Skocz do zawartości


tablety.pl
Zdjęcie
- - - - -

Dział programowy




  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 wojtas

wojtas

    Second Rank

  • Użytkownicy +
  • 118 postów

Napisano 08 11 2003 - 18:03

Emulatory

GameBoy/GameBoy Advanced
Nintendo
Nintendo 64
SuperNintendo
Amiga
Dreamcast

Cheaty

cheaty do gier on-line

Programy wspomagające grę po sieci

Hamachi
Life is short...
...play more

#2 wojtas

wojtas

    Second Rank

  • Użytkownicy +
  • 118 postów

Napisano 08 11 2003 - 18:05

Nintendo

Tworzymy foldery: Roms (na ROMy) i Screenshots ( na screeny).

Wymagania sprzetowe:
Pentium 166 MHz
32 MB RAM
karta grafiki 4 MB

Tak wygląda Jnes

Dołączona grafika

Menu File

Open - uruchamiamy ROM.
Recent - lista gier, w które najczęściej gramy. Możemy je uruchomić klikając na nazwie.
Browse - tutaj możesz przegladać ROMy. Domyślny katalog to ten, w którym jest wypakowany jnes, możesz go zmienić (na Roms), w lewym górnym rogu, w menu File jest opcja Change Directory (zmiana folderu). Refresh List to odświezenie listy a Close - zamknij.
Close - wyłączasz ROMa bez wychodzenia z programu.
Info - wyświetla informację o ROMie, który uruchomiłeś.
Screenshot - robisz screena.
Log Sound - rejestruje (nagrywa) dźwięk.
Exit - zamykamy emulator.

Menu Cpu

Reset - resteujemy grę.
Pause - Pauza.
Step - to jest taka "pazua w pauzie".
Save - zapisujesz stan gry.
Restore - wczytujesz stan gry.
Save As - też zapisujesz stan gry, tylko że masz możiwość wybrania folderu gdzie stan gry zapiszesz.
Restore from - wczytujesz stan gry z okreslonego folderu.
State Slot - wybierasz slot, na którym ma być zapisywany stan gry.

Menu Options

Fullscreen - tryb pełnoekranowy.

Video

Zakładka Display

Windowed Resolution - rozdzielczość w jakiej będą uruchamiane gry w oknie na pulpicie.
Drawing Method - metoda "tworzenia" grafiki.
Full Screen Resolution - tutaj ustalasz rozdzielczosć i paletę kolorów w jakiej będa uruchamiane gry w trybie pełnoekranowym.
Triple Buffering - po zaznaczeniu tej opcji emulator będzie wykorzystywał potróje buforowanie obrazu, przez co poprawi się jakość grafiki.
Stretch Buffer to Entire Screen - po zaznaczeniu tej opcji obraz zostanie rozciągnięty na cały ekran w trybie pełnoekranowym.
Go full screen when rom is opened - gry będą automatycznie uruchamine w trybie pełnoekranowym.

Zakładka Emulation
Tutaj znajdują się opcje graficzne jakie jnes ma emulować, w sumie nic tu do ruszania nie ma.

Audio

Enabled - włączasz/wyłącasz dźwięk.
Stereo - włączasz/wyłączasz dźwięk Stereo.
Graph - włącza okienko, w którym częstotliwość/natężenie dźwięku jest obrazowana za pomocą linii łamanych ( tak jak puls na tych monitorkach w szpitalu).
Poniższe opcje służa do włączania/wyłączania poszczegołnych elementów dźwięku jak np. odgłosy, muzyka ird.

Input

Tutaj usyawiamy klawiszologię, żeby zmienić klawisz klikamy na kwadraciku obok nazwy klawisza przypisanemu danej funkcji i naciskamy ten, na który chcemy zmienić.
W polu Additional Device wybieramy urządzenie sterujące (jak posiadamy pada to wybieramy go zlisty).

Kaillera

Jest to klient służący do gry online.
Na początku wybieramy katalog z ROMami, następnie pojawia nam się lista serwerów. Jeżeli chcesz wejść na jakiś serwer musisz wpisać swój nick w polu Username. Po podłączeniu się do serwera w okienku po prawej stronie widzimy uzytkowników podłączonych do tego serwera. Możemy przyłączyć się do gry lub sami "stworzyć" grę i czekac aż ktoś się do nas przyłączy. Oczywiście żeby przyłączyć się do jakiejś gry, trzeba tę grę posiadać i musi mieć ona opcje dla 2 graczy (na konsole Nintendo maksymalna liczba graczy to 2).

Cheating

Tutaj wpisujesz kody dla danej gry.

Settings

Save Path - wybierasz katalog, w którym mają być zapisywane stany gry.
Screenshots Path - wybierasz katalog, w którym mają być zapisywane screeny.
Netplays Roms Path - wybierasz katalog, w którym znajdują się Romy go gry przez internet.
Ask efore using IPS files on rom load - pytaj zanim użyjesz pliku IPS na romie (pliki IPS są to patche, które zmieniają język gry lub troszkę poprawiają grafikę lub dźwięk).
Sleep while emulator in background - automatyczna pauza kiedy okno emulatora przestaje być aktywne.
Associate .NES files with JNES - łącz pliki z rozszerzeniem .NES z plikam JNES.
Life is short...
...play more

#3 LocutusBorg

LocutusBorg

    Second Rank

  • Użytkownicy +
  • 137 postów
  • Lokalizacja:The City of Radom

Napisano 14 07 2004 - 14:23

Emulacja Amigi

Amiga jest wspaniałym komputerem, co do tego nie ma wątpliwości (jakby ktoś miał to solówa po szkole na boisku :D :D :D ). Na pewno są osoby, które chciałyby popracować na Amisi w dzisiejszych, zpecetowiałych czasach, a nie mają Amig, lub z lenistwa nie chce się im ich wyciągać i odkurzać. Dla nich są (całe szczęście) emulatory tego cudownego komputerka.

Na blaszaka znam trzy emultory Amisi: WinUAE, WinFellow, Amithlon. WinUAE i WinFellow są podobne do siebie, Amithlon jest systemem na puszkę. Ja zajmę się WinUAE, bo sam z niego korzystam, Amithlona zaś nie mam skąd dostać (oryginał jest płatny) i BTW prośba: jak ktoś ma namiar gdzie to można upolować (hub na DC, ftp, czy co tam jeszcze) to plz niech da mi znać.

Co trzeba mieć?
- WinUAE (najnowsza wersja to 0.8.27, która wymaga DirectX 8.0 min.)
- kikstart (1.3 jest ogólnie dostępny, 2.0 nie posiadam, mam 3.0 - taki jak na
Amidze 1200)
- Workbench + cały pakiet do niego (Extras, Fonts, Locale, ...tu coś mi chyba
uleciało - dopiszę!)
- trochę miejsca na twardym, tak 100 MB już wystarczy (przynajmniej na
początek :))

Dobra, zaczynamy zabawę w emulator!

Po zainstalowaniu i uruchomieniu trzeba to cudo trochę skonfigurować. Ja używam wersji 0.8.24 i na niej będę opisywał konfig. Jak wyglądają parametry poszczególnych Amig podam później.

Menu konfiguracja

Tu zapisuje się i ładuje konfiguracje programu. Każda zmiana, którą wprowadzamy, czy to przed uruchomieniem emulatora, czy to w trakcie, musi zostać zapisana, jeśli nie chcemy ustawiać jej od nowa przy każdym starcie (no ale to rzeczy oczywiste)

Menu Ram

(raaannnyyy... Nie umiem obrazka na forum wstawić... ;) jak ktoś mi powie jak to pododaję :D bo jak chcę dodać taga IMG to każe podać adwert strony... Godess, co za lamerstwo teraz wyszło... :D )

Służy do ustawiania pamięci Amigi. Polecam:
Chip - 2 MB (naprawdę starczy.. ale jak się ktoś uprze to może więcej, tylko wtedy nie doda fast)
Fast - 4 Mb lub więcej
Z3 Fast (emuluje pamięć fast na karcie Zorro III) - tu juz można ciut więcej, jednak pamiętac trzeba ile pamięci ma PC, 32 to chyba każdego zadowoli. Tylko jeden problem - Sloty Zorro III obsługiwane są przez procesor 68020 i wyżej.
RTG (pamięć karty graficznej) - dodawana tylko jak chce się używać takowej karty, jednak jako że nie mam sterowników do żadnej ja ich nie używam.

Menu ROM

W polu "plik pamięci ROM" ustawiamy ścieżkę do naszego Kikstartu.
Pozostałe są nieistotne, chyba że na naszej Amidze będziemy chcieli odpalić emulator Maca (zwany ShapeShifter). Wtedy należy zaznaczyć okienko "Obsługa ShapeShiftera"

Menu CPU

Typ procesora - jaki procek ma byc emulowany. Uwaga: niektóre gry, dema, programy nie pójdą na zbyt wysokim procku.
Dokładna emulacja - w wersji 0.8.24 tylko przy procku 68000. Czasami jak jest toporny programik to trzeba to zaznaczyć by poszedł (jeszcze takiego nie spotkałem). z tego co widziałem, w wersji 27 opcja ta jest aktywna przy każdyn typie procesora.
Szybkość emulacji procesora - śmiało można zaznaczyć Najszybszą możliwą (zwiększy wydajność Amigi, czasem jednak starsza gra wymagać może zaznaczenia Taka jak w A500). Regulacja pomiędzy prockiem a chipsetem pozwala samodzielnie określać różnicę między CPU a specjalistycznymi chipsetami kompa
JIT wielkość pamięci podręcznej - dostępna tylko pod procesorem 68020 i wyżej, ustaw nawet
1 MB a Amisia dostanie takiego kopa że hej... Tylko z tym niektóre programiki się już kopią.(z tego co pamiętam to Pinball Dreams pod taką konfiguracją bardzo źle chodził...

Menu Wyświetlanie

Przy wyświetlaniu każdy będzie miał pewnie swoje własne preferencje, gdyż każdy ma innego kompa... Trzeba poeksperymentować aż trafi się na odpowiadającą nam konfigurację.U mnie np. wygląda to tak:
Rozdzielczość:
- 800x600x32bit
- 75 hz
Ustawienia:
- zaznaczone Pełny ekran
- odświeżanie co klatkę (jak masz szybką maszynę to bez problemu możesz tak ustawić)
- Korekta proporcji ekranu powoduje pomijanie wyświetlania niektórych linii co pomaga dopasować obraz w ekran. Jeśli jednak nie ucina wam obrazu to nie zaznaczajcie tego
- Pełny ekran RTG zaznacza się jeżeli używamy emulacji karty graficznej Picasso 96. Tak jak wyżej wspomniałem ja jej nie używam...
Centrowanie - jak komuś trochę w którąś stronę leci... chyba nie muszę wyjaśniać...
Tryb liniowy - podwójny, pojedynczy jest strasznie mało widoczny, poza tym migocze, co nie jest zbyt przyjemne.

Menu Chipset

Typ procesora graficznego - jakie kości będzie miała Amiga. Warto zaznaczyć AGA - najlepszy z trybów graficznych Amigi (no dobra, poza kartami graficznymi, poza tym były jeszcze kości AAA, lecz nie zostały one wykorzystane w zwykłych Amigach).
Jeśli chodzi o Poziom kolizji, to bez bicia się przyznaję że nie wiem o co chodzi... Ja mam zaznaczone Sprit-y i Sprit-y z Tłem i dziabie bez zarzutów...

Menu Różne

Środkowy przycisk myszy --> Alt+Tab - gdy to zaznaczysz to 3 przycisk myszki będzie uwalniał kursor z okna emulatora i pozwoli przejść do Windy.

emulacja BSD Socet.library - kiedy chcesz łączyć się z internetem za pomocą Amigi (ale musisz mieć odpowiednie oprogramowanie) to zaznacz tę opcję

Pokaż ustawienia przy starcie - po uruchomieniu emulatora bezpośrednio z pliku konfiguracyjnego program i tak pokaże ustawienia emulatora

Użyj CTRL+F11 by wyjść - wiadomo: by wyjść :)

Kontrolki Led na ekranie - pokazuje diody od stacji dyskietek, powera i HDD na ekranie

UAEscsi.device - emulacja biblioteki odpowiedzialnej za CD rom (i nie tylko cd na scsi), zaznaczyć jak w przyszłości chcecie używać cdeka pod Amigą

Użyj sterownika ASPI SCSI - podobnie jak wyżej

BTW kompaktów: trzeba mieć do nich jeszcze odpowiednie oprogramowanie...

Menu Wejścia

Tu ustawiamy klawiaturę, mychę, joye... standardowe ustawienia wystarczą w zupełności (no, chyba że komuś zacznie się kopać i gryźć coś z czymś)

Menu Dźwięk

Należy wybrać odpowiedzialny za dźwięk sterownik, w emulacji zaznaczyć "Włączona, 100% emulacji", chyba że mamy słabą maszynę. w ustawieniach częstotliwość na 44100 minimum i przestawiś na Stereo.
Filtra nie włączać, bo trochę ścina dźwięki. Jak ktoś chce słyszeć ten uroczy dźwięk amigowej stacji dyskietek (która jest cudna w odróżnieniu od trzasków z blaszanki) niech sobie zaznaczy w Emulacji dźwięku stacji dysków A500.

Po skonfigurowaniu tego wszystkiego można śmiało odpalić emulator. Tylko pamiętajcie o wcześniejszym zapisie konfiguracji! (podczas emulowania też co prawda można).

Jeszcze gwoli wyjaśnienia: w trakcie emulacji konfiguratora przywołujemy przyciskiem F12. Reset Amisi jest w zakładce Różne, tak samo jak wyjście z programu.

Po odpaleniu naszym oczom ukaże się ekran startowy Kikstartu. Teraz trzeba załadować jakąś dyskietkę.

Naciskamy F12, zakładka Dyskietki, możemy otworzyć do 4 stacji naraz, jednak dobrze jest otwierać je (znaczy stacje) przed odpaleniem emulatora. Standardem w Amigach były stacje typu 3,5" DD.
w tej zakładce na dole znajduje się suwak szybkości stacji. 100% = szybkości identycznej jak oryginału, wolna bo to w końcu stacja dysków. Można to przyśpieszyć do 800% lub wręcz szybkość HDD (Turbo - wskaźnik w lewo). Dodam, że niektóre programiki źle znoszą wysokie przyśpieszenia.

Niestety jak ktoś myśli, że wrzuci dyskietkę Amigową do stacji blaszaka i ona pójdzie to jest w błędzie. Dyskietki te muszą być w postaci obrazów typu dms, adf, adz (są inne lecz te spotyka się najczęściej). Skąd to brać? Na necie jest sporo takich obrazów, szczególnie gier, można je też zrobić na oryginalnej Amidze za pomocą małego programiku Transdisk --> opis będzie w najbliższym czasie.

Załóżmy, że mamy obraz dyskietki, np. jakąś grę. Jest ona na dwóch dyskach. W DF0 "wkładamy" pierwszy dysk, w DF1 drugi. Klikamy na OK i... kwak! :D . Nie no, nie musi zaraz tak być ale załóżmy. I teraz jest kilka możliwości:
- za szybki komputer ustawiliśmy (trzeba np. wyłączyć pamięć JIT, zmienić procek na słabszy)
- zły kikstart (za nowy lub za stary)
- gra nie współpracuje z kościami graficznymi AGA lub ECS
- za szybka emulacja stacji dysków

A jak odpalisz i idzie bez problemów to możesz zatopić się we wspaniały świat Amigi...

Dobrze jest zrobić kilka wersji konfiguracji - słabszą, mocniejszą, pośrednią, wtedy jak coś nie pójdzie pod jedną to może pod drugą da radę.

Póki co kończę, reszta będzie uzupełniana w miarę moich możliwości. B)

Więc uzupełniam :D

Tym razem dodamy dysk twardy do naszej Przyjaciółki. Odbywa się to w Menu Dyski Twarde.
I jak zwykle jest kilka sposobów.
1. Plikopartycja (Dodaj obraz dysku)
Najpierw należy taki plik utworzyć. Podajemy ilość Mega ile chcemy i klikamy "Utwórz". Wybieramy ścieżkę, nadajemy nazwę i klikamy OK.
Po utworzeniu podajemy ścieżkę naszego dysku w Ustawieniach obrazu dysku twardego, w polu urządzenie wpisujemu DH0 dla pierwszej partycji, i kolejne numerki dla następnych. Całą resztę zostawiamy bez zmian.

2. Folder jako dysk twardy (Dodaj Folder)
najpierw pod windą tworzymy new folder. Następnie podajemy jegościeżkę, wpisujemy nazwę urządzenia (zasady jak wyżej) podajemy nazwę dysku (co tam chcecie, np żeby podlizać się swej dziewczynie podajemy jej imię :P ) i klikamy OK.

Który sposób wybrać? To już zależy od Was.
Plikopartycję trzeba sformatować z poziomu Amigi. ponadto, przy Kikstarcie 1.3 i niżej system nie wyczuje jej boota, czyli nie jest możliwe bootowanie systemu z takiego HD przy tym Kikstarcie. Można bootować z "folderowanego" HD, lub z dyskietki i dopiero dodać taką partycję. Jakby był ktoś tym zainteresowany, to dajcie znać, opiszę. Przy Kickach 2.0 wzwyż, nie ma takiego problemu, jednak nadal taką świeżą plikopartycję należy sformatować pod Amigą.

Folder jako HD jest moim zdaniem wygodniejszy, szybszy i jest widoczny od początku nawet przez Kicka 1.3. Pliki nie są w obrazie, jak ma to miejsce w plikopartycji, nie trzeba go formatować z poziomu Amigi, ponadto pod windą są widoczne pliki amigowskie. To pozwala na transfer plików pomiędzy Windą a AmigaOS. Dzięki temu można np. przenieść obrazki czy muzyczki spod Amigi na windę, ale także dodać jakieś amigowe pliki ściągnięte z netu (np. biblioteki).
Sam używam katalogów jako HD pod Amigą i naprawdę polecam ten sposób.
Jest jeszcze coś. Mianowicie dysk taki jest ograniczony wielkością dysku i nie rezerwuje miejsca jak plikopartycja. Gdy tę ostatnią utworzymy w wielkości np. 500 MB to zajmie nam ona właśnie tyle miejsca na dysku, mimo iż pod Amigą 90% będzie czyste.



Jeszcze trochę powiem o Menu Filtry.

Zaznaczę na początku, że każdy musi poeksperymentować na własną rękę, gdyż każdy ma inną konfigurację swojego blaszaka.
Dzięki filtrom można zoptymalizować obraz wyświetlany na ekranie monitora. Zastosowanie filtrów pozwala także na zmianę położenia pion/poziom obrazu, a także na jego rozciąganie w tych kierunkach. To pozwoli nam dostosować obraz do swoich potrzeb.
Żeby wlączyć filtry należy zaznaczyś "ptaszka" w kwadraciku "Włącz filtry"

A od jutra szkoła stawiania systemy Workbench (taki program-system, z którego Windows ściągnął wszystko :) ).

Tak, to "jutro" się wydłużyło, ale co tam.

Instalacja systemu na HD

Do instalacji systemu na HD jest potrzebny zamontowany HD (naprawdę polecam przez "dodaj folder") oraz sześciopak ( :D - nie, nie tego co myślicie) dyskietek systemowych, czyli: Workbench, Locale, Extras, Fonts, Storage, Install. To są dyskietki systemu 3.0 i 3.1, ważna uwaga - wszystkie muszą być tego samego systemu, tzn. nie można dać Workbench 3.1 a install 3.0. Nie pójdzie!

Jeśli mamy to wszystko zgromadzone to zaczynamy

Odpalamy emulator z zamontowanym HDD. Pierwszy dysk musi mieć nazwę urządzenia DH0.
Wkładamy dyskietkę Workbench do stacji DF0 i czekamy aż wystartuje. Następnie wkładamy dyskietkę Install do dowolnej stacji, moment czekamy na zgłoszenie się ikony i otwieramy ją.
Wybieramy Szufladę (Drawer), czyli katalog, Install, po czym uruchamiamy plik English (no, jak wolicie Hiszpański to przoszę bardzo :D ).

Rozpoczyna się instalacja.
- Wybieramy Install Release 3.x, (dajemy Proceed)
- zaaznaczamy Expert User
- Instalation option: instal for real; Log: none
- przy zapytaniu o partycję klikamy No
- następnie Show Drivers, wybrać tę z DH0 i Proceed
- Language - English (tylko, chyba, że czujecie się lepiej z innym)
- Printer - do wyboru...
- Keymaps - zaznaczyć American!

I teraz cierpliwie czekać... W międzyczasie zmieniać dyskietki (idą w kolejności WB, lokale, Extras, Fonts, Storage)
I teraz taka uwaga: zdarza się, i nie wiem czemu :( (mnie tylko raz przy instalu 3.1), że wywala info, że z braku miejsca na dysku (!!! :) ) nie instaluje Fonts, a następnie leci dalej do końca... Należy wtedy ręcznie po instalacji skopiować zawartość dyskietki Fonts na dysk, gdzie instalowany był system (można przeciągnąć ikonkę dyskietki na ikonkę HD).

Po zakończeniu instalacji należy usunąć dyskietki ze stacji i nacisnąć Proceed - system zastartuje już z dysku twardego.

Tyle gwoli instalacji systemu na HD

Dalej, wiadomo, w miarę czasu uzupełniać będę...
Jakby były pytania o to czy inne to w dziale Tawerna Gracza jest temacik Amiga Lives! i tam walić (ewentualnie PM me)
...zawsze znajdzie się coś do zasymilowania...


...i sen Cię opuści
i nigdy nie zaśniesz
i klątwa z Tobą
na zawsze, na zawsze...

#4 F51

F51

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1547 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:skądkolwiek...;-)

Napisano 14 08 2004 - 02:55

Emulacja Dreamcast'a

Co jest potrzebne do emulacji DC na PC ? :

Chancast (ostatnia wersja Alpha 0.25), można pobrać choćby: stąd

Pliki biosu - dc_flash.bin oraz dc_bios.bin, można pobrać stąd
Pliki biosu należy wypakować do tego samego folderu, w którym znajduje się Chancast

Wirtualny napęd np. Deamon Tools, który można pobrać: stąd

PieCyk o takich (mniej ,więcej) parametrach :

Komputer z procesorem obsługującym instrukcje SSE (P3,P4, AMD XP) 1.6Ghz lub szybszy.
Minimum ,to 256 RAM - tu jednak zdania są podzielone ,gdyż w wypadku tego emulatora najważniejszy jest procesor.
Windows XP or 2003 (emulator NIE DZIAŁA z innymi wersjami Windows, np: 9x, ME, 2000).
Zainstalowany DirectX 9.0b lub wyższy.
Karta graficzna ATi lub NVIDIA z zainstalowanymi najnowszymi sterownikami.
Ponadto ,na czas pracy emulatora należy zamknąć wszelkie niepotrzebne (w tej chwili) procesy ,które mogłyby
wpływać na szybkość waszego sprzętu.



Klikamy na aplikacje Chankast_alpha_25 i naszym oczom ukazuje się ekran startowy,czas na konfigurację.
Zaczynamy od Options:
Configure Drive- zaznaczamy wirtualny napęd.
Configure Controls-konfigurujemy sterowanie (pad ,mysz + klawiatura).
Configure Video:
- Video Mode ,wybór rozdzielczości ,oraz tryb Full Screen.
- Use ZWrite ,powinno być zaznaczone.
- Show Stats ,powinno być zaznaczone (pokazuje ilość fps'ów ,oraz poziom użycia CPU).
- Wireframe ,jest to...a sami zobaczcie.
Cable Type- Ja mam zaznaczone NTSC ,na VGA nie działał mi Soul Calibur (w grze można wybrać odświeżanie 50/60 Hz)
Priority- domyślnie Normal.
Capcom Hack- klikamy ,gdy gramy w tytuły Capcomu.

Teraz czas na Plugins- tutaj ustalamy ilość kontrolerów .Ponadto możemy wykorzystać sloty w kontrolerach ,w których możemy
umieścić karty pamięci(VMS),katry pamięci z wyświetlaczami LCD ,lub Rumble Packi (wibratory).
Co do VmsBrowser ,to jest to zapewne manager kart pamięci ,pozwalający na zarządzanie save'ami - nie obczaiłem go jeszcze ,bo mam dość mało save'ów.

Potrzebne są jeszcze gry ,te w postaci obrazów płyt znajdziecie dzięki P2P.
Trzeba tylko pamiętać ,żeby gry były typu self-boot(samobotujące) ,inaczej gra się nie uruchomi.
Na szczęście dużo tytułów dostępnych jest w takiej właśnie wersji (selfboot ,sb) ,jeśli jednak ściągniecie grę nie botującą się ,
to nic straconego ,można samemu stworzyć Self-boot.

Zanim rozpoczniemy grę należałoby jeszcze sformatować kartę pamięci(VMS).
W tym celu odpalamy Chankasta ,klikamy Run-Start.Pojawił się DC Bios ,poruszamy się po nim już przy pomocy kontrolera ,
który ustaliliśmy w Configure Controls.Aha ,zanim zaczniecie format wejdźcie w Settings i ustawcie język na angielski.
Interesuje nas opcja File, tam wybieramy kartę która nas interesuje i klikamy na nią ,następnie Delete All i dalej dacie sobie radę.

Teraz wystarczy umieścić obraz płyty w wirtualnym napędzie i klikamy Run-Start.
Miłej zabawy - w Tawernie Gracza założę temat ,w którym będę pisał (mam nadzieję ,że nie sam) na temat gier kompatybilnych z Chankastem ,natomiast w Bittorent Źródła umieszczę linki do tych gier.

Prawie zapomniałem ,przy użyciu klawiszy "+" i "-" , z klawiatury numerycznej ,możemy zmieniać wartość CPU ,co często pozwoli osiągnąć większą ilość fps'ów w grze. Przeważnie należy zmienić wartość CPU ze 100 na 50.

Miłej zabawy i pozdrawiam !!!!

P.S. Należy pamiętać ,że jest to emulator w wersji Alpha ,możliwe są więc błędy ,babole ,buraki i inne takie - jednak jest to w miarę
stabilny emulator i już wiele gier chodzi na nim bez zarzutu ,wiele też z małymi błędami,które nie psują zabawy.
Twórcy dość szybko wypuszczają nowe wersje Chankasta ,jest więc nadzieja ,że wkrótce dadzą nam stabilny i w pełni zoptymalizowany emulator DC.

C.D.N.

#5 Sosek

Sosek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1558 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bielanbyn

Napisano 12 10 2005 - 22:19

Dołączona grafika

Od razu ubiegam pytania o naturę techniczną programu - nie jestem specjalistą z zakresu Hamachi. Natknąłem się przypadkiem, dzięki suprnova.org, okazało się że jest genialne w zastosowaniu na potrzeby forumowych potyczek.
W telegraficznym skrócie Hamachi to program tworzący sieć lokalną na przestrzeni internetu... Programik jako sam w sobie, do systemu operacyjnego nie wnosi nic nowego – wykorzystuje możliwości kryjące się w Windowsie 2000/XP.
Jak wspomniałem, za pomocą programu tworzy się wirtualna sieć, w której każdy użytkownik dostaje indywidualny nr IP ze specjalnej puli. Dzięki temu nawet osoby zza NATu posiadają indywidualne własne numery, co pozwala na bezproblemowe uzyskiwanie połączenia kilku użytkowników z danego LANu z tym samym serwerem gier. Podkreślić trzeba tylko, ze te numery przydzielone przez Hamachi obowiązują tylko w tej sieci – nie można się ot tak, dowolnie połączyć z innymi użytkownikami Hamachi.
Każda sieć stworzona w Hamachi zabezpieczona jest hasłem. Dodatkowo wymiana danych pomiędzy użytkownikami zabezpieczona jest kluczami kodującymi, tak by zadbać o prywatność użytkowników.
Jakie korzyści przynosi Hamachi?
1.Serwer gry mogą postawić osoby zza NATu – często posiadające łącza o dużej przepustowości.
2.Możliwość wykorzystania gier z możliwościami gry tylko po sieci do rozgrywek przez Internet
3.W niektórych grach spada znacząco ping, zmniejsza się częstotliwość lagów.

Są dostępne wersje dla systemów: Windows XP/2000, Linux (nie funkcjonuje chwilowo), MacOSX (w trakcie opracowywania).
A tu od razu link dla polskojęzycznej wersji dla Windowsa.

Proces Instalacji przebiega szybko. Po zainstalowaniu czas na pierwsze uruchomienie. Za pomocą samouczka konfigurujemy szybko Hamachi - w pierwszej kolejności podajemy nicka (niekoniecznie niepowtarzalnego) i uzyskujemy unikalny nr IP w sieci Hamachi. Następnym krokiem jest utworzenie nowej sieci albo dołączenie do istniejącej - czy tu czy tu, należy podać nazwę i hasło dostępu. I koniec.
W ramach sieci, mozemy przechodzić pomiędzy trybami online i offline, możemy tez blokować konkretnych użytkowników (blokować im dostęp do siebie) a taze mozna zrezygnować z udziału w sieci. W przypadku rezygnacji z udziału we własnej sieci sieć jest likwidowana. Dodatkowo we własnej sieci samemu mozna usuwać z sieci konkretnych użytkowników.
Tyle słowem wstępu.
Dołączona grafika

#6 Sosek

Sosek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1558 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bielanbyn

Napisano 21 01 2006 - 18:51

a tu???
OSTRZEŻENIE!!!
Każdy kto zapyta otwarcie na forum o cheaty do gier ON-LINE i nasunie się pod Moją każącą rękę ma BANA

głupią maszynkę cheatami i kodami oszukiwać możecie... ale oszukując w grze z żywym człowiekiem pokazujecie swoją głupotę i bezmyślność... Nie radzisz sobie, nie graj... wróć do książek, kochającej kobiety, imprez, szkoły...
Nie zrażaj innych do gry w której sobie nie radzisz.
Dołączona grafika

#7 Sosek

Sosek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1558 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bielanbyn

Napisano 09 04 2006 - 00:33

Game Boy/Color/Advance
opracowane i napisane w całości przez @geroda
Emulator: Visual Boy Advance

Wymagania sprzętowe:
Game Boy/Color
Pentium 166 MHz
32 MB RAM
karta graficzna 4 MB

Game Boy Advance
Pentium 450 MHz
64 MB RAM
karta grafiki 8 MB


Rozpakowujemy emulator do folderu (np.) C:\VBA . Najlepiej w folderze VBA stworzyć katalogi Battery , Capture, Roms , Save .Potrzebny jest także BIOS GBA, ponieważ jest niezbędny do uruchomienia części gier. Rozapkowujemy go do folderu VBA. Jak go użyć o tym w dalszej części opisu.

Tak wygląda Visual Boy Advance:

Dołączona grafika

Menu File:

Open - wybieramy ROMa, w którego chcemy zagrać.
Open GameBoy - tutaj także wybieramy ROMa z tym, że na Game Boy/Color.
Load Game - wczytujemy zapisany stan gry.
Save Game - zapisujemy stan gry. Mamy do wykorzystania 10 slotów.
Pause - Pauza.
Reset - resetujemy aktualną grę.
Recent - tutaj możemy uruchomić ROMa, w którego ostatnio graliśmy.
Screen Capture - "łapiemy" screena z gry.
Rom Information - pokazuje nam info i ROMie, który uruchomiliśmy.
Close - zamyka ROMa, bez wychodzenia z VBA.
Exit - zamykamy VBA.

Menu Options:

Frameskip - wybieramy ile klatek VBA ma pominąć aby gra chodziła szybciej, jeśli działa zbyt wolno.
Video
-Vsync - zaznaczamy, jezeli gra chodzi za szybko, wtedy następuje synchronizacja do 60 Hz.
-Render Method - ustawienia grafiki:
GDI - użycie softu do wyświetlania grafiki (najpowolniejszy).
Direct Draw - użycie DirectX do wyświetlania grafiki, który wykorzystuje wszelkie akceleratory na karcie graficznej.
Direct 3D - wykorzystanie "cześci" karty graficznej odpowiedzialnej za wyświetlanie grafiki 3D, co może grafę przyśpieszyć.
OpenGL - tak samo jak wyżej, tylko zamiast Direct 3D używa OpenGL.

DDraw Emulation Only - emuluje Direct Draw, ale nie do końca daje jakośc obrazu wyświetlanego "normalnie" za pomocą Direct Draw.
DDraw Use Video Memory - użycie pamięci karty graficznej do wyświetlania grafiki, która jest czesto szybsza niż zwykła pamięć.
DDraw Triple Buffering - ta opcja pomaga zwiększa płynność obrazu.

GL Nearest - używanie filtrów graficznych, kiedy jest zaznaczony OpenGL.
GL Bilinear - to samo co wyżej, tylko za pomocą innej metody.
GL Triangle -
GL Quads - to samo co wyżej, tylko za pomocą innej metody.

Select Skin - żeby mieć dostęp do tej opcji należy mieć zaznaczony tryb Direct Draw. Dzięki tej opcji można zmieniać skóry VBA podobnie jak w Winampie.

np. wersja "bez skóry"

Dołączona grafika

a tu "ze skórką"

Dołączona grafika

Skin - ta opcja służy do włączenia lub wyłączenia skóry.

x1 - x4 - powiekszenie obrazu (opcjonalnie zaznaczone x1).
Full Screen - uruchomienie gry w trybie pełnoekranowym w rozdzielczościach: 320x240, 640x480, 800x600, można wybrać większe rozdzielczości po kliknięciu na Other Full Screen.
Disable SFX - wyłączenie renderingu, co może przyśpieszyć gry.
Stretch to fit - powoduje rozciągnięcie obrazu na cały ekran.

Emulator:
-Associate - pokazuje rozszerzenia ROMów, które VBA rozpoznaje.
-Directories - tutaj wybieramy foldery, w których np. mają być zapisywane stany gry. Odpowiednio przyporządkowujemy foldery, które stworzyliśmy na początku: Battery , Capture, Roms , Save.
-Disable status messages - wyłącza komunikat, który pojawia się w dole ekranu, kiedy coś robicie.
-Synchronize - upewnia, że emulator odpalił grę wykorzystując tryb Vsync.
-Pause When Inactive - automatyczna pauza jeżeli okno emulatora przestaje być aktywne.
-Speed Up Toggle - VBA odpala grę najszybciej jak tylko potrafi.
-Remove Intro's (GBA) - VBA pomija mini-intra dołączone do niektórych ROMów.
-Automatic IPS Patching - VBA używa malutkiego pliku (IPS), który jest stosowany do łamania zabezpieczeń niektórych gier.
-AGB Print - dla developerów.
-Realtime Clock - emuluje zegar używany przez Game Boy Advance do niektórych gier (np. Pokemon Ruby).
-Show Speed - pokazuje z jaką szybkością VBA "odtwarza" grę, opcjonalnie są zaznaczone procenty (Percents).
-Save Type - pozwala wybrać rodzaj zapisu stanu gry.
-Use BIOS file - żeby używać BIOSa GBA trzeba zaznaczyć tą opcję[/b]
-Skip BIOS - po zaznaczeniu tej opcji BIOS GBA przestanie byc używany.
-Select BIOS file - tutaj wybieramy plik BIOSu (chodzi o ten, który ściągneliśmy na początku).
-PNG / BMP Format - pozwala wybrać format w jakim będa zapisywane screeny (.png lub.bmp).

Sound
-Off - wyłączenie dźwięku
-Mute - w sumie to samo co wyżej
-On - włączenie dźwięk.
-Use old synchronization - przywraca stare ustawienia.
-Echo - efekt echa.
-Low pass filter - niski poziom filtrowania
-Channels 1-4 - tutaj można włączać/wyłączać poszczególne kanały dźwięku.
-11,22,44 KHz - tutaj ustawia się częstotliwość dźwięku.
-Volume - tutaj ustawiamy głośność.

Gameboy - ta opcja pozwala wybrać jaki "Gameboyowy" sprzęt ma być emulowany, włączając w to różne typy Game Boyów a nawet drukarkę do Game Boya.
Można też ustawić czy gra ma być pokazywana w oryginalnych kolorach (Real Colors) czy według własnego uznania (opcje Gameboy Colors , Colors)

Priority - ta opcja pozwala ustawić jaka część mocy procesora będzie "zarezerwowana" dla VBA. Jednak należy pamiętać, że ustawienie na Highest spowoduje gorszą pracę systemu operacyjnego podczas uzywania VBA (na słabszych procesorach oczywiście).

Filter - tutaj mamy do wyboru różnego rodzaju efekty specjalne jak np. TV Mode - jakość obrazu wyświetlanego na TV czy Motion Blur - rozmyte kontury, w sumie tych efektów jest ponad 10.
Disable MMX - wyłącza opcję MMX (jezeli procesor jest "wyposażony" w MMX oczywiście).

Joypad - tutaj możemy ustawić klawiszologię (Joypad > Configure > 1, jezeli chcemy grać z kolegami ustawiamy dla nich klawiszologię pod kolejnymi numerami, jednak gra musi posiadać opcję multiplayer).

Dołączona grafika

W celu zmiany klawisza klikamy w polu z przypisanym do jakiejś funkcji klawiszem i naciskamy ten, na który chcemy zmienić, np. chcemy zmienić klawisz dla Speeda ze Spacji na Shift, więc klikamy w polu gdzie pisza Spacja i naciskamy Shift. Proste.

-Motion Detection - tutaj ustawiamy klawisze odpowiadjące za "wykrycie ruchu" ("motion detection"), ta opcja jest wykorzystwana w niektórych grach.
-Autofire - tutaj możemy wybrać klawisz odpowiedzialny za autofire, przydatny w strzelankach.

Language - tutaj możemy wybrać język.

Menu Cheats:

-Search for cheats

Dołączona grafika

(przykład z FAQ VBA)

Wyszukiwarka "cheatów" (oszustw) może być tylyko używana to odnajdywania i zmieniania wartości w ROMie. Np. możesz zmienić liczbę żyć, monet czy pasek żyć i zachować ustawienia (wartości), żeby otrzymać zadowalający rezultat.

Np. mamy 5 żyć, w tabelce Compare type zaznaczamy Equal. W Search type musi być zanzaczone Specific value, potem klikamy w polu Enter value i potem klikamy na Start i Search. Zostaną wyszukane wszystkie lokacje, na których znajduje się 5 żyć.
Wracamy do gry i tracimy życie. Kiedy je stracisz, wróć Search for cheats, w tabelce Compare type zaznacz Less than potem Old value i Search. Teraz przeszuka poprzednio znalezione lokacje dla wartości mniejszej niż poprzednia (w tym wypadku mniejsza niż 5). Powinieneś teraz zidentyfikowac lokacje, która zawiera daną liczbę żyć.

Co się tyczy Data Size:
-dla pasków żyć - 16 bit;
-liczba żyć - 8 bit;
-punkty - 32 bit;
(przeważnie)

-Cheat List

Dołączona grafika

Tutaj są pokazane wszystkie cheaty dostępne dla gry, którą uruchomiliśmy. Możesz dodawać znalezione cheaty dzięki przyciskom w sekcji Add (Code Cheat, Gameshark, CodeBreaker). Zostaniesz zapytany o kod i jego opis (Description).

-Automatic Save/Load Cheats - po zanzaczeniu tej opcji cheaty będą się automatycznie zapisywać/wczytywać, po zapisaniu/wczytaniu przez Ciebie stanu gry.
-Load Cheat List - wczytaj cheaty dla wybranej gry.
-Save Cheat List - zapisz cheaty dla wybranej gry.

Menu Tools:

(zwykły użytkownik, poza opcją Recording, w sumie nie ma tutaj nic do szukania)
-Dissamble - ta opcja jest dla developerów.
-Logging - otwiera się okno, w kórym widzimy do jakich chipów gameboya i pamięci gra ma dostęp.
-I/O Viewer - w sumie zalecane, żeby nic tu nie ruszać, dla developerów.
-Map Viewer - pokazuje nam mapę poziomu gry, w jaką obecnie gramy.
-Memory Viewer - dla developerów.
-OAM Viewer - pokazuje sprity z gry i postacie.
-Palette Viewer - pokazuje nam paletę kolorów gry, w którą gramy.
-Tile Vierwer - podgląd teksturek tworzącycj tło gry.
-Next Frame - "przenosi" do następnej klatki (można z tego jkorzystac kiedy gra jest zapauzowana).
-GDB - możesz mieć dostęp do programu, który nazywa się GDB.
-Record - dzięki tej opcji możesz nagrywać dźwięk i filmy z gry.
-Customize - tutaj możesz ustawić skróty klawiszowe dla poszczególnych opcji.
opracowane i napisane w całości przez @geroda
Dołączona grafika

#8 Sosek

Sosek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1558 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bielanbyn

Napisano 14 07 2006 - 21:10

Nintendo 64
opracowane i napisane w całości przez @geroda
Zalecane wymagania sprzętowe:
Pentium III 1.2 GHz
256 MB RAM
karta grafiki 64 MB

Emulator rozpakowujemy np. do C:\Project 64.
Tworzymy 3 foldery: Roms, Save i Screenshots.

Tak wygląda Project 64

Dołączona grafika

Od razu powinieneś zauważyć listę ROMów, która na początku jest pusta oczywiście.

Menu File

Open ROM - uruchamiasz ROM.
End Emulation - zamykasz grę, którą uruchomiłeś bez wychodzenia z programu.
Language - wybierasz język.
Exit - zamykamy Project 64.

Menu Options

Full Screen - tryb pełnoekranowy.

Configure Graphics Plugin

Dołączona grafika

Zakładka Settings
Video Card - pokazuje kartą graficznę, z której Project 64 korzysta.
Rendering Device - określasz z jakiego urządzenia będzie korzystała karta graficzna przy wyświetlania grafiki.
Anisotropic filtering - pozwala ustawić wyższą jakość filtracji tekstur w grach (jesli karta graficzna taki tryb wspomaga oczywiście).
Sort independant anti-aliasing - używa karty graficznej do wygładzania kantów tekstur (działa, jeżeli karta graficzna wspomaga taki tryb).
Full screen resolution - ustalasz rozdzielczość i paletę kolorów w jakiej gry będą uruchamiane w trybie pełnoekranowym.
Buffer display mode - ustawiasz ile "buforów ekranowych" gra ma wykorzystywać. Im więcej buforów tym gra płynniej chodzi, ale potrzebuje więcej pamięci.
Windowed Resolution - wybierasz rozdzielczość gry uruchamianej w oknie na pulpicie (nie w trybie pełnoekranowym).
Hide advanced settings - ukryj zaawansowane ustawienia grafiki. Powinieneś tego używać tylko jak masz z grą jakieś kłopoty, prawie zawsze są one dostosowywane automatycznie do danej gry.

Configure Audio Plugin

Dołączona grafika

Nie ma tutaj za wiele opcji.
Jest suwak, którym możesz regulować głośnosć. W Audio Logging możesz stworzyć pik zawierający informacje o dźwięku "wytwarzanym" podczas grania. Opcja Sync games to audio może pomóc przy grach, w których dźwięk nie jest zsynchronizowany z grafiką (obrazem). Jednak czasami efekt jest odwrotny i po zaznaczeniu tej opcji gry przestają działać.

Configure Controller Plugin

Dołączona grafika

Tutaj ustawia się klawiszologię.
Żeby zmienić klawisz kliknij na prostokąciku obok nazwy przypisanego klawisza do danej funkcji i naciśnij ten na który chcesz zmienić (masz na to 6 s).
Suwak służy do ustawienia "deadzone" na padzie. Deadzone jest to suma ruchów, które musisz wykonać aby zostały one zarejestrowane przez grę (chodzi o czułość pada).

Settings

Dołączona grafika

Zakładka Plugins

Tutaj wybieramy jakich pluginów emulator ma używać w grach. Osobiście radzę pozostawić tak jak jest.

Dołączona grafika

Zakładka Options

Pause emulation when window is not active - masz pewnośc że jeżeli okno emulatora przestaje być aktywne gra automatycznie się pauzuje.
On loading a ROM go to full screen - gry będą odrazu uruchamiane w trybie pełnoekranowym.
Remember Selected Cheats - automatycznie załaduje kody, które wybrałeś, przy uruchamianiu danej gry.
Hide Advanced Settings - ukryja zaawansowane ustawienia.

Menu Settings

(widoczne tylko wtedy gdy uruchomimy grę)
Reset - resetujesz grę.
Pause - Pauza
Save - zachowujesz stan gry.
Restore - wczytujesz stan gry.
Current Save State - wybierasz, na którym slocie ma być nagrany stan gry.
Cheats

Dołączona grafika

W tym oknie widać kody jakie znajdują się w bazie danych emulatora. Najnowszą bazę danych z kodami można pobrać STĄD. Zeby aktywować kod wystarczy zaznaczyć ptaszkiem kwadracik.

GS Button - ta opcja aktywuje niekóre kody.

Twórcy emulatora Project 64 opracowali świetny sposób modernizacji swojego emulatora za pomocą "wczepaina" pluginów. Niektóre gry nie uruchomią się bez konkretnych pluginów. Pluginy pomagają np. przyśpieszyć grafikę na słabszych komputerach lub jakość dźwięku (przy słąbych kartach dźwiękowych).
Pluginy rozpakowujemy do folderu Plugin w katalogu Project 64. Następnie w emulatorze Project 64 wybieramy Options > Settings i z listy plugin, który nas interesuje.

Pluginy graficzne
Pluginy dźwiękowe
Input Plugins (Pluginy do konfiguracji sterowania).

Ogólnie pluginów jest sporo i przy różnej konfiguracji sprzetowej konkretny plugin będzie inaczej działał.
opracowane i napisane w całości przez @geroda
Dołączona grafika

#9 Sosek

Sosek

    Very Good Rank

  • Użytkownicy +
  • 1558 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bielanbyn

Napisano 14 07 2006 - 21:32

Super Nintendo (jap. SUPER FAMICOM)
opracowane i napisane w całości przez @geroda

Wymagania sprzetowe:
Pentium 200 MHz
32 MB RAM
karta grafiki 4 MB


SNESa rozpakowujemy, a następnie w katalogu, do którego go ropzakowaliśmy tworzymy foldery: "Roms" (na ROMy) i "States" (na stany gry).

Menu File:

-Load Game - tutaj uruchamiamy grę. Przy okazji w dolnej części tego okna znajduje się kilka opcji:
Memory Type: (HiROM, LoROM)
Interleave Mode - tutaj wybierasz jak snes ma odkodować rom, który chcesz uruchomić. Jest to wymagane, przy niektórych romach "SuperFx", których Snes nie może rozpoznać
-Video System - tutaj wybierasz czy gra ma być uruchomiona w systemie PAL czy NTSC.
-Header - tej opcji używamy do kompatybliności gier (znaczy jak czasami rom nie chce wejść to coś tu trzeba pokmilić).

Recent Games - tutaj masz listę gier, w które najczęściej grasz, klikasz na którąś i od razu się uruchamia.

Save Game Position - tutaj zapisujesz stan gry. Masz do wykorzystania 10 slotów.
Load Game Position - tutaj możemy wczytać stan gry.
Save SPC Data - ?
Save SRAM Data - tworzy kopię zapasaową zasilania kartridża
Save SPC7110 Log - apisuje informacje wygenerowane przez chip S7110
Rom Information - wyświetla info o romie, który uruchomiliśmy.
Reset Game - resetuje grę.
Reset Game - pauza.
Exit - zamykamy Snes9x.

Menu Options

Display Configuration

Dołączona grafika

-Show Frame Rate - po zanzaczeniu tej opcji będzie wyświetlana liczba klastek na sekundę.
-Stretch Image - powoduje rozciągnięcie obrazu na cały erkan.
-Full Screen - po zaznaczeniu tej opcji, wszystkie gry, od razu będą uruchamiane w trybie pełnoekranowym.
-Bi-Linear Filter Mode 7 - wygładza obraz kiedy gra używa "emulatora" trybu 3D mode 7.
-Render in 16Bit - wykorzystywana jest 16 bitowa paleta kolorów (wymagane przy niekórych efektach specjalnych).
-Transparency Effects - po zaznaczeniu tej opcji, będziesz mógł ogladać takie efekty jak np. padający deszcz w Zeldzie.
-Hi-res Support - pozwala używać Snesowi trybu graficznego, wykorzstywanego przez niektóre gry.

-Output Image Processing - tutaj możesz wybrać sterownik graficzny dla Snesa. Przydatne jezeli posiadasz Voodoo czy kartę graficzną kompatybilną z OpenGL możesz dzięki temu przyśpieszyć grafikę, zwiększyć jej rozdzielczość i wykorzystywać efekt wygładzający w celu zmniejszenia "poszczerbienia" krawędzi tekstur.

-Auto Frame Rate Adjust - Snes automatycznie pszeskakuje niektóre klatki, żeby gra chodziła z maksymalną prędkością na słabszych komputerach.

Zakładka Display Mode

Dołączona grafika

W tym oknie możesz wybierać rozdzielczość w jakiej mają się uruchamiać gry. Najlepiej przetestować daną rozdzielczość, służy do tego opcja "Teste Mode".

Settings

Dołączona grafika

Freeze File Directory - tutaj podajesz ścieżkę dostępu do katalogu z save'ami (np. C:\Program Files\Snes9x\States).
Auto Save S-RAM - jeżeli "zasejwujesz" w danym momencie gry, to dzięki tej opcji plik będzie automatycznie nadpisywany, określasz po ilu sekundach, zero oznacza, że ta opcja jest nieaktywna. Np. wpiszesz 10, to znaczy, że co 10s automatycznie będzie nagrywany stan gry, tylko należy pamiętać że cały czas na tym SAMYM SAVIE.
Skip to a maximum of - tutaj podajesz liczbę klatek, które mają być automatycznie pomijane (oczywiście opcja działa tylko jezeli jest zaznaczone Auto Frame Rate Adjust).
Skip Rendering - ustalasz sumę pomijanych klatek (trzeba używac trybu "turbo mode").

SPC7110 Cache Settings

Dołączona grafika

Cześć chipu SPC711 jest odpowiedzialna za odkodowanie zaszyfrowanych danych, które wydają się być niepełne.

Load all Data into RAM - odkodowuje wszystkie "daty" (poprostu dane) w ROMie i przechowuje je w pamięci RAM, dzięki temu jest szybszy dostęp.

Load Some Data into RAM - odkodowuje określoną liczbę danych ("datów") i umieszcza je w pamięci RAM, dzięki temu jest do nich szybszy dostęp.

Read all data from file - tej opcji używa się do gier, które są w całości zaszyfrowane a daty przechowywane są w plikach.

Menu Input

Joypad Configuration

Dołączona grafika

Tutaj ustawia się klawiszologię. Kliknij w polu z przypisanym klawiszem do jakiejś funkcji i naciśnij ten, na który chcesz zmienić.
W lewym górnym rogu tego okna znajduje się lista Configure (Joypad #1, #2 itd.) tam możesz ustawiać klawiszologię dla większej liczby graczy.

Menu Sound

Playback Rate - tutaj ustalasz częstotliwość dźwięku.
Buffer Length - tutaj ustalasz bufor pamięci, w którym będzie "przechowywany" dźwiek.
16-Bit Sound - włączasz/wyłączasz 16 bitowy dźwięk
Stereo - włączasz/wyłącasz dźwięk stereo.
Reverse Stereo - zmieniasz strony emisji dźwięku w głośnikach

Settings

Sync Sound - masz pewność, że dźwięk jest synchronizowany z grą.

Sound Settings

Dołączona grafika

Sound Driver - wybierasz sterownik dźwięku, z którego ma korzystać Snes.
Playback Rate - ustalasz jakość dźwięku w grze.
Mix Interval - ustalasz jaką przerwę "robi sobie" Snes przed kontynuowaniem odtwarzania dźwieków.
Buffer Length - jest to pamięć, w której przechowywany jest dźwięk (poprostu bufor). Wartość powinna być taka sama jak w przypadku "Mix Interval ", ponieważ możesz słyszeć trzaski itp.
16Bit Playback - jezeli zaznaczysz tą opcję, w grach będzie dźwięk 16 bitowy, jezeli nie - 8 bitowy.
Stereo - wybierasz pomiędzy dźwiękiem Mono lub Stereo (oczywiscie lepiej Stereo).
Reverse Stereo - zmieniasz strony emisji dźwięku w głośnikach.
Linear Interpolation of Sample Data - ulepszanie jakości dźwięku polegające na "wygładzaniu" dźwięku wytwarzanego przez Snesa.
Generate sample data in sync with sound CPU - dopasowuje dokładnie dźwięk "tworzony" przez Snesa i procesor dźwiekowy Snesa.
Volume Envelope Height Reading - normalizuje kanały dźwięku.
Echo Effects - efekt echa.
Cache decoded samples - sample (ogólnie dźwięk) są odkodowywane przez emulator chipa Snesa w pamięci komputera co powoduje szybszy do nich dostęp.
Master Volume - włącza kontrolę dźwięku oddziałującą na wszystkich jego kanały.
Mute sound - włącza/wyłącza się dźwięk.
Anti-Resonance's Sample Decoding Method - używa alternatywnego sposobu do dekodowania sampli (dźwięku).
Enable Sound CPU Emulation - włączasz/wyłączasz emulator procesora dźwiekowego. Może to przyśpieszyć niektóre gry.

Menu Window

Language - wybieramy język[/b]
Hide Menubar - chowa pasek menu.
Full Screen - wiadomo
Stretch Image - rozciąga obraz na cały ekran.

Menu Cheat

Game Genie / Pro Action Replay Codes - tutaj możesz wpisac kody do gry.

Search For New Cheats - tutaj możesz ręcznie poszukać kodów. jak to zrobić tego dowiesz się w pliku readme, który rozpakowuje się wraz z emulatorem.

Apply Cheats - włączasz/wyłączasz kody, które wpisałeś lub znalazłeś do danej gry.

Set SPC7110 RTC - ustawiasz zegar w grach, który korzysta z chipa SPC7110.

Menu Netplplay

Connect to server

Dołączona grafika

Tutaj musisz wpisać adres IP serwera, z którego chcesz korzystać. Oczywiście także numer portu serwera.

Disconnect from server - odłączenie od serwera.

Act as server - po zaznaczeniu tej opcji Twój komputer stanie się serwerem (wskazany jest dosyć silny sprzet).

Resync all clients using freeze file now - jezeli użyjesz pauzy w grze wtedy gra będzie niezsynchronizowana. Ta opcja powinna wszystkim grającym przywrócić ten sam "moment w grze" (zsynchronizować) zapisując stan gry na serwerze a następnie rozsyłając do klientów (podłączonych do serwera).

Send rom image to clients now - wysyła obrazy romu do klientów, którzy są w tej chwili podłączeni do serwera.

Send rom image to clients - wysyła obraz romu do klientów jak tylko podłączą się do serwera.

Sync Using Reset Game - synchronizacja poprzez zresetowanie gry.

Options

Dołączona grafika

Socket port number - żeby gracze się połączyli muszą korzystać z tych samych portów. Tutaj numer portu, z którego będziesz korzystał (jeżeli jesteś serwerem lub klientem).
Client Only - jeżeli system ledwo co pracuje to tutaj ustalasz np. po ilu zgubionych klatkach serwer ma zostać zapauzowany, żeby system mógł "odpocząć".
Sync By Reset - synchronizacja gry poprzez jej zresetowanie.
Sent ROM image to client on connect - przesyła obraz romu klientowi zaraz po podłączeniu.
Act as server - Twój pc staje się serwerem.
opracowane i napisane w całości przez @geroda
Dołączona grafika

#10 Gość_slawek481_*

Gość_slawek481_*
  • Goście

Napisano 08 07 2008 - 18:01

Temat może stary... ale jary :D Chciałem przedstawić małego tutka domowej roboty ( :D ), jak uruchomić emulator na PSX (epsxe)
Oficjalna strona: http://www.epsxe.com/
UWAGA! Jeżeli link padnie bardzo proszę o PM :)

1. Zakładam, że już masz ściągnięty emulator. Jeżeli nie, wchodzisz TU. Po pobraniu i rozpakowaniu tworzysz skrót na pulpit.
2. Teraz w menu CONFIG wybierz: BIOS i za pomocą przycisku SELECT podaj plik biosa (otworzy się okienko SELECT PSX BIOS w którym już jest ten plik !!! - zaznacz go i wcisnij OTWÓRZ)- patrz SCREEN 7 i 8.
3. EMULATOR uruchamiaj ze skrótu na pulpicie następującą drogą: dwukrotnie kliknij myszką na plik ePSXe - FILE - RUN ISO - Podajemy ścieżke do gry - u mnie to TEKKEN3.iso ( patrz SCREEN 9 i 10 ) albo jeżeli w napędzie CD-ROM znajduje się płyta z grą (na Sony PSX) to FILE - RUN CD-ROM.
4. Jeżeli korzystamy z napędu CD-ROM (bo tam mamy grę) wówczas należy w menu CONFIG wskazać EMULATOROWI literkę napędu CD-ROM- patrz SCREEN 3 i 6!!!
5. POZOSTAŁE USTAWIĆ WEDŁUG SCREEN-ów W KATALOGU EMULATOR (u mnie EMULATOR jest tak ustawiony i działa poprawnie).

Powodzenia!! :)

Screeny:
Screen 1:Dołączona grafika Screen 2:Dołączona grafika Screen 3:Dołączona grafika

Screen 4:
Dołączona grafikaScreen 5:Dołączona grafika Screen 6:Dołączona grafika

Screen 7:
Dołączona grafika Screen 8:Dołączona grafikaScreen 9:Dołączona grafika

Screen 10:
Dołączona grafika


Pozdrawiam i życzę miłego "pykanka" :) W razie pytań - PW






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych