Skocz do zawartości


tablety.pl
Zdjęcie
- - - - -

[z] Grand Theft Auto IV [z]




  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#31 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 24 09 2008 - 16:31

Multiplayer w GTA IV tylko przez Windows Live

Microsoft oficjalnie poinformował, że najnowsze dzieło Rockstar, podobnie jak Fallout 3, Warhammer 40,000: Dawn of War II i Quantum of Solace: The Game opatrzone zostanie znanym logiem indows Live. Tak więc wykorzysta oferowane przez nią możliwości sieciowe oraz tutejszy odpowiednik xboxowego Marketplace'u. Niestety oznacza to również, że sieciowe potyczki będą mogli toczyć jedynie użytkownicy Live. Ponadto gra charakteryzować się będzie ulepszoną w stosunku do konsolowego pierwowzoru oprawą graficzną.

Sam Houser, założyciel studia Rockstar Games, powiedział, że to właśnie dzięki Windows Live możliwe było przeniesienie, w niezmienionej formie, konsolowego trybu multiplayer na komputery. Dodał, że sama usługa świetnie pasuje do platformy, na którą została stworzona i zapewne pomoże zbudować silną społeczność graczy skupioną wokół GTA IV.

Źródło: www.gry-online.pl







#32 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 30 10 2008 - 08:14

Grand Theft Auto 4 na PC opóźnione?

Całe doniesienia o rzekomym spóźnieniu tego produktu pochodzą z informacji opublikowanych na łamach stron największych sklepów internetowych. Przekonać można się samemu, sprawdzając ofertę dwóch najbardziej chyba znanych podmiotów tego typu: GameStop oraz Amazon

Według nich, produkt będzie dostępny w sprzedaży dopiero 2 grudnia a więc około dwóch tygodni później niż myśleliśmy do tej pory. Wcześniejsze zapowiedzi wskazywały datę 18 listopada.

Oczywiście takie informacje często okazują się nieprawdziwe a same sklepy sugerują się czasem rozmaitymi przesłankami, chociaż trzeba też przyznać, że to właśnie duże sieci dystrybucji otrzymują tego typu dane jako jedne z pierwszych. Powstaje jednak pytanie czy to opóźnienie naprawdę jest tak ważne? W końcu komputerowi gracze musieli czekać na konwersję kolejnej części GTA już kilka dobrych miesięcy.

Kilkanaście dni opóźnienia niewiele więc zmieni, tym bardziej, że pecetowa wersja otrzyma pewne usprawnienia graficzne i dodatkową zawartość. Poza tym, sprawy nie skomentował jeszcze Rockstar, więc może sytuacja się zmieni.

Źródło: www.gry-online.pl







#33 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 01 11 2008 - 08:40

GTA 4 na PC oficjalnie opóźnione; podano pełne wymagania sprzętowe

Kiedy źródłem pogłosek są internetowe sklepy z grami, jak GameStop czy Amazon, niekiedy podawane przez nie informacje mijają się z prawdą. W przypadku GTA 4 nie było jednak mowy o żadnej pomyłce czy niedopatrzeniu – wydawca oficjalnie potwierdził, że produkcja zaliczy dwutygodniowy poślizg. Jej nowa data premiery wyznaczona została na 2 grudnia bieżącego roku (wcześniej była mowa o 18 listopada). Rockstar nie podał przyczyn opóźnienia.

Autorzy Grand Theft Auto 4 nareszcie postanowili ujawnić także minimalne wymagania gry, które uzupełniają podaną już jakiś czas temu specyfikację rekomendowaną.

Wymagania minimalne:

* Windows XP - Service Pack 3 / Windows Vista - Service Pack 1
* Intel Core 2 Duo 1.8 GHz lub AMD Athlon X2 64 2.4 GHz
* 1,5 GB RAM
* 16 GB miejsca na dysku twardym
* nVidia GeForce 7900 lub ATI Radeon X1900 (256 MB)

Wymagania zalecane:

* Windows XP - Service Pack 3 / Windows Vista - Service Pack 1
* Intel Core 2 Quad 2.4 GHz lub AMD Phenom X3 2.1 GHz
* 2 GB RAM (XP) / 2,5 GB (Vista)
* 18 GB miejsca na dysku twardym
* nVidia GeForce 8600 lub ATI Radeon HD3700 (512 MB)

Źródło: www.gry-online.pl






#34 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 02 12 2008 - 11:42

GTA IV na pecetach już dostępne

Długo oczekiwana pecetowa wersja Grand Theft Auto IV jest już oficjalnie dostępna w wersji elektronicznej. Posiadacze komputerów osobistych na kolejną odsłonę serii musieli standardowo poczekać kilka dodatkowych miesięcy, wobec uprzywilejowanych w tym względzie miłośników konsol. Czy warto po raz kolejny zainwestować w dzieło firmy Rockstar?

Zdecydowanie tak. Czwarta odsłona Grand Theft Auto, opowiadająca o przygodach początkującego gangstera Nico, w wersji na konsole zdobyła uznanie na całym świecie, zarówno w branżowych mediach, jak i wśród samych graczy. W porównaniu z poprzedniczkami, czwórka otrzymała jeszcze lepsze oceny i przez wielu komentatorów została nazwana najlepszą częścią serii, bijącą na głowę wszelkie wcześniejsze produkcje Rockstara.

Gra jest dostępna w jednym z elektronicznych systemów dystrybucji, na razie dla użytkowników z Ameryki i Kanady. Aby móc zagrać trzeba ściągnąć niecałe 14 gigabajtów danych, więc potrzeba sporo cierpliwości. Na Steamie, dostępnym także dla polskich użytkowników, tytuł będzie dostępny dopiero za kilkadziesiąt godzin (sprawdzić ile zostało do premiery można tutaj)

Dołączona grafika

Źródło: www.gry-online.pl





.

#35 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 04 12 2008 - 08:48

GTA IV PC wymaga rakiety i SP3

Na forach internetowych, pojawia się wiele wypowiedzi graczy o sporych wymaganiach sprzętowych najnowszej produkcji Rockstara. Grand Theft Auto IV dostępne jest od kilkudziesięciu godzin, jednak już teraz wiemy, ze wersja pecetowa nie została zbyt dobrze zoptymalizowana, a najlepszą grafikę zobaczą tylko posiadacze prawdziwych rakiet. Jak wyjaśnia to producent?

Zgodnie z tekstem The Graphic Setting of Grand Theft Auto IV PC, dostępnym na stronie pomocy technicznej Rockstara optymalne ustawienia graficzne dla czwartej części serii to na dzień dzisiejszy opcje średnie. Oznacza to, że twórcy odradzają granie w maksymalnych ustawieniach, gdyż, jak sami piszą, przeznaczone są one wyłącznie dla konfiguracji sprzętowych niezbyt rozpowszechnionych jeszcze na rynku w grudniu 2008 roku.

Szczegółowych informacji o wymaganiach udzielono w powyżej wskazywanym tekście. Dowiemy się z niego chociażby, że poziom grafiki uzależniony jest od ilości pamięci graficznej. Posiadając kartę grafiki wyposażoną w 256 MB pamięci pozostaje nam teoretycznie jedynie wybór minimalnych ustawień. Innym przykładem może być poziom tekstur ? w pewnej konfiguracji ich wysoka jakość wymaga wiec 600 MB pamięci na karcie grafiki. Wraz z tymi informacjami wskazano kilka ekskluzywnych dla pecetów wizualnych efektów: dalszy zasięg wyświetlania obiektów (View Distance) i dodatkowe detale otoczenia, lepsze filtrowanie tekstur, lepsze cienie.

Okazuje się, że dobre czasy znane z trzeciej części gry oraz późniejszych pobocznych się skończyły. Chociaż wymagały one relatywnie mocnego sprzętu, to jednak w porównaniu z wieloma innymi tytułami wydanymi w podobnym czasie były one śmiesznie niskie. Grand Theft Auto IV to oczywiście zupełnie nowa technologia, z którą być może nie poszło już tak gładko. Jak na razie Rockstar nie zapowiedział żadnych łatek usprawniających działanie gry, chociaż w powyższym dokumencie pisze o planowanym wprowadzeniu wsparcia dla SLI (współpraca kilku kart grafiki).

Poprawka będzie potrzebna pilnie, szczególnie wobec kolejnych problemów. Serwis PCGH przetestował grę na kartach ATI i okazuje się, że nie jest za dobrze. Gra nie działa podobno na kartach HD 4870, HD 4850, HD 3870, HD 3850 pod Vistą. Chociaż może to być przypadek odosobniony to także wiele użytkowników potwierdza pewną niekompatybilność niektórych modeli z tym tytułem.

Ważnym motywem w związku z grą jest także absolutna konieczność posiadania zainstalowanego Service Packa 3 dla użytkowników Windows XP oraz Service Packa 1 w przypadku Visty. Bez tych dodatków i poprawek uruchomienie tytułu jest praktycznie niemożliwe.

Serwis KezNews.com wskazuje także na pewne błędy z podłączeniem się do usługi sieciowej, wskutek błędów serwera. Sprawę potwierdził Rockstar, jednak na razie nie wiemy kiedy problem zostanie wyeliminowany.

Warto także wspomnieć, że Grand Theft Auto IV zawiera multum skomplikowanych zabezpieczeń. Autorzy zdecydowali się chociażby na SecuROM oraz konieczność jednorazowej aktywacji przez Internet na danej maszynie (przy wymianie np. płyty głównej może wystąpić potrzeba ponownej aktywacji). Czy te zabiegi przyniosły skutek? Wydaje się, że tak, chociaż jak zwykle umiarkowany.

Źródło: www.gry-online.pl





.

#36 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 10 12 2008 - 11:53

Rockstar o problemach z GTA IV

W wywiadzie udzielonym serwisowi IGN autorzy przyznają się do pewnych błędów, chociaż stwierdzają, że trudno ocenić na ile są one powszechne – fora owszem huczą, lecz telefony pomocy technicznej nie dzwonią zbyt często. Podobno większość problemów, jakie nękają użytkowników wynika nie z opieszałego przetestowania gry, lecz raczej z rozmaitych konfiguracji sprzętowych, braku pewnych aplikacji w systemie operacyjnym (chociażby SP3 pod Windows XP), posiadania sterowników przestarzałych lub nieoficjalnych (zmodyfikowanych), problemów z oprogramowaniem odpowiedzialnym za zarządzanie energią, czy uruchamiania gry na niekompatybilnych kartach grafiki oraz zbyt słabym sprzęcie. W przypadku wersji ściąganej za pośrednictwem usługi Steam, mówi się także o błędach w instalacji programu, co jednak podobno zostało już rozwiązane.

Taka też jest lina obrony Rockstara, który według zapewnień, przetestował swoje nowe dzieło w najwyższym stopniu i wiele z raportowanych błędów wcześniej nie występowało. Autorzy skomentowali także kwestie grafiki. Według ich informacji, pecetowa wersja w średnich ustawieniach prezentuje grafikę lepszą niż na konsolach, a opcje maksymalne zostały wprowadzone z myślą o przyszłości, gdyż teoretycznie wymagają one kart grafiki z 2 gigabajtami pamięci. Tym samym, autorzy mieliby otwartą furtkę dla dalszego rozwoju swojego produktu, wraz z pojawieniem się lepszych technologii.

Autorzy potwierdzili także prace nad poprawką – podobno przechodzi ona aktualnie proces weryfikacji w firmie Microsoft. To jest konieczne, gdyż produkt Rockstara korzysta z usługi Games for Windows Live, która zresztą jak na razie wielu posiadaczom GTA IV na PC po prostu nie działa, nie wspominając już o braku oficjalnego wsparcia dla niej w Polsce (co oczywiście dystrybutor rozwiązał). Co ciekawe, jak powiedział Kevin Hoare, prace nad grą nigdy nie zostały zakończone i trwały nawet w momencie wypuszczenia tytułu. Czyżby oznaczało to, że autorzy spodziewali się kłopotów?

Firma podobno mocno pracuje nad odtworzeniem wszystkich błędów na swoich komputerach testowych, celem wyeliminowania ich. Autorzy skupiają się także na zgłaszanych problemach z płynnością gry. W pierwszej poprawce, która zapewne pojawi się już niedługo (konkretnej daty nie podano), poprawione zostaną także kwestie związane z edytorem i inne pomniejsze wady.

Dołączona grafika

Źródło: www.gry-online.pl





.

#37 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 16 12 2008 - 09:56

Rockstar wypuszcza łatkę do Grand Theft Auto IV

Długo oczekiwana chwila wreszcie nastąpiła – Rockstar udostępnił patcha, który ma podratować niechlubne Grand Theft Auto IV na PC i sprawić, aby stało się przynajmniej trochę bardziej zdatne do gry.

Co dziwne, do patcha nie załączono żadnego pliku z opisem. Wybaczamy jednak, ponieważ kilka dni temu Rockstar poinformował, czego spodziewać się można po tym zbiorze poprawek, o czym z resztą nasi uważni czytelnicy dobrze wiedzą. Przypomnijmy jednak w skrócie, co między innymi zostało (a przynajmniej powinno być) zmienione/naprawione:

1. zawieszanie się gry / wychodzenie do systemu po wyświetleniu ekranów tytułowych,
2. sporo poprawek w edytorze wideo: usprawnione nazywanie filmików, ulepszone renderowanie itd.,
3. błąd dotyczący zawieszania się gry na kręgielni,
4. naprawione cienie na PC z kartą grafiki ATI 1900,
5. zbyt duże zużycie pamięci RAM,
6. usprawnienia graficzne na poszczególnych konfiguracjach sprzętowych,
7. zapisywanie ustawień postaci z gry wieloosobowej,
8. problemy z oprogramowaniem do zarządzania energią, które nie „widziały” gry i wprowadzały maszynę w tryb energooszczędny.

Źródło: www.gry-online.pl





.

#38 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 02 01 2009 - 09:11

Która platforma oferuje najładniejszą grafikę?

Serwis Gamespot postanowił sporządzić zestawienie trzech platform, skupiając się na różnicach w grafice wyświetlanej przez każdą z nich. Co ciekawe, po raz pierwszy w porównaniu zawarto nie tylko dwie konkurujące ze sobą konsole (Xbox 360 i PlayStation 3), ale i pecety.
Okazuje się, że dobrze wyposażony komputer oferuje widocznie lepszą grafik jednak jest blisko trzykrotnie droższy od którejkolwiek z konsol.

Test mozna zobaczyć tutaj: KLIK

Po najechaniu myszką na napis zdjęcie zmienia się automatycznie.

#39 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 25 01 2009 - 21:44

Mamy do pobrania kolejny patch ważący 33 MB: KLIK

Lista zmian w skrócie:

  • optymalizacja wyświetlania grafiki
  • w menu opcji graficznych, można już regulować m.in. jakość wody czy cieni,
  • wsparcie dla nowych kontrolerów,
  • wyeliminowanie błędów powodujących zawieszanie się gry i jej wychodzenie do systemu,
  • drobne poprawki w trybie wieloosobowym oraz edytorze video.

Bardziej szczegółowy wykaz zmian tutaj: KLIK




.

#40 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 18 02 2009 - 11:19

Premiera GTA 4: The Lost & Damned.

Premiera przeznaczonego wyłącznie na konsole Xbox 360 dodatku do GTA 4, The Lost & Damned odbyła się wczoraj. Wszystkich, którzy jeszcze wahają się nad pobraniem rozszerzenia z usługi Microsoft Live, mogą przekonać ujawnione wczoraj szczegóły dotyczące rozgrywek multiplayer.

Gra dostępna jest w sieciowej usłudze Microsoftu od kilku minut (9.00 czasu CET). Przed pobieraniem warto jednak zapoznać się z kolejnymi informacjami na temat oczekiwanego dodatku. Na stronie UGO Gaming Blog pojawiły się wczoraj interesujące detale związane z sieciową rozgrywką w The Lost & Damned. Trzeba przyznać, że oferowane sześć trybów rozgrywki zapowiada się bardzo interesująco.

Źródło: www.gry-online.pl



#41 Gość_Landuss_*

Gość_Landuss_*
  • Goście

Napisano 23 03 2009 - 10:39

Pojawił się kolejny patch do GTA IV. Łatka 1.0.3.0 poprawia kilka irytujących błędów dotyczących sterowania, grafiki i trybu multiplayer. Pełna lista zmian podana tutaj: KLIK

Patch ważący około 54MB można pobrać tutaj: KLIK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych