powinna po pewnym czasie wynieść 1200. Moze pomoże ;D

Gdy żaden z powyższych powód nie skutkuje, pozostaje nam czekać.

Użytkownik Colder edytował ten post 08 01 2006 - 18:05


#5 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 17:53

Ikony w eMule

W eMule pojawiają się różne ikonki jednak nie wszyscy wiedzą co oznaczają dlatego ja je zaprezentuję. Oto one:

Dołączona grafika Próba ściągnięcia lub otrzymywanie hasha od tego klienta
Dołączona grafika W kolejce lub odpytywanie klienta
Dołączona grafika Łączenie z klientem
Dołączona grafika Brak potrzebnych źródeł, zapytanie o inny plik lub brak połączenia z powodu Low ID <-> Low ID

Dołączona grafika Nowa wiadomość

Dołączona grafika Klient eDonkey lub wcześniejszy eMule
Dołączona grafika Klient, który jest w stanie zrozumieć rozszerzony protokół eMule
Dołączona grafika Normalny klient, który ma wysoki priorytet (na skutek zdobytych kredytów)
Dołączona grafika Klient, który potrafi zrozumieć rozszerzony protokół eMule i ma wysoki priorytet
Dołączona grafika Klient mlDonkey
Dołączona grafika Klient mlDonkey z wysokim priorytetem
Dołączona grafika eDonkey2000-Overnet-Hybryd Klient
Dołączona grafika eDonkey2000-Overnet-Hybrid Klient z wysokim priorytetem
Dołączona grafika Klient Shareaza
Dołączona grafika Klient Shareaza z punktami kredytowymi
Dołączona grafika Klient który pomyślnie przeszedł identyfikacje

Dołączona grafika Połączony z wysokim ID do ed2k i Kademili
Dołączona grafika Połączony z wysokim ID w ed2k i z niskim w Kademili
Dołączona grafika Połączony z niskim ID w ed2k i z wysokim w Kademili
Dołączona grafika Połączony z niskim ID do ed2k i Kademili
Dołączona grafika Połączony z wysokim ID w ed2k i nie połączony do Kademili
Dołączona grafika Nie połączony z ed2k i podłączony z wysokim ID do Kademili
Dołączona grafika Połączony z niskim ID w ed2k i nie połączony do Kademili
Dołączona grafika Nie połączony z ed2k i połączony z niskim ID do Kademili
Dołączona grafika Nie połączony ani do ed2k ani do Kademili

Dołączona grafika Ikona w tray'u jeśli eMule jest połączony z serwerem i ma High ID
Dołączona grafika Ikona w tray'u kiedy eMule połączony z serwerem i ma Low ID
Dołączona grafika Ikona w tray'u jeśli eMule nie jest połączony z serwerem

Dołączona grafika Kademila połączenie - gotowe
Dołączona grafika Kademila połączenie - jedno połączenie nieudane
Dołączona grafika Kademila połączenie - niedostępne, prawdopodobnie będzie usunięte

Dołączona grafika Do pliku dodano komentarz lub pozytywne opinie
Dołączona grafika Plik zakomentowany jako Fake, Popsuty lub błędny

Dołączona grafika Znajomy właśnie ci coś wysyła albo od ciebie pobiera i jest podłączony
Dołączona grafika Znajomy jest rozpoznany i podłączony
Dołączona grafika Znajomy jest niepodłączony

Wkleiłem całą wiadomość napisaną przez baita w temacie ala mini faq podstawowe zasady opisy itp.

Od wersji 0.46b wprowadzono nowe oznaczenia komentarzy:
Dołączona grafika Do pliku dodano komentarz oraz ocene ze jest to Uszkodzony / Fake / Błędny plik.
Dołączona grafika Do pliku dodano komentarz oraz ocene ze jest to słaby plik (jakość)
Dołączona grafika Do pliku dodano komentarz oraz ocene ze jest to dostateczny plik (jakość)
Dołączona grafika Do pliku dodano komentarz oraz ocene ze jest to dobry plik (jakość)
Dołączona grafika Do pliku dodano komentarz oraz ocene ze jest to doskonały plik (jakość)

Od wersji 0.46c zmieniono ikoni opisujące sposób łaczenia z KADem

Dołączona grafika Połączenie gotowe
Dołączona grafika Połaczenie nie nawiązane od conajmniej pół godziny
Dołączona grafika Połaczenie nie nawiązane od conajmniej godziny
Dołączona grafika Połączenie jeszcze nie nawiązane ale więcej niż 2 godziny temu.
Dołączona grafika Połączenie nie udało się nawiązać, najprawdopodobniej zaraz zniknie


Powyższe oznaczenia są właściwe dla wersji oficjalnych eMule. Niektóre mody używają innych ikonek.

Użytkownik Colder edytował ten post 19 12 2005 - 18:47


#6 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 18:10

Kolory pasków postępu oraz wyników w Szukaj

Paski na liście plików ściąganych:

Zielona kreska na gorze paska oznacza ogólny postep ściągania pliku

Szerszy pasek poniżej:
Czarny - pokazuje części pliku, które już masz.
Czerwony - pokazuje niedostępne części pliku we wszystkich znanych źródłach.
Różne odcienie niebieskiego - reprezentują dostępność tej częśći pliku w źródłach, im ciemniejszy błękit tym dana część ma wyższą dostępność.
Żółty - wskazuje część aktualnie ściąganą


Pasek postępu ściągania od danego użytkownika (pokazuje sie po rozwinieciu listy użytkowników):

Czarny - pokazuje części pliku, które już posiadasz.
Niebieski - pokazuje części, których wciąż nie posiadasz.
Srebrny - pokazuje części pliku, którch dane źródło nie posiada.
Zielony - wskazuje część aktualnie przez ciebie ściąganą.
Żółty - wskazuje część spodziewaną (właśnie się o nią pytamy).

Liczby z kolumny Źródła (obok paska postępu):

przykładowo - 256/300 +20(2), gdzie:
256 - oznacza liczbę przydatnych źródeł, z których możemy pobrać plik/
300 - oznacza ogólną liczbę źródeł dla pliku/
+20 - oznacza, liczbę źródeł, które zapytaliśmy również o inny plik (A4AF), widoczne tylko po zahaczeniu 'Advanced Controls' w ustawieniach
(2) - oznacza, że aktualnie pobieramy plik z dwóch źródeł.

Pamietaj, że taki schemat obowiązuje w wersji oficjlanej eMula. W modzie Morph i modach na nim opartych kwestia wygląda inaczej (szczegóły tutaj

Paski na liście wysyłanych plików i na liście kolejki:

Czarny - pokazuje części posiadane już przez danego klienta.
Srebrny - pokazuje części, których dany klient jeszcze nie posiada
Zielony - pokazuje części aktualnie wysyłane do klienta.
Żółty - pokazuje części spodziewane przez klienta (po nią stoi w kolejce)

Znaczenie kolorów w wynikach wyszukiwania

Czarny - oznacza 1 - 3 źródła
Ciemny niebieski - oznacza 4 - 9 źródeł
Jasny niebieski - oznacza 10+ źródeł
Czerwony - pliki które aktualnie pobierasz
Zielony - pliki które zostały juz pobrane

Powyższe oznaczenia są właściwe dla wersji oficjalnych eMule. Niektóre mody używają innych oznaczeń.

Wkleiłem wiadomość napisaną przez kknd w temacie ala mini faq podstawowe zasady opisy itp i zaktualizowaną przeze mnie, tak żeby oznaczenia te odpowiadały tym użytym w najnowszych wersjach.

Użytkownik Colder edytował ten post 24 04 2006 - 21:11


#7 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 18:32

Ranking, Wyniki wyświetlane na liście 'W kolejce', PowerShare.

Ranking i Wyniki
Na liście W kolejce wyświetlani są klienci czekający na slota, żeby móc coś od ciebie ściągnąć. O ich miejscu w kolejce decyduje czas tam spędzony, zmodyfikowany tzw. Rankingiem, decydującym o szybkości awansu w kolejce. Każdy nowy klient dostaje ranking = 100 (w oficjalnym systemie kredytów), który jest modyfikowany mnożnikami.
Mnożniki te określane są w sposób następujący:

-> zbanowani x0
Oznacza to, że klient zbanowany nie awansuje w kolejkach, czyli nie dostaje slota do ściągania.

-> klienci z niskim ID x0.8 (w wersjach wcześniejszych niż v0.27a) brak mnożnika (w wersjach nowszych)
Oznacza to, że jeśli używasz wersji v0.27a lub nowszej, to na awansowanie w kolejce po twój plik nie ma wpływu ID.

-> klienci już połączeni x1.5 (w wersjach wcześniejszych niż v0.27a) brak mnożnika (w wersjach nowszych)

-> klienci posiadający u ciebie kredyty x1 - x10 (w oficjalnym systemie kredytów)
W zależności od ilości nabitych kredytów. Oprócz systemu oficjalnego występują również inne. O wszystkich poczytać można tutaj.

-> w zależności od priorytetu pliku (ustawionego w zakładce Pliki), po który klient stoi
+ Release x1.8 [x5]
+ Wysoki x0.9 [x2]
+ Normalny x0.7 [x1]
+ Niski x0.6 [x0.5]
+ Bardzo niski x 0.2 [x0.2]

Oznaczenia w nawiasach kwadratowych dotyczą klientów w wersji v0.27a lub wcześniejszych.

-> klienci eMule w wersjach starszych niż 0.20a x0.5
Wersje stare są dyskryminowane, ponieważ generują duże obciążenie sieci.

Wynik
O kolejności dostania slota decyduje Wynik, obliczany wg wzoru:

Wynik = Ranking x Czas oczekiwania [w sekundach] / 100

Klient o najwyższym wyniku, oznaczony *** po wartości wyniku jest kolejnym do dostania slota.

Wszyscy posiadający mnożnik > 1 (Ranking > 100) oznaczeni są kolorem żółtym (patrz - ikony).

Release

Release jest to największy priorytet udostępniania. Aktywujemy go dla każego pliku jeśli chcemy, aby był wysyłany w pierwszej kolejności. Wchodzimy w zakłdke Pliki->PPM na dany plik->Priorytet->Release

Jesli chcesz miec kredyty ktore latwo wykorzystac to daj release tym plikom, ktore aktualnie sciagasz , dzieki temu dostajesz wiecej kredytow u userow i w przyszlosci łatwiej będzie od niego ściągnąc dany plik.
Pamietaj, aby nie dawać tego priorytetu wszystkim plikom, gdyż wtedy traci on na znaczeniu. Im wiecej takich samych priorytetów tym mniejsza jest jego skuteczność dla danej jednostki. Wyróżnij najlepiej z 2-3 pliki.

PowerShare
Opiszę to narzędzie, mające ogromny wpływ na to jaki plik jest uploadowany.
Jest to rodzaj priorytetu (aczkolwiek, nie jest to priorytet w sensie dosłownym). W zależności od rodzaju tej funkcji (twórcy modów zmieniają ją ciągle tak, żeby działała jak najlepiej a w swoich modach umieszczają swoje wersje PowerShare) można jej używać do rozprowadzania plików ściągniętych, bądź pojedynczych cząstek (zarówno pliku już ściągniętego jak i jeszcze nieściągniętego do końca). w niektórych wersjach wszystkie ustawienia są automatyczne (PS samo decyduje kiedy się włączyć na podstawie dostępnych dla pliku źródeł), a w innych można ustawić go ręcznie (ręcznie włączyć PS albo ręcznie ustawić ilość źródeł, poniżej której włączy się automatycznie).

Po włączeniu PowerShare dla pliku, tylko on jest wysyłany. Dzieje się tak poprzez nadanie takiemu plikowi ekstremalnie dużego mnożnika wpływającego na Ranking.

Jest pare trybów PawerShare

W ustawienia - pliki (Morph):
Wyłączone
Jeżeli PS jest domyślnie wyłączone nadal można nadać ten priorytet plikom z menu kontekstowego
Włączone
PS jest domyślnie włączone
Auto
W tym trybie PS zdecyduje samo czy plik ma wystarczająco mało źrodeł by dać mu PS (zalecane)
Limited
Możesz wyznaczyć limit dla PS, Robisz to w zakładce Pliki , Jeżeli mod wykryje ilość zakończonych źrodeł wyższą od podanej w limicie , wyłączy PS dla tego pliku, to ustawienie jest przydatne dla wypuszczania kilku nowych plikow pod rząd, po prostu ustaw niską liczbę (3-5) a plik przestanie być "popychany" automatycznie.

Narzędzie to jest świetne, ze względu na fakt, że może bardzo znacząco pomóc w rozprowadzaniu rzadkich plików, ale jest również niebezpieczne, ponieważ gdy jest źle używane rzadkie pliki mogą sostać w sieci "zabite". Nie należy włączać PS dla plików popularnych! One i tak sobie w sieci poradzą. Trzeba również uważać na przebiegłych użytkowników, którzy chcąc jak najszybciej ściągnąć jakiś plik rozsyłają wiadomości z prośbami o włączenie dla tego pliku PS.

Aktualnie narzędzie to jeszcze nie trafiło do wersji oficjalnej, ale jest bardzo popularne w różnych modach (jak już napisałem, wśród wielu modów różni się ono zasadniczo w kwestii działania). Aktualnie PS można spotkać min. w następujących modach: Pawcio, sivka, MorphXT, eF-Mod, Zzul, MFCK, pHoeniX, TheBlackHand i innych.

Użytkownik Colder edytował ten post 15 12 2005 - 21:19


#8 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 18:48

Katalog mułka, jego podfoldery i pliki tam się znajdujące.

Od pierwszego uruchomienia emule, program tworzy kilka plików:

emule.exe - główny program, najważniejszy plik, bez niego mogą wystąpić problemy z uruchomieniem (;p;p;p)

adresses.dat - zawiera (albo trzeba dodać) ścieżke do listy serwerów dla automatycznej aktualizacji listy serwerów przy starcie emule. Większość modów używa tylko pierwszego adresu wpisanego do pliku, są jednak też takie, które pozwalają wpisać i uzywają wiecej adresów wpisanych jeden pod drugim w pliku.

eMule.tmpl - zawiera wygląd i ustawienia usługi Webserver, czyli zdalnego dostępu do emule (tutaj opis webserver po angielsku) emule-multi.bat - plik do uruchamiania wielu emule (procesów) na raz.

onlinesig.dat - zawiera info o serwerze do jakiego jesteśmy podpięci i o aktualnej wartości pobierania i wysyłania. Mozna to wykorzystać do graficznych sygnaturek na forach lub na IRC za pomocą odpowiednich skryptów.

staticservers.dat - w pliku tym zawarta jest lista stałych serwerów, których IP nigdy się nie zmienia i które są zawsze online. Nawet jesli skasujesz serwer z listy serwerów, to przy każdym uruchomieniu emule, te serwery są dodawane spowrotem do listy. serwery dodajemy do listy statycznej z menu podręcznego (klikając prawym przyciskiem myszy na serwer) i opcja "Dodaj do statycznej listy serwerów"

webservices.dat - zawiera informacje o "Usługi Web" -funkcji wybieranej z menu podręcznego w oknie transferów, zawiera najczesciej linki do FAQ oraz do różnych serwisów i stron.

AC_SearchStrings.dat - zapamiętuje nazwy przy wpisywaniu w okienku SZUKAJ

AC_ServerMetURLs.dat - zapamiętuje adresy wpisywane w okienku "Aktualizuj plik server.met z URL"

antileech.cfg - zawiera ustawienia opcji banowania leecherskich klientów.

Category.ini - zawiera informacje o kategoriach w emule: nazwy, kolor, komentarze (coś wiecej o kategoriach po angielsku)

clients.met - zawiera informacje o wszystkich osobach mających u ciebie kredyty (o kredytach po angielsku)

clients.met.BAK - kopia zapasowa (BAcKup) pliku powyżej

cryptkey.dat - zawiera unikatowy 384 bitowy osobisty klucz RSA twojej osoby

cwebservices.cfg - znów ustawienia webservice (zawiera adresy do Lookup i Whois)

emfriends.met - zawiera info o ludziach dodanych do listy przyjaciół/znajomych (tutaj więcej o temacie po angielsku)

fakes.dat - zawiera hashe i nazwy plików uznanych za FAKE, czyli fałszywe/zepsute.

fakes.txt - plik pomocny przy aktualizacji pliku fakes.dat

fileinfo.ini - zawiera twoje komentarze i ocenę dla plików.

ipfilter.dat - adresy IP, należące do różnych organizacji, z którymi nie chcemy mieć do czynienia, każde zapytanie na dany adres IP bedzie filtrowane/usuwane.

ipfilter.txt - plik pomocny przy aktualizacji pliku ipfilter.dat

known.met - Zawiera hashe ściągniętych i ściąganych plików, tak że emule nie musi ich od nowa hashować. Ważny plik przy odzyskiwaniu danych, więc nie radze go kasować.

preferences.dat - zawiera twój unikatowy userhash, dzięki któremu jesteśmy rozpoznawalni w sieci edonkey, stosowany w systemie kredytowym i przy liście przyjaciół.

preferences.ini - wszelkie ustawienia emule oraz ustawienia kolumn itd., skasowanie pliku powoduje, że musimy wszystko ustawiać od początku.

server.met - lista z serwerami

Shareddir.dat - Zawiera listę udostępnianych katalogów.

sharedsubdir.dat - podobnie jak wyżej.

eMule.log - zawiera wszystko to co wyswietlane jest w okinku LOG, jesli tylko opcja logowania jest włączona.

eMule_Debug.log - zawiera wszystko to co wyswietlane jest w okinku DEBUG, jesli tylko opcja logowania jest włączona.

eMule.chm - podręcznik pomocy do sciągnięcia z sieci. http://fafko.host.sk/OverNet/get.php?id=eMule.chm skopiuj powyższy plik do katalogu emule, włacz emule i wciśnij F1, otworzy ci sie okienko z podręcznikiem...miłego czytania...


Wkleiłem wiadomość napisaną przez kknd w temacie ala mini faq podstawowe zasady opisy itp, a jest to poradnik wzięty z PFO, z faqa napisanego przez użytkownika o nicku pab.

Uzupełnienie:

Wszystkie wyżej opisane pliki (z wyjątkiem enule.exe) znajdują się w folderze config. Oprócz niego w katalogu mułka znajduje się jeszcze kilka innych katalogów:

->Incoming, do którego lądują pliki ściągnięte.

->Temp, w którym znajdują się pliki ściągane. W tym folderze znajdują się zawsze (bez względu na wersję i moda) 3 pliki dla każdego pliku ściąganego. Są to:
--->xxx.part - właściwy plik ściągany - ściągane cząstki lądują w tym pliku, on jest po ściągnięciu przemianowywany na plik o właściwej nazwie (takiej jak na liście DL) i przenoszony do katalogu Incoming,
--->xxx.part.met - plik pomocniczy, w którym jest zapisywany stan ściągania (które cząstki do nas trafiły itp.) - równie ważny jak plik .part,
--->xxx.part.met.bak - kopia zapasowa pliku .part.met

Przy niektórych modach znajdują się tam również dodatkowe pliki z różnymi rozszerzeniami odpowiedzialne za dodatkowe opcje modów.

W powyższym przykładzie oznaczenie xxx to 3 cyfry. Każdy ściągany plik ma przydzielony jeden ciąg trzech cyfr (kolejny numer pliku). Odpowiednią liczbe można przyporządkować odpowiedniemu plikowi oglądając szczegóły pliku na liście DL.

Pliki .part przyjmują rozmiar taki jaka jest pozycja ostatniej ściagniętej cząstki (jeśli ściągnęliśmy jedynie fragment pierwszej cząstki to plik .part może mieć wielkość kilkuset KB; jeśli już w całości ściągnęliśmy cząstkę ostatnią to rozmiar pliku .part pokrywa się z rozmiarem końcowym pliku ściąganego, mimo że ta cząstka może być ściągnięta jako jedyna). Dlatego może się zdarzyć, że mimo ściagnięcia zaledwie kilkuset KB wszystkie pliki w folderze Temp mają łączną wagę nawet kilku GB.
Pliki .part.met i .part.met.bak są niewielkie (kilkanaście do kilkuset KB), ale należy o nie specjalnie dbać (szczegóły TUTAJ).

->lang - kolejny podfolder folderu z mulkiem; znajdują się tam pliki odpowiedzialne za obsługę różnych języków programu (np. [/i]pl_PL.dll[/i]).

->logs - jak sama nazwa mówi, w tym miejscu zapisywane są logi (pod warunkiem, że opcję zapisywania logów - klasycznych lub verbose - mamy zahaczoną w ustawieniach rozszerzonych mułka).

->webserver - w którym znajdują się wszystkie pliki odpowiedzialne za obsługę opcji zdalnego sterowania mułkiem z innego komputera (przy domyślnych ustawieniach pusty, zapełnia się po włączeniu opcji webserver w ustawieniach).

Te katalogi powstają automatycznie po pierwszym uruchomieniu mułka (wersji oficjalnej) przy ustawieniach domyślnych. Część z tych ustawień można zmienić (np. katalogi Temp i Incoming można ustawić gdziekolwiek nam pasuje) w ustawieniach. Niektóre mody zapewne dodają nowe katalogi, a w tych katalogach inne pliki, odpowiedzialne za dodatkowe opcje modów.

#9 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 19:01

Porty, firewalle i routery

Porty:
Porty używane przez eMule (ustawienia domyślne):

1.
Local Port: 4662
Remote Port: każdy
Protokół: TCP
Kierunek: przychodzący
Funkcja: Port klienta / połączenie OD innych klientów, Wymiana źródeł (Source Exchange) między klientami

- Ten port można zmienic w opcjach emule.(Ustawienia-->Parametry łącza-->Port klienta)
- Żeby mieć wysokie ID ten sam port musi być przekierowany na routerze.

2.)
Local Port: każdy
Remote Port: 4662
Protokół: TCP
Kierunek: wychodzący
Funkcja: Port klienta / polaczenie DO innych klientów, Wymiana źródeł (Source Exchange) między klientami.

- 4662 jest standartowym ustawieniem tego portu, ale że mógł zostać on w innych klientach emule zmieniony należy ustawic w konfiguracji Firewalla przy 'Remote Port' nie 4662 tylko 'każdy'.

3.)
Local Port: 4672
Remote Port: każdy
Protokół: UDP
Kierunek: przychodzący
Funkcja: Rozszerzony protokół eMule'a, Miejsce w Kolejce, Ping ponownego zapytania o plik

- Ten port można zmienić w opcjach eMule.(Ustawienia-->Parametry łącza-->Port UDP).
- Po zmianie tego portu należy także dopasować ustawienia Routera.
- W przypadku gdyby przekierowanie portów nie było możliwe należy sprawdzić zahaczenie opcji 'wyłącz' w Ustawieniach -> Parametry łącza -> Port UDP.

4.)
Local Port: każdy
Remote Port: 4672
Protokól: UDP
Kierunek: wychodzący
Funkcja: Rozszerzony protokół eMule'a, Miejsce w Kolejce, Ping ponownego zapytania o plik

- 4672 jest standartowym ustawieniem tego portu, jednakże w innych klientach eMule mógł zostać zmieniony, dlatego należy ustawić w konfiguracji Firewalla przy 'Remote Port' nie 4672 tylko 'każdy'.


5.)
Local Port: każdy
Remote Port: 4661
Protokól: TCP
Kierunek: wychodzący
Funkcja: Połączenie z serwerem

- 4661 jest standartowym portem do połączenia sie z serwerem , Administratorzy serwerów jednak często zmieniają ten port, dlatego należy w ustawieniach Firewalla 'Remote Port' ustawić na 'każdy'.

6.)
Local Port: każdy
Remote Port: 4665
Protokól: UDP
Kierunek: wychodzący
Funkcja: Zapytanie o źródła na serwerze

- Na serwerach które używaja do połączeń standartowego portu 4661 (patrz punkt 5) port do wyszukiwania źródeł automatycznie ustawiony jest na 4665. Serwery które zmieniają port połączeniowy na inny mają automatycznie port do wyszukiwania źródeł o 4 wyższy niz port połączeniowy. (np. Połączeniowy: 5000 Wyszukiwanie źródeł: 5004).

Firewalle:
Zła konfiguracja zapory może spowodować dostawanie nieskiego ID mimo przekierowanych portów lub publicznego adresu IP. Poprawna konfiguracja polega na przekierowaniu portów TCP i UDP.
Firewall moze powodować konflikt z eMulem, objawiający sie np. zawieszaniem programu, nagłym wyłączaniem.

Opisy przekierowań to parunastu typów firewalli znajdziesz w TEMACIE PRZYKLEJONYM

Jeśli ktoś dysponuje instrukcjami dotyczącymi innych firewalli i chciałby się nimi podzielić z innymi - przysyłajcie mi gotowe instrukcje na PM.

UWAGA! Jeśli mimo poprawnej konfiguracji zapory nadal dostajesz niskie id, a powinieneś dostawać wysokie zastosuj się do rady gonciora (znajdziesz ją TUTAJ) i zainstaluj ponownie mułka przy wyłączonym dostępie do internetu! Nie zapomnij o zachowaniu odpowiednich plików z katalogu config.
Nie twierdzę, że ta metoda zadziała na pewno, ale pomogło to już kilku osobom.

Routery:
W kawiarence PC, w dziale Sieci komputerowe kknd przykleił temat, w którym podane są przykłady konfiguracji niektórych routerów. Dla zainteresowanych administratorów - link.

Użytkownik Colder edytował ten post 23 08 2005 - 23:59


#10 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 19:13

Czarne listy (bany) - jak trafić, jak się wydostać?

Użytkownicy eMule mogą trafić na trzy rodzaje czarnych list - serwera (blacklist) i innego klienta oraz ipfiltra umieszczonego na serwerze (blocklist). Poniżej informacje jak zostać zbanowanym i jak bana uniknąć.

Czarna lista serwerów:

Nowy rodzaj serwerów Lugdunum p75+ posiada system kredytów by osądzać zachowanie klientów. Każda akcja jak łączenie, wyszukiwanie, zapytania o źródła, itp. kosztuje punkty kredytowe. Jeśli wszystkie zostaną wykorzystane, serwer rozłącza się i wysyła ostrzeżenie, że klient znalazł się na czarnej liście.


Jendak nie należy mylic kredytów za wysyłanie z kredytami "za logowanie", są to dwie oddzielne sprawy. Na początku każdy user ma do rozdysponowania 1200 pkt., może je wykorzystać na nastepujące czynność:

-> za pakiet danych (ramkę): 1 kredyt

-> za zapytanie o źródła: 16 kredytów

-> za próbę zalogowania: 100 kredytów

-> za anulowaną próbę zalogowania: 900 kredytów (klienci eMule z wyłączoną opcją "Bezpieczne podłączanie")

Próba zalogowania, odrzucona przez serwer który jest pełny, nie kosztuje żadnych kredytów.

Klient zarabia 1 kredyt co sekundę (do maksymalnej liczby 1200 kredytów)


Trzeba pamiętać, aby nie udostepniać zbyt dużej ilość plików. Pamiętaj! Żeby zdobyc większą ilość kredytów (a przez to szybciej sciągać) nie liczy się ile udostępnisz, ale z jaką szybkością będziesz to robił (ustawienia Wysyłania w Parametrach łącz). Za bezpieczną granice udostepnianych plików przyjmuje się 500 sztuk, taka ilośc plików całkowicie starczy do swobodnej rotacji userów w Twojej kolejce.

Następna kwestia to zbyt duża ilość sciąganych plików, a co się z tym wiąże zbyt duża suma wszystkich źródeł w Transferach. Staraj sie ściągać do 30 plików (przy wolniejszych łączach ilośc będzie mniejsza) oraz aby suma źródeł nie była zbyt duża (3000-4000, zależy też od łacza).

Inną sprawą jest też przełączanie się miedzy serwerami, tracimy przez to cenne punkty potrzebne to wysyłania zapytań (logowania). Nie przyspiesza też to ściągania.

Jest jeszcze jedna możliwość oprócz wyczerpania kredytów serwera - łączenie się z serwerem kilku klientów z tego samego adresu ip. Jest to wielka zmora uzytkowników sieci osiedlowych, LAN-ów itp. W tym wypadku należy albo czekać lub gdy problem nie ustępuje, wykupić zewnętrzne IP. Podłączanie sie do mniejszych serwerów też może nieraz pomoc, jednak zwróćmy zawsze uwagę na rodzaj i wersje serwera.

W lepszej sytuacji są userzy posiadający dynamiczne IP, gdyż po jego zmienie znikną z blacklist. Reinstalacja eMula nic w tym wypadku nie daje.

Pamietaj, żeby podłączać sie do serwerów z najnowaszą wersją oraz zaliczanych do "bezpiecznych" (szczegóły tutaj)

Używanie serwerów, które pracują pod starszym oprogramowaniem, nie jest rozwiązaniem, ponieważ
1. te serwery nie dostarczą Ci źródeł jeśli trafisz na blacklist
2. żaden serwer Lugdunum w wersji p58 lub wyższej nie dostarczy Ci źródeł jeśli trafiłeś na blacklist z powodu wyszukiwania źródeł za pośrednictwem UDP.


Jesli dostaniesz się na blacklist możesz probować przełączyć się na inny serwer jednak nie zawsze to pomoga, gdyż na innych serwerach też mozesz sie znajdować na tej liscie. Długośc przesiadywania na serwerze jest różna, domyślnie są to 2 godziny, jednak czas ten może sie wydłużyć jeśli będziesz probował na siłe się dobijać na dany serwer. Najlepiej jest wyłączyć na ten czas eMula i spróbować potem.

Zauważyłem jeszcze jeden sposób dostania się na blacklist podany na forum emule-project.net przez admina Razorbacka, mianowicie uszkodzony plik known.met, przez co eMule wysyła fałszywe dane do serwera o rozmiarze pliku. Usunięcie tego pliku i ponowne odpalenie eMula usunie ten problem (nastąpi ponowne hashowanie)

->cytowane fragmenty pochodzą z emule-project.net by @Monk

Your IP is part of ipfilter.dat file
Komunikat pojawia się jeśli dostaniesz sie na blocklist dane ipfiltra z którego korzysta dany serwer. Rozwiązanie problemu znajdziesz tutaj

Czarna lista klientów:
Każdy chcący ściągnąć jakikolwiek plik staje w kolejce u innego klienta. Żeby mieć pewność, że ciągle istnieje możliwość ściągnięcia tego pliku oraz żeby zapytać o miejsce w kolejce, co kilkanaście minut następuje odpytywanie klienta, u którego się stoi. Im częściej to ponowne odpytywanie się odbywa, tym większe szanse na dostanie slota i zaczęcie ściągania pliku od tego klienta. Istnieją możliwości ustawienia swojego klienta tak, żeby ten odpytywal źródła częściej (domyślnie wartość ta wynosi +/- 29 minut). Jednakże takie działanie wpływa niekorzystnie na łącze klienta odpytywanego, zabierając mu połączenia oraz pasmo transferu potrzebne na wysyłanie i odbieranie. Dlatego zbyt częste odpytywanie jest napiętnowane poprzez umieszczanie na 'czarnej liście'.

Na czarną listę trafiają klienci, którzy odpytują o miejsce w kolejce częściej niż co 10 minut. Klient z czarnej listy nie może nic ściągać od klienta u którego na listę trafił.

Czarna lista jest czyszczona po restarcie mułka.

Dla mułka obojętne jest, jaki klient pyta (eMule, eDonkey, MLDonkey), każdy z nich może trafić na 'czarną listę'.

Dany klient może jeszcze zostać zbanowany przez drugiego klienta jeśli ten używa leecherskiego moda, szkodzącągo sieci. W dużej mierze zależy to od zabezpieczeń jakie stosuje używany przez Ciebie mod. Przykładem takiego klienta jest iONiX, który ma dośc dobrą obsługę oszustw.

Użytkownik Colder edytował ten post 15 01 2006 - 13:07


#11 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 20:09

Zarządzanie źródłami

Szukanie źródeł (najważniejsza czynność klientów) odbywa się w mułku na kilka sposobów:

-> ed2k Server - serwery - zasada znajdywania źrodeł została opisana wyżej.

-> Kademlia - zasada znajdywania źródeł opisana wyżej.

-> Wymiana źródeł (Source Exchange) - eMule potrafi zdobywać źródła od innych klientów.
Dla każdego dobrze rozprowadzonego pliku (co najmniej 40 źródeł), co 10 minut losowo wybrany klient, u którego stoimy w kolejce po ten plik, jest zapytywany o swoje źródła i zostają one źródłami dla nas.
Jeśli plik jest rzadki, tzn. posiada mniej niż 40 źródeł, pytany jest każdy klient z listy DL, w tym samym interwale (10 min).
Zdobywane są tylko źródła do brakujących części (jeśli będziemy mieli źródła do wszystkich cząstek pliku proces wymiany źródeł zostaje zatrzymany). Proces następuje poprzez port TCP, a pakiety są kompresowane, żeby zaoszczędzić łącze.

Protokół odpowiedzialny za wymianę źródeł nie jest kompatybilny z 'source propagation protocol' użytym w kliencie MLDonkey (co oznacza, że wymiana źródeł nie odbywa się z MLDonkeyem). W wymianie nie uczestniczą klienci z Low ID.

-> Passive - źródła pasywne - inni klienci, którzy się z nami sami połączyli. eMule zapytuje ich, czy mogą być dla nas źródłem do pliku, po który stanęli u nas w kolejce, a nie poznaliśmy ich wcześniej poprzez jeden z ww. sposobów.

-> SLS - Save/Load Sources - jest to typ szukania źródeł dostępny w niektórych modach np iONiX. Źródła są zapisywane w pliku na dysku (Temp->Save Sources) następnie po włączeniu eMula źródła są wczytywane i odpytywane przez klienta. Po czasie niektóre wpisy stają się bezużyteczne ponieważ źródła zanikają.

Te oznaczenia są użyte przez mułka do określenia skąd pochodzą źródła do plików, po które stoimy w kolejkach. Znajdują się one w kolumnie Rozmiar (Size) i są widoczne po rozwinięciu plików na liście DL poprzez dwukrotne kliknięcie w linijkę odpowiadającą danemu plikowi oraz uprzednie zaznaczenie w Ustawieniach>Rozszerzone ustawienia>Pokaż więcej kontrolek - tryb zaawansowany.

Na prędkość ściągania wielki wpływ ma ilość źródeł. Im więcej źródeł do pliku tym większe prawdopodobieństwo szybkiego ściągania. Jednak istnieje granica, której przekroczenie powoduje spowolnienie transferu. Zbyt wiele źródeł do wszystkich ściąganych plików zabiera wiele cennego pasma przeznaczonego na DL na zarządzanie źródłami (odpytywanie) co powoduje zapchanie łącza i rzeczone spowolnienie. O całkowitej ilości znalezionych źródeł do wszystkich ściąganych plików dowiedzieć się możemy w Statystykach>Transfer>Sesja>Pobieranie>Znalezione źródła. Wartość ta nie powinna przekraczać 3000.

Każde źródło, z którym się udało nam połączyć jest zapytywane w pewnych interwałach o status. Każde źródło może mieć jeden z następujących statusów:

-> W kolejce i QR xx
Jest to tzw. Queue Rating, czyli miejsce w kolejce. Im mniejsza liczba, tym szybciej powinniśmy się połączyć z danym klientem. Wpływ na miejsce w kolejce ma ranking (o którym - tutaj).

-> Kolejka pełna (Queue Full)
Kolejka pełna, czyli w kolejce do danego klienta znajduje się co najmniej tylu klientów ile wynosi wielkość kolejki określona w ustawieniach.

-> Pytanie (Asking)
Źródło jest odpytywane o miejsce w kolejce.

-> Zbyt wiele połączeń (Too many connections)
Aktualnie limit połączeń odpowiedzialnych za odpytywanie źródeł o miejsce w kolejce, a wynikający z ustawienia Liczby połączeń na 5 sekund się wyczerpał. eMule czeka, aż skończy się odpytywanie innych źródeł, żeby móc zapytać te. Zmniejszenie ilości tych komunikatów może się powieść poprzez zwiększenie Liczby połączeń na 5 sekund.

-> Brak potrzebnych części (No needed parts - NNP)
Źródło aktualnie nie ma części potrzebnych nam do ściągnięcia.

-> Zapytanie o inny plik (Asked for another file - A4AF)
Mułek może stanąć w kolejce do innego klienta tylko i wyłącznie po jeden plik. Gdy okaże się, że jakiś klient udostępnia więcej niż jeden plik przez nas aktualnie ściąganych, eMule wybiera jeden z tych plików, ustawia się w kolejce do tego źródła właśnie po ten plik, a przy pozostałych plikach określa go jako A4AF. Możemy tym sterować przełączając źródła do wybranego przez nas pliku.

-> Podłączanie (Connecting)
eMule znalazł klienta, który mógłby być źródłem i próbuje się z nim połączyć.

-> Nie można połączyć
Masz niskie ID i próbujesz sie połączyć z klientem o niskim ID, co nie może się powieść, ponieważ klienci z niskim ID mogą łączyć się wyłącznie z klientami z wysokim ID.

Użytkownik Colder edytował ten post 21 10 2005 - 08:30


#12 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 20:51

Podglądanie plików multimedialnych

Jeśli chcesz podejrzeć jakiś aktualnie ściągany plik multimedialny, możesz to zrobić w programie domyślnym dla danego typu plików. Aktualnie mułek obsługuje następujące formaty plików:

- *.avi
- *.mpg
- *.mpeg
- *.divx
- *.xvid
- *.zip
- *.rar
- *.ace
- dowolny format multimedialny gdy do podglądu używasz programu VLC.


Aby obejrzeć plik spełnione muszą być następujące warunki:
- ściągnięta pierwsza i ostatnia część pliku, aby przyspieszyć ten proces zaznacz w Ustawienia->Pliki->Próbuj najpierw pobrać pierwszy i ostatni kawałek
- wolne miejsce na dysku na kopię pliku w odpowiednim formacie (należy zahaczyć opcję Twórz kopię zapasową w Ustawienia->Pliki->Video player)
- w przypadku podglądania filmów - zainstalowane odpowiednie kodeki, więcej na ten temat znajdziesz tutaj

Tradycyjny sposób podglądu

W okienku Transferów klikamy prawy przycisk myszki na plik i pokazuje nam się menu, w przypadku podglądu dostępne są dwie możliwości
Dołączona grafika - podgląd nie jest aktywny, nie ściągnołeś jeszcze odpowiednich części.
Dołączona grafika - podgląd aktywny, jednak muszą zostać spełnione dwa ostatnie pkt. podane wyżej. Samo włączenie się odtwarzacza możę trwać długo (zależy od szybkości komputera).

Podgląd przez plik *.part
Bardzo dobrym sposobem na obejrzenie większych fragmentów filmu jest podgląd przez plik .part w folderze eMula. Pozwala nam obejrzeć tyle filmu ile się już sciągneło, brakujące fragmenty są pomijane.
W pierwszej kolejności trzeba zobaczyć, jaki numer .parta odpowiada danemu plikowi. W tym celu w zakładce Transfer->prawy przycisk myszki->Informacje o pliku, tam widzimy w drugiej linijce od góry (plik-met) lokalizacje oraz numer .parta (do podglądu potrzebny jest nam plik .part a nie .part.met)
Wchodzimi do danego folderu i znajdujemy plik z odpowiednim numerkiem (np. 003), następnie prawy przycisk myszki->otwórz za pomocą i wybieramy odpowiedni program.

W celu podglądu pliku zazwyczaj konieczne jest wyłączenie eMula, w przeciwnym razie podczas podglądu może pojawić się błąd: "Can't open file", "plik jest uzywany przez inny program...".

Obsługa programu VLC

Program VLC jest bardzo dobrym rozwiązaniem kwestii podglądania plików. Można go ściągnąć (archiwum albo wersję instalacyjną) ze strony http://www.videolan.org/. Po zainstalowaniu/wypakowaniu określamy ścieżkę dostępu do pliku vlc.exe w mułku (Ustawienia>Pliki>Video player). Wskazane jest również odhaczenie opcji robienia kopii zapasowej. W pliku preferences.ini można również zmienić opcję PreviewSmallBlocks na 1, jednakże może to spowodować złe działanie innych odtwarzaczy.

VLC ma dwie ogromne zalety. Po zainstalowaniu odpowiedniej wtyczki filmy nieściągnięte do końca są przewijalne oraz obsługuje on napisy.
Po ściągnięciu wtyczki (ściągnij wtyczkę) należy wypakować plik libaccess_partfile_plugin.dll do katalogu %VLC%/plugins (gdzie %VLC% oznacza katalog, w ktorym został zainstalowany VideoLAN).

Ważna informacja! Wersja wtyczki musi być kompatybilna z wersją VLC. Podałem linka do wersji 0.1.4, która działa tylko z VLC w wersji 0.7.2 (kompatybilność wersji: wtyczka <-> VLC - 0.1.1 <-> 0.6.2, 0.1.2 <-> 0.7.0, 0.1.3 <-> 0.7.1).

Wtyczkę można konfigurować. Po wejściu do programu i wyświetleniu się okna naciskamy Settings>Preferences>Moduły/Plugins>access>access_partfile

Dołączona grafika

Opcje Enable plugin for MPEG / AVI / non MPEG or AVI part files określają do jakich typów plików należy użyć tej wtyczki. non MPEG or AVI part files to pliki takie jak: .ogg, .ogm, .mp3, .mkv itp.

Provide a seekable stream for MPEG / AVI / non MPEG or AVI part files umożliwia przewijanie/przeszukiwanie/przeskakiwanie w tych plikach. Normalnie, gdy plik nie jest kompletny lub jest uszkodzony nie można filmu przewijać/przeszukiwać/przeskakiwać, co staje się możliwe przy użyciu tej wtyczki. Opcja ta działa tylko dla odpowiednich typów plików. W niektórych przypadkach, szczególnie w plikach AVI albo innych nie będących MPEGami opcja ta może nie działać prawidłowo.

Enable plugin for all type of files (eMule part files and regular files) służy do przejęcia funkcjonalności programu VLC przy podglądaniu plików .part. VLC bez wtyczki posiada niedoskonałości przy podglądaniu plików niepełnych, mogące doprowadzić do zawieszenia systemu. Ta wtyczka może przejąć kontrolę nad obsługą wszystkich plików multimedialnych otwieranych przez VLC z poziomu mułka, eksplorera albo linii poleceń i te błędy czystego VLC wyeliminować.

Obsługa napisów natomiast jest możliwa po zaznaczeniu opcji 'Subtitles options' i kliknięciu w 'Settings'. Tam ustawiamy nie tylko ścieżkę dostępu do pliku z napisami ale również system kodowania znaków.

Istnieją również inne programu umożliwiające podgląd filmów (AVIPreview, ALLPlayer - z opcją LiveUpdate rozwiązującą problem braku kodeków w systemie, Media Player Classic). Ciekawym programem jest też Premule, nie jest to odtwarzacz a program ułatwiający podgląd plików filmowych oraz muzycznych.

Istnieje również możliwość dostępu do kilku programów podglądających na raz i wybór z menu kontekstowego. Należy w tym celu stworzyć w katalogu config mułka plik o nazwie PreviewApps.dat. Wystarczy w notatniku wkleić linijki postaci (każda linijka na jeden program):

<etykieta>=<ścieżka_dostępu> <argumenty_linii_poleceń_dla_programu>
, gdzie:
<etykieta> - nazwa programu pojawiająca się w menu kontekstowym Podgląd mułka,
<ścieżka_dostępu> - pełna ścieżka dostępu do pliku wykonawczego programu (jeśli w ścieżce pojawiają się spacje należy ją zamknąć w cudzysłowiu)
<argumenty_linii_poleceń_dla_programu> - opcjonalnie, ewentualne argumenty linii poleceń programu.

Przykładowy wygląd takiego pliku:

VideoLAN Client 0.6.2=C:\Programme\VideoLAN-0.6.2\VLC\vlc.exe
VideoLAN Client 0.7.1=C:\Programme\VideoLAN\VLC\vlc.exe --config "%USERPROFILE%\Applicationdata\vlc\vlcrc-0.7.1"
Media Player Classic="C:\Programme\Media Player Classic\mplayerc.exe"


Następnie, po zapisaniu pliku tekstowego należy zmienić jego rozszerzenie na .dat (jeśli ktoś nie wie jak - zachęcam do poszukania na forum, ponieważ instrukcje takie były przytaczane wielokrotnie).

Żeby wyczerpać temat podglądu plików - istnieje możliwość podglądu kilku klatek z filmu bez ściągnięcia na dysk nawet kawałka pliku. Jeśli ktoś pozwala na podgląd swoich plików wszystkim (czyli w Ustawieniach>Pliki>Widzą moje pliki ma zaznaczone Wszyscy) można podejrzeć jego pliki filmowe. Wystarczy kliknąć na pliku, który chcemy podejrzeć i wybrać Podgląd, w ten sposób poprosimy o 5 klatek z pierwszych 10 minut filmu. Po ściągnięciu (a może to chwilę potrwać) klatki te wyświetlą się w osobnej przeglądarce. Warunkiem koniecznym na przeprowadzenie tej operacji (oprócz zahaczonej opcji w ustaewiniach klienta, którego chcemy podejrzeć) jest korzystanie (przez obie strony) z klienta nowszego niż v0.30b.
Jednak ta operacja jest bardzo ciężka do wykonania, ze względu na fakt, że ogromna większość użytkowników nie pozwala innym oglądać swoich plików.

Użytkownik Colder edytował ten post 21 10 2005 - 08:15


#13 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 11 2004 - 21:03

Komunikaty w eMule

ERROR: Your port 4662 is not reachable. You have a LOWID
Coś blokuje port TCP w tym wypadku 4662 z którego korzysta eMule. Powoduje to dostanie Low ID od serwera. Szczegóły jak się tego pozbyc jest napisane wcześniej w osobnym poście.

ERROR: Your port 4662 is not reachable. You have a LOWID! Please correct your network config !
Komunikat znaczy to samo co ten wyżej. Sposób działania jest identyczny.

Invalid versions tag in server.met (0x3C)
Błąd z aktualizacją listy serwerów. Problem rozwiąże ponowana aktualizacja, wpisz w Aktualizuj z URL adres http://www.gruk.org/server.met.gz. Jeśli to nie pomoże sciągnij plik server.met i podmien z tym w configu eMula. Następnie restart eMula.

Na liście serwerów do podłączenia nie znaleziono poprawnych wpisów
Również problem z aktualizacją serwera. Jeśli wyżej wymienione sposoby nie pomogą, to kasujemy plik server.met i server.met.old z configu eMula i wklejamy ściągniety plik. Następnie restart eMula.

Client 'xxx' (IP:xxx.xxx.xxx.xxx) caused an error: corrupted or invalid hashset received. Disconnecting client!
Nic nie możesz z tym zrobić. To było spowodowane przez klienta który w odpowiedzi na zapytanie przesłał Ci błędny hashset.

An attempt was made to access an unnamed file past its end
Ta wiadomość jest spowodowana wysyłaniem błędnych pakietów przez serwer lub innego klienta. Nie ma ona na wpływu na działanie eMule i radzi sobie on dobrze z tym błędem w wersjach .28a+

Error: Unable to hash downloaded part - hashset incomplete (XXX)
Ten błąd nie powinien nigdy wystąpić. To bug eMule który może ujawnić się w przypadku małych plików. Zostaną mimo to pobrane poprawnie. Możesz spokojnie zignorować ten komunikat.

Status of a download shows "Errorious"
To również jest błąd operacji na pliku. Może się zdarzyć gdy:

- eMule nie jest w stanie otworzyć pliku .part
Sprawdź w Ustawieniach poprawność ścieżki do folderu Temp.
Sprawdź czy żaden plik w folderze Temp nie jest Tylko do odczytu.
Zrestartuj eMule.

- eMule zakańcza pobieranie lub przenosi plik do folderu Incoming
Sprawdź w Ustawieniach poprawność ścieżki do folderu Incoming.
Sprawdź czy dostępna jest wystarczająca ilość miejsca na partycji na której znajduje się folder Incoming.
Zrestartuj eMule

Jesli nic nie pomaga wyłącz eMule, skasuj plik perferences.dat oraz known.met w folderze w którym został zainstalowany eMule i uruchom go jeszcze raz.

Unexpected file error while writing XXX : An unknown error occurred while accessing C:\Program Files\eMule\temp\YYY.part
Podczas zakańczania pliku pojawił się problem z plikiem .part. Spowodowany może być przez:

- usunięcie folderu Temp lub pliku .part
- inny program używający tego pliku (np. antywirus, inny program p2p)
- problem z dyskiem, ramem, dla pewności sprawdz dysk (checkdisck) oraz wykonaj defragmentacje. W przypadku poważniejszych uszkodzeń konieczna będzie wymiana.

Znajdź przyczynę i zrestartuj eMule.

Error: Invalid part.met fileversion! (x.part.met => (null))
Uszkodzenie pliku .part co wiąże się z utrata go z listy Transferów, jednak fizycznie jest on na dysku. Dzieje się tak po restarcie komputera i sprawdzeniu poprawności dysku (checkdisck), rozwiązanie tego problemu znajdziesz w dalszej części FAQ (użycie Donkey Doctora)

A client caused an unhandled error while receiving or processing a packet. Disconnect
Został wykryty błąd, który spowodował klient podłączony do Ciebie. Najgorszą możliwością jest utrata go jako źródło.

Insufficient Disk Space lub Zbyt mało miejsca ...
Dzieje się tak zazwyczaj jak mamy niewystarczającą ilośc miejsca na partycji gdzie umieszczony jest folder Temp (dokładne dane możemy sprawdzić na dole w Statystykach). Usłyszysz przy tym charakterystyczny pisk wydobywający sie z komputera, a pliki przechodzą w stan Zatrzymania.
Inną przyczyna są niedozolone znaki w nazwie pliku. W tym celu zmien nazwy w oknie Transfery, prawy przycisk myszki/Informacja o pliku/Nazwa, wpisz tam prosta nazwe wraz z rozszerzeniem i Przejmij, Zastosuj.

Błąd: Plik known.met jest uszkodzony, nie można załadować listy znanych plików.
Błąd w pliku known.met, nieraz wystarczy ponownie włączyć eMula i komunikat znika. Jesli jednak to nie nastapi to wyłącz eMula, potem z configa eMula (w folderze ze eMulem) usun plik known.met i known2.met a następnie uruchom ponownie eMula. Pliki powinny się na nowo hashować, a komunikat zniknąć.

Fatal error: unable to create socket on Port 4662
Ten błąd występuje, jeśli inna aplikacja używa portu 4662 do wykonywania połączeń. Najczęstszą przyczyną jest równoczesne uruchomienie eMule i eDonkey skonfigurowanych do używania tych samych numerów portów.
Nie jest zalecane, aby mieć włączone eMule i eDonkey, eMule i Overnet lub dwóch eMuli w tym samym czasie, chyba że masz wystarczającą przepustowość łacza. Jesli już chcesz je uzywać, to zmien numery portów.

Problemy związane z łączeniem się z serwerem (pełny, wyłączony, timeout, blacklist) są opisane w innych postach w FAQ.

-> niektóre opisy pobrane z emule-project.net by @Monk

Użytkownik Colder edytował ten post 20 10 2005 - 22:13


#14 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 17 11 2004 - 14:52

Webcache jest opcją mogącą bardzo przyspieszyć ściąganie plików. Pliki ściągane są nie od innych klientów, a z serwera proxy.

Ściąganie z webcache niesie ze sobą wiele korzyści:
-> większe prędkości ściągania
-> niektórzy dostawcy internetu nie liczą danych ściągniętych ze swoich serwerów do miesięcznego limitu (niestety nie wiem jak to jest w przypadku TP, czy Chello)
-> mniejsze zużycie łącza na dane wysyłane (dla klientów wysyłających via webcache)
-> mniejsze zużycie łącza z punktu widzenia dostawcy internetu (mniej danych ściąganych z internetu jako całości, więcej krążących wewnątrz sieci danego dostawcy)
-> krótsze kolejki (co wiąże się z krótszymi czasami czekania na plik)

Załóżmy, że klient A jest jedynym źródłem jakiegoś pliku, zaś klienci B, C, D i E są użytkownikami tej samej sieci i chcą ten plik pobrać od A. Bez użycia opcji webcache rozsyłanie pliku wygląda tak:

Klient A -----------------(internet)-----------------> Klient B
Klient A -----------------(internet)-----------------> Klient C
Klient A -----------------(internet)-----------------> Klient D
Klient A -----------------(internet)-----------------> Klient E

Klient A musi wysłać te same dane czterokrotnie, a dodatkowo każdy z klientów odbierających dane od klienta A zajmuje mu kolejkę, przez co inni chcący pociągnąć od klienta A coś innego czekają wielokrotnie dłużej.
Z kolei klienci B, C, D i E czekają do klienta A w kolejce, ściągają z prędkością ograniczoną możliwościami jego łącza, łącza ich dostawcy są obciążone poprzez przesyłanie tych samych danych czterokrotnie.

Teraz popatrzmy jak sytuacja przedstawia się, gdy każdy z pięciu klientów ma włączoną opcję webcache oraz klienci pobierający dane korzystają z tego samego serwera proxy.

Klient A ------(internet)------> serwer proxy ------(łącza wewnętrzne sieci)------> Klient B
                                                               /------(łącza wewnętrzne sieci)------> Klient C
                                                               /------(łącza wewnętrzne sieci)------> Klient D
                                                               /------(łącza wewnętrzne sieci)------> Klient E

Klient A raz wysyła dane, ktore są przetrzymywane przez jakiś czas na serwerze proxy i stamtąd są ściągane przez wszystkich chcących je ściągnąć (oszczędność uploadu), klienci B, C, D i E nie czekają w kolejce, ściągają z prędkościami wyższymi niż możliwości wysyłania klienta A (serwer proxy wysyła dane o wiele szybciej), ściągają korzystając z wewnętrznych łącz, przez co nie obciążają tak bardzo połączenia z internetem.

Aby taka sytuacja mogła mieć miejsce spełnione muszą być następujące warunki:
1. Wszyscy klienci (zarówno wysyłający A jak i odbierający B-E) muszą mieć włączoną i odpowiednio skonfigurowaną opcję webcache.
2. Wszyscy klienci pobierający muszą korzystać z tego samego serwera proxy (nie muszą mieć łącza od tego samego dostawcy)
3. Musi być co najmniej dwóch chętnych do ściągnięcia (conajmniej B i C) stojacych w kolejce do klienta A po ta sama czastke tego samego pliku.

Ad.1. Opcja webcache dostępna jest w niektórych modach (w wersjach oficjalnych jej nie ma i najprawdopodobniej nigdy nie będzie). Mody te to:
- eMule Webcache
- Pawcio
- pHoeniX
- Ionix
- Stormit
- eF-mod
- Xlillo
Włączenie webcache w tych modach odbywa się najczęściej poprzez zahaczenie w ustawieniach>webcache> opcji Enable Webcached Downloads. Napisałem 'najczęściej', ponieważ w różnych modach może to wyglądać różnie,a ja nie znam ich wszystkich, żeby to opisać dokładnie.
Odpowiednia konfiguracja polega na podaniu odpowiedniego adresu serwera proxy wraz z prawidłowym portem. Jeśli w folderze config mamy w miarę świeży plik webcaches.csv to można kliknąć w guzik Autodetect Webcache i w ten sposób spróbować określić automatycznie adres jaki powinien się znaleźć w polach Adress i Port. Jednak ta operacja może się nie powieść z różnych powodów (brak serwera proxy danego dostawcy, brak adresu dla danego dostawcy w pliku webcaches.csv, czy inny błąd). Wtedy należy samemu wpisać adres serwera oraz odpowiedni port do połączenia.
Zamieszczam kilka adresów dostępnych dla użytkowników łącz od różnych dostawców:
-> TP (Neostrada, SDI, itp.) - w3cache.tpnet.pl port:8080
-> Chello - proxy.chello.pl port:8080
-> ACN - w3cache.aster.pl port:8080
-> Netia - w3cache.internetia.pl port:8080

Inne serwery polskie znajdziesz tutaj
Poprawność wisanych danych należy sprawdzić klikając w guzik Test Webcache Configuration.

Ad.2. Założeniem twórców webcache było odciążenie ruchu 'zewnętrznego' dla użytkowników sieci tych samych operatorów i przeniesienie ciężaru wymiany plików na łącza wewnętrzne. Takie założenie może być spełnione w sieciach, które po pierwsze posiadają swój serwer proxy, a po drugie mają dużo użytkowników chcących korzystać z tego właśnie serwera. A co z małymi sieciami, które nie posiadają swojego serwera, albo których użytkownicy nie korzystają masowo z opcji webcache? Rozwiązaniem może się okazać korzystanie z dużych, publicznych, ogólnie dostępnych dla wszystkich serwerów proxy. Takim serwerem np. nie jest proxy telekomunikacji. Na niego mogą wejść tylko klienci TP, dlatego nie należy wpisywać tego adresu jeśli nie korzysta się z łącza TP.
Największym i najczęściej wybieranym przez polskich użytkowników publicznym serwerem proxy jest w3cache.icm.edu.pl:8080. Jeśli twój dostawca nie posiada serwera proxy, albo korzystasz z małej sieci to wpisz ten adres - szanse działania webcache się zwiększą.

Ad.3. Ostatnią wyświetlaną kolumną na liście plików ściąganych (przynajmniej w ustawieniach domyślnych) jest kolumna Webcache Sources. Dla każdego pliku znajdują się w niej liczby, np. 46/1/40. Liczby w tym przykładzie oznaczają: 46-ilość źródeł z dostępną opcją webcache (używających moda z webcache), 1-ilość źródeł korzystających z tego samego serwera proxy co my, 40-ilość źródeł korzystających z innych serwerów proxy. Pozostaje 5 źródeł korzystających z modów z opcją webcache, ale nie mających tej opcji włączonej. Po dwukrotnym kliknięciu w plik na liście DL pojawią się dane użytkowników u których stoimy w kolejce po plik. W ostatniej kolumnie będą adresy serwerów proxy oznaczone odpowiednimi kolorami. I tak adres czerwony oznacza, że dany klient korzysta z innego serwera proxy niż my, adres zielony oznacza, że klient korzysta z tego samego serwera co my, a czarny napis no proxy set oznacza wyłączoną albo źle skonfigurowaną opcję webcache u danego klienta.
Jeśli na tej liście znajduje się jakiś klient z adresem zielonym (czyli przy tytule pliku druga liczba jest inna niż zero), to istnieje szansa, że podczas pobierania skorzystamy z webcache. Będzie to miało miejsce gdy temu klientowi będzie brakowało co najmniej jednej cząstki której nam również brakuje oraz, gdy oboje bedziecie stali w kolejce po te czastke u klienta z wlaczona opcja webcache (a tego juz niestety nie da sie sprawdzic).

O tym jak webcache funkcjonuje można przekonać się spoglądając na statystyki (statytsyka>pobieranie>sesja albo kumulacyjny>pobrano danych>użytkownicy>webcache).

Po bardziej szczegółowe informacje odsyłam do strony z FAQ (po angielsku) zamieszczonej na stronie domowej projektu Webcache eMule.

LINK do animacji pokazującej ideę działania webcache.

Użytkownik Colder edytował ten post 11 09 2005 - 08:02


#15 wujekbysiek

wujekbysiek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20 11 2004 - 14:17

Kredyty - podstawowe zasady i opisy.

Kredyty są sposobem nagradzania użytkowników sieci ed2k wysyłających duże ilości danych. O kredytach należy wiedzieć kilka rzeczy:

1. Nie są one globalne, tzn. dotyczą tylko pary użytkowników. Kredyty zdobywa się u innego użytkownika sieci i tylko u niego można je wykorzystać. Nie możne u klienta X wykorzystać kredytów zebranych poprzez wysyłanie danych do klienta Y.

2. Kredyty zdobywa się wysyłając dane. Ale nie zawsze będzie tak, że wysłanie bardzo dużej ilości danych generuje powstanie bardzo dużej ilości kredytów. Dlaczego? To zależy od wzorów służących do obliczania kredytów, to z kolei zależy od użytego przez klienta sytemu nagradzania (poniżej opisuję je wszystkie).

3. Ilość kredytów (wartość modyfikatora mającego wpływ na Ranking czyli na awans w kolejce) przyjmuje wartości z zamkniętego przedziału (dla systemu oficjalnego nie może być mniejsza niż 1 i większa niż 10).

4. Kredyty, które zdobyłeś przechowywane są w komputerze klienta, u którego je zdobyłeś. Tak samo kredyty klientów, nabite poprzez dane wysyłane do ciebie znajdują się na twoim dysku - w pliku clients.met w katalogu config. Zrobiono tak, aby uniknąć manipulowania przy kredytach.

5. Twoje prawo do kredytów rozpoznawane jest na podstawie danych znajdujących się w plikach cryptkey.dat i preferences.dat. O te dwa pliki należy dbać szczególnie. Jeśli stracisz choć jeden z tych plików nie będziesz w stanie udowodnić swojego prawa do kredytów, czyli stracisz wszystkie kredyty. Pamiętajcie również zawsze o pliku clients.met, czyli o kredytach innych użytkowników zebranych u was.

6. Pamiętać również należy, że używanie systemu kredytowania to tylko opcja, którą można wyłączyć. Nie każdy musi mieć tę opcję zahaczoną w swoich ustawieniach, czyli nie u każdego musimy mieć kredyty. Ale jeśli my mamy włączoną tą opcję, to kredyty u nas maja wszyscy użytkownicy, od których ściągamy, bez w zględu na to czy tamci mają tą opcję włączoną (kredyty to system nagradzania, a nie wykorzystywania).

7. Możesz obejrzeć ile kredytów ktoś zdobył u ciebie (na dowolnej liście, na której widzisz innych użytkowników - ppm i Pokaż szczegóły z menu kontekstowego - Modyfikator DL/UP to wartość mnożnika określająca jego szybkość przesuwania się w twojej kolejce), ale nie wiesz ile kredytów inni są winni tobie. Możesz to sobie ewentualnie obliczyć, ale wartość ta nie jest pewna, ponieważ nie wiadomo czy dany użytkownik używa systemu kredytowania a jesli tak to jakiego (tutaj opisałem system oficjalny).

8. Opcję nagradzania kredytami włącza się w Ustawieniach>Rozszerzone ustawienia>poprzez zahaczenie opcji Użyj systemu kredytów (Nagradzaj wysyłanie danych).

Opisy systemów kredytów występujących w sieci ed2k.
Niektóre mody pozwalają na wybór systemu nagradzania użytkowników wysyłających dane w różny sposób, przy użyciu różnych systemów kredytów. Są to system oficjalny, Pawcio, Lovelace oraz EastShare (ich nazwy pochodzą od modów, w których zostały zaimplementowane po raz pierwszy).

Oficjalny system kredytów:

Jeśli zaznaczysz w swoich ustawieniach właśnie ten system (w wersjach oficjalnych i niektórych modach dostępny jest tylko on) mnożniki dla klientów stojących u ciebie w kolejce i wysyłających ci jakieś dane obliczane będą w następujący sposób:

Obliczane są dwa mnożniki:

-> Mnożnik 1 wg. wzoru:
2 x dane przez ciebie pobrane (wysłane tobie przez klienta dla którego obliczan jest wartość) / dane przez ciebie wysłane (pobrane przez tamtego klienta)

-> Mnożnik 2 wg. wzoru:
Dane przez ciebie pobrane (wysłane tobie przez klienta dla którego obliczan jest wartość) + 2 [wartość w megabajtach]

Z tych dwóch wartości wybierana jest mniejsza i to ona decyduje o szybkości awansu w twojej kolejce.

Dodatkowo:
-> Jeśli w sumie wysłałeś danemu klinetowi mniej niż 1MB danych to jego mnożnik = 1

-> Jeśli w sumie nic nie pobrałeś od danego klienta to jego mnożnik = 10

Wartość mnożnika nie może być mniejsza niż 1 i większa niż 10.

System kredytów Pawcio

Po wybraniu w ustawieniach eMule tego systemu kredytów mnożniki dla klientów od których cokolwiek ściągasz będą naliczone w sposób następujący:

-> Wzór do oblicznia kredytów: 3xpobrane/wysłane

-> Nowi klienci (ci, którzy ściągnęli i wysłali mniej niż 1MB) x3 (w systemie oficjalnym x1, czyli każdy nowy klient w kolejce dostaje ranking nie 100, tylko 300)

-> Jeśli ściągnąłeś od kogoś więcej niż 1MB, nie wysyłając mu nic, dostaje on mnożnik x10xilość ściągniętych przez ciebie danych w megabajtach, ale nie więcej niż x100

-> Bonus dla klientów, od których dużo dostałeś:

+ Jeśli dostałeś 100MB to użytkownik dostaje mnożnik x50, do momentu aż wyślesz mu 108MB
+ Jeśli dostałeś 50MB to użytkownik dostaje mnożnik x25, do momentu aż wyślesz mu 55MB
+ Jeśli dostałeś 25MB to użytkownik dostaje mnożnik x12, do momentu aż wyślesz mu 28MB
+ Jeśli dostałeś 9MB to użytkownik dostaje mnożnik x5, do momentu aż wyślesz mu 12MB

-> Wartość mnożnika nie może być mniejsza niż 1 i większa niż 100.

System Kredytów Lovelace:

Ten system ma troche skomplikowany wzór na obliczanie kredytów. Wygląda on następująco:

mnożnik = 100*((1-1/(1+exp((3*{MB wysłane do ciebie}^2-{MB pobrane od ciebie}^2)/1000)))^6.6667)

Wartość początkowa wynosi x1, mnożnik nie może być mniejszy niż x0.1 oraz większy niż x100.

Wszyscy klienci rozpoznani jako złodzieje kredytów (userhash thefts) nie dostają kredytów (nie znalazłem informacji, czy oznacza to mnożnik x0, czy x0.1, ale przypuszczam, ze chodzi o ten pierwszy przypadek, czyli brak możliwości dostania slota). Maksymalną wartość mnożnika x100 osiągnąć mogą jedynie klienci z obsługą 'SecureHash', natomiast ci bez takiej opcji będą dostawać mnożniki nie większe niż x10.

Używając tego systemu bardzo foruje się klientów, którzy wcześniej nam coś wysłali. Większy wpływ na wysokość mnożnika ma nie przysrost danych pobranych (wysłanych przez klienta) a łączna ilość danych (w systemie oficjalnym przyrost danych pobranych ma największy wpływ na mnożnik).

Małe porównanie:

W systemie oficjalnym:
- przy wyjściowym modyfikatorze DL/UL 5/5 (5MB wysłanych i ściągniętych) mnożnik wynosi x2, po wysłaniu kolejnych 5MB danych (pobraniu ich od klienta dla którego mnożnik jest liczony) wzrasta do wartości x4.
- przy wyjściowym modyfikatorze DL/UL 10/10 mnożnik wynosi x2, po wysłaniu kolejnych 5MB wzrasta do wartości x3.

Czyli przy takim samym przyroście danych wysłanych wartość mnożnika spada wraz ze wzrostem ilości danych wysłanych w sumie.

W systemia Lovelace:
- przy wyjściowym modyfikatorze DL/UL 5/5 mnożnik wynosi x1.16, po wysłaniu kolejnych 5MB danych wzrasta do wartości x2.31
- przy wyjściowym modyfikatorze 10/10 mnożnik wynosi x1.85, po wysłaniu kolejnych 5MB danych wzrasta do wartości x5.09

Czyli przy takim samym przyroście danych wysłanych przyrost mnożnika jest większy gdy wysłano w sumie więcej danych.

W systemie Lovelace bardziej nagradzani są hojni (wysyłający więcej w sumie) użytkownicy.

System kredytów EastShare:

Startowymi mnożnikami są:
- x100 dla klientów, którzy pomyslnie przesli identyfikację
- x80 dla klientów nie obsługujących tej opcji
- x0 dla klientów, którzy nie przeszli identyfikacji pomyślnie (brak możliwości dostania slota = brak możliwości pobierania od ciebie)

Dodatkowo do wartości mnożnika danego klienta dodawana jet wartość 8 za każdy megabajt wysłany (pobrany przez ciebie) oraz odejmowana wartość 2 za każdy megabajt pobany od ciebie.

Jeśli uzytkownik ma mnożnik <x50 ale wysyła do ciebie dane z prędkością co najmniej 1kilobajt/s wartość mnożnika wzrasta automatycznie do x50.

Wartość mnożnika nie może być mniejsza niż x10 oraz większa niż x10000.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych